Canon leidt klanten naar nieuwe automatiseringsmogelijkheden tijdens Hunkeler Innovationdays 2019

’s-Hertogenbosch, 25 februari 2019 - Canon Europe is aanwezig tijdens de Hunkeler Innovationdays 2019 (Hal 2 P3, Luzern, Zwitserland, 25 - 28 februari 2019) om de breedte van haar portfolio aan printoplossingen te tonen. Een portfolio dat is ontworpen om klanten te helpen hun huidige aanbod uit te breiden met behulp van hoogwaardige toepassingen. Canon laat zien hoe klanten de emotionele kracht van print kunnen gebruiken om hun onderneming te laten groeien, ondersteund door Canon’s omvangrijke expertise en geautomatiseerde end-to-end oplossingen.

De Océ VarioPrint i300 werkt inline met de nieuw geïntroduceerde nabewerkingsoplossing Hunkeler DocuTrim

Canon produceert geprinte promotionele communicatie- en merchandisematerialen ter ondersteuning van het salontafelboek 'Speed

Bezoekers kunnen op de stand drie digitale printtechnologieën van Canon zien die de toepassingsmogelijkheden met automatisering demonstreren: de Océ ProStream 1000 continuous feed inkjet-productieprinter, de Océ VarioPrint i300 sheetfed inkjet-productieprinter en de Canon imagePRESS C10000VP sheetfed toner-productieprinter.

De live demo’s van Canon worden ondersteund door PRISMA-workflowoplossingen – een veelzijdig en intuïtief portfolio met workflowsoftware dat inspeelt op de printproductiebehoeften van grafische klanten, van ordercreatie en prepress-taken tot productiemanagement en workflowontwerp. De PRISMA-workflowoplossingen stellen klanten in staat optimaal te profiteren van automatisering binnen de gehele workflow.

Automatiseren van processen

In lijn met het evenementthema ‘Succesvol met automatisering’ werkt de Océ VarioPrint i300 samen met de onlangs geïntroduceerde Hunkeler DocuTrim nabewerkingsoplossing voor losse vellen. Deze multifunctionele workflow stelt klanten in staat het snijden, perforeren en opeenvolgend stapelen te automatiseren. Dit biedt hen de flexibiliteit om een breed scala aan printtoepassingen te produceren, waaronder hoogwaardige direct mailings en tijdschriften, terwijl tegelijkertijd een optimale productiviteit wordt bereikt die leidt tot een hogere operationele efficiëntie.

““Hunkeler stapt in de snelgroeiende markt van inkjet-vellenprinters met nieuwe universele oplossingen voor het verwerken van vellen”, zegt Michel Hunkeler, CEO van Hunkeler AG. “Het eerste product in dat portfolio is de DocuTrim. Dit unieke systeem verkort de verwerkings- en nabewerkingstijd door in één processtap na de digitale printer de geproduceerde documenten te snijden, dynamisch te perforeren, te verzamelen en te stapelen. Het doet ons deugd om samen met onze jarenlange partner Canon deze DocuTrim geheel inline met de Océ VarioPrint i300 te tonen tijdens de Hunkeler Innovationdays 2019.”

Andere live workflowoplossingen die tijdens dit evenement worden gepresenteerd, zijn onder meer de Océ ProStream inline met de Hunkeler Generation 8, een nabewerkingslijn voor cut-to-stack productie, waarbij printtoepassingen zoals posters en tijdschriften in realtime worden afgeleverd, terwijl ook andere voorbewerkte toepassingen, waaronder mailkits op maat, worden getoond.

De Canon imagePRESS C10000VP met inline bookletmaker toont tijdens de Hunkeler Innovationdays de uitstekende mogelijkheden voor mediaverwerking. Tot op heden telt deze toner-productieprinter voor losse vellen meer dan 1.000 succesvolle installaties bij klanten binnen EMEA.

Nieuwe, verbeterde technologieën

Canon heeft de Océ ProStream verbeterd door het toevoegen van een nieuw optioneel Inline Quality Control systeem dat werkt met een razendsnelle camera. Deze nieuwe optie geeft feedback over de printkwaliteit aan de hand van specifieke detectiepatronen en start automatisch compensatiemaatregelen, waardoor een superieure printkwaliteit wordt gegarandeerd en bovendien verspilling en interventie door de operator tot een minimum worden beperkt.

Naast het verwerken van dynamische variabele formaatlengtes kan de Océ ProStream nu werken met een nog breder scala aan printmedia, waarbij ook papier tot 300 g/m2 wordt ondersteund. Dit dankzij een verbeterd papiertransport en droogstation. Klanten kunnen zo op een veel bredere schaal toepassingen als ansichtkaarten of materiaal voor catalogi of tijdschriften produceren.

Tijdens de Hunkeler Innovationdays introduceert Canon de nieuwste versie van de Océ JetStream Graphira continuous feed zwart-wit inkjet-productieprinter. Deze is ontworpen om te voldoen aan de behoeften van boekproducenten met hoge oplages die op zoek zijn naar een hoge kwaliteit bij verwerkingssnelheden tot 254 meter per minuut. Dit productiesysteem werkt met nieuwe Graphira-inkten die diepe zwarttinten en vloeiende gradaties leveren en zijn geoptimaliseerd voor een betere druppelvorming. Het resultaat is een hoogwaardige printkwaliteit die ook op de langere termijn gehandhaafd blijft. De Océ JetStream Graphira kent daarnaast een lager inktverbruik bij minder veeleisende opdrachten en betere reinigingseigenschappen voor minimale tussenkomst van de operator.

Van uitgeven tot reclamecampagnes

Om de leidende rol van print in een multichannel-marketingcampagne aan te tonen, produceert Canon geprinte communicatie- en merchandisematerialen ter promotie van het salontafelboek ‘Speed’. Dit boek verscheen in september 2018 en bevat beelden van Britse subculturen uit de afgelopen twee decennia. Het beeldmateriaal is vastgelegd door fotojournalist Horst A. Friedrichs. Geproduceerd met de Océ ProStream 1000 laat ‘Speed’ op een visueel overtuigende manier zien hoe merkeigenaren en contentuitgevers emoties kunnen voeden met print.

Om de uitgebreide toepassingsmogelijkheden te laten zien, toont Canon een aantal printtoepassingen voor ‘Speed’, zoals kalenders, tijdschriften, brochures, boekjes, flyers, ansichtkaarten, premium direct mailkits, en ook posters en facturen. De kalender won de Silver award tijdens de Gregor Calendar Award 2019, de grootste creatieve kalenderwedstrijd in Europa.

Canon laat zien hoe klanten extra waarde kunnen ontlenen aan reclamecampagnes die met behulp van data en print in realtime zijn te produceren. Met Canon’s digitale printoplossingen die gepersonaliseerde communicatie mogelijk maken, wordt zowel de betrokkenheid als de respons verhoogd.

Peter Wolff, vicepresident PPP EMEA commercial printing van Canon: “Veel merken worstelen om alleen via digitale kanalen met klanten in contact te komen. Dankzij de digitale printtechnologie helpt print de emotionele betrokkenheid van de consument te stimuleren via verschillende formats en meer op maat gemaakte content die allemaal bijna in realtime wordt geproduceerd. Marketeers kunnen nu dynamische merkcampagnes starten en boekproducenten kunnen content op maat ontwikkelen op basis van de nieuwe informatie die zij hebben over hun klanten. Wij werken nauw samen met onze klanten om te laten zien hoe print toegevoegde waarde kan bieden en nieuwe mogelijkheden voor groei binnen bereik brengt.”

Een strategische partner

Een aantal van de Canon-printtoepassingen worden tijdens de Hunkeler Innovationdays live nabewerkt met partneroplossingen, waaronder Horizon voor perfect binding, Kern voor invoegen, GUK en Matthias Bäuerle voor geautomatiseerd invoegen, Meccanotecnica voor genaaid gebrocheerde uitvoeringen en Hunkeler voor complete enkelvoudige inline boekoplossingen met Müller Martini bindapparatuur.

Veel Canon-printtoepassingen zijn van tevoren geprint op de Océ ColorStream 6000 Chroma, wat de brede inzetbaarheid van deze printsysteem onderstreept, en worden vervolgens live nabewerkt met een aantal oplossingen van partners.

Evenals in de voorgaande jaren werd Canon gekozen als strategisch partner voor het printen van boeken voor de jaarlijkse schrijfwedstrijd voor Zwitserse studenten die wordt georganiseerd door de Neue Luzerner Zeitung, een nationaal dagblad. De beste verhalen verschijnen in de krant en komen ook in een boek getiteld ‘Klub der Jungen Dichter’. Hunkeler en Canon-klant Edubook, een grote Zwitserse drukkerij, sponsoren deze wedstrijd en zorgen ervoor dat de boeken worden geproduceerd met de Océ ColorStream 6000 Chroma.

Peter Wolff tot slot: “Wij zijn op de Hunkeler Innovationdays aanwezig om onze klanten te laten zien hoe automatisering deel kan uitmaken van hun succesverhaal. Onze intensieve samenwerking met deskundige partners zoals Hunkeler zorgt voor intelligente end-to-end oplossingen die essentieel zijn voor het verbeteren van de efficiëntie en winstmarge. Belangrijker is echter dat automatisering nieuwe bedrijfsmodellen mogelijk maakt die onze klanten in staat stellen creatiever te zijn en fascinerende nieuwe producten en diensten te bieden die inspelen op de veranderende dynamiek in de markt – van één enkel ‘boek van één’ tot volledig geïndividualiseerde mailingkits die de huidige dm-technieken herdefiniëren.”