Veelgestelde vragen (FAQ´s)

Canon Professional Services (CPS)

Over Canon Professional Services (CPS)

Wat is CPS?

Canon Professional Services (CPS) is een speciale service voor (semi-)professionele fotografen en videografen die Canon-producten gebruiken. Snelle service en reparatie voor kits, inspirerende evenementen en ervaringen, en exclusieve aanbiedingen zijn enkele van de voordelen die CPS biedt aan leden in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA).


Kwalificeren, punten en lidmaatschapsniveaus

Kan iedereen zich aanmelden voor CPS?

CPS richt zich op (semi-)professionele fotografen en videografen. Je kunt je volledig gratis aanmelden.

Wat zijn Canon-punten en hoe kun je die gebruiken?

Voor het merendeel van de Canon-producten dat is gerelateerd aan foto- of videografie ontvang je punten. Selecteer tijdens de registratie je product om te zien hoeveel punten dat waard is. Zodra je de productinformatie hebt ingevuld, worden de punten aan je account toegevoegd. Het totale aantal punten van de producten die je registreert, bepaalt je lidmaatschapsniveau. De punten van een product kunnen na verloop van tijd minder worden en kunnen dan niet meer worden ingewisseld.

Mijn productpunten worden in het grijs en met een blauwe stip weergegeven. Wat betekent dat?

De blauwe stip is een indicatie dat actie vereist is voor dit product. Klik op de stip om te kijken. Punten worden in het grijs weergegeven wanneer er details ontbreken en een product niet volledig is geregistreerd. Bewerk je productregistratie en vul alle details in (serienummer, land van aankoop, datum van aankoop en winkel van aankoop). Punten worden vervolgens gevalideerd en dragen bij aan je lidmaatschapsniveau.

Kan ik lid worden van CPS met een kleine kit of zonder kit?

Zonder producten kun je ook lid worden van CPS; dan is je lidmaatschapsniveau Rood. Je verzamelt punten door producten te registeren zodat je naar het volgende lidmaatschapsniveau (zilver) kunt toewerken. Op dat niveau kun je profiteren van meer lidmaatschapsvoordelen.

Hoeveel punten is mijn kit waard?

Meld je aan en voeg producten toe om erachter te komen hoeveel punten jouw kit waard is. Je hoeft de registratie niet te voltooien om te zien hoeveel punten je apparatuur waard is. Je kunt later terugkomen en de registratie afronden om je punten te ontvangen.

Waarom valt mijn aantal punten lager uit?

Als je totale aantal punten lager uitvalt, is dat ofwel omdat een product uit je uitrusting is verwijderd, omdat een product is komen te vervallen of omdat het niet langer voor Canon mogelijk is om daar service voor te verlenen. Zelfs als je oudere producten minder punten waard zijn, dragen ze nog wel een bepaalde hoeveelheid bij aan het totaal.

Mijn nieuwe lidmaatschapsniveau is niet hetzelfde als mijn oude CPS-account?

Canon heeft veel nieuwe en interessante vernieuwingen doorgevoerd in het nieuwe CPS-lidmaatschapssysteem. Om lidmaatschapskwalificatie voor alle Pro-klanten eerlijker te maken, heeft Canon punten geïntroduceerd en de hoeveelheid in aanmerking komende kits uitgebreid. Dit betekent dat Canon zijn levenslange klanten nu kan belonen door punten toe te kennen aan oudere productmodellen en ondersteuning kan bieden aan leden die geen 'typische' uitrusting hebben. Vergeet niet om al je Canon-producten te registeren en je uitrusting up-to-date te houden om het aantal punten en de lidmaatschapsvoordelen ten volle te benutten.

Wat is er gebeurd met mijn CPS-videostatus?

Canon weet dat de meeste pro's tegenwoordig niet alleen maar fotograaf of videograaf zijn en vond het daarom niet langer logisch om twee afzonderlijke lidmaatschapsniveaus te hanteren. Je nieuwe CPS-lidmaatschap geeft je punten voor zowel je video- als fotoapparatuur op één account. Alle punten dragen bij aan je algehele lidmaatschapsniveau.

Registreren

Welke informatie moet ik registreren?

Je bij CPS aanmelden is snel en eenvoudig en je wordt direct lid. Je hoeft je alleen aan te melden met je contactgegevens. Om punten voor je lidmaatschapsniveau te verzamelen, dien je je producten te registeren. Het is heel eenvoudig en je kunt de informatie opgeven wanneer het jou uitkomt. Je hebt het serienummer, de naam van de retailer en land en datum van aankoop nodig. Je ziet je punten in je account zodra deze informatie is gevalideerd. Zorg ervoor dat je productinformatie juist is en dat je een aankoopbewijs hebt voor je producten. Canon kan daarnaar vragen wanneer je je voordelen wilt gebruiken of in het geval van een garantieclaim.

Welke Canon-producten kan ik registeren?

Meer dan 3000 Canon-producten kunnen worden geregistreerd, inclusief de meeste van Canon's camera's, objectieven, printers en zelfs accessoires. Vergeet niet om zowel oude als nieuwe apparatuur toe te voegen. Canon-producten die in een ander land zijn gekocht kunnen je zelfs punten geven. 120 van de Canon Pro-producten komen in aanmerking voor Fast Track. Dit betekent dat ze binnen twee dagen gerepareerd kunnen worden (afhankelijk van je lidmaatschapsniveau).

Waar kan ik het serienummer van een product vinden?

Je kunt het serienummer van je DSLR aan de onderkant van je camera vinden, op een sticker op de voetplaat. De serienummers van objectieven staan op verschillende plaatsen op het objectiefmodel. Meer informatie over het vinden van serienummers op Canon-producten.

Kan ik tweedehands apparatuur registeren?

Ja, natuurlijk. Je kunt je tweedehands apparatuur op dezelfde manier registreren als andere producten die je in bezit hebt. Neem contact op met Canon wanneer je problemen ondervindt en geef je model- en serienummer en het probleem door.

Kan ik producten registeren die ik buiten Europa, het Midden-Oosten en Afrika heb gekocht?

Ja, dat kan. Canon begrijpt dat professionele video- en fotografen vaak reizen en producten kopen buiten hun regio. Daarom kun je deze producten gewoon in je CPS-account registreren en profiteren van de CPS-voordelen die ze je opleveren. Sommige producten die niet bij een geautoriseerde Canon-retailer zijn gekocht, kunnen zijn geïmporteerd om tegen een lagere prijs te worden verkocht. Let op de beperkingen van het kopen van dergelijke producten - in het geval van een reparatie binnen de garantieperiode is een aankoopbewijs nodig en je hebt geen recht op lokale Canon-garantieondersteuning voor het product.


Lidmaatschap

Is CPS gratis?

Ja, het is volledig gratis om je aan te melden. Je lidmaatschapsniveau hangt af van de Canon-apparatuur die je registreert en al in bezit hebt.

Wanneer krijg ik mijn lidmaatschapskaart?

De CPS- lidmaatschapskaart is beschikbaar voor Zilver-, Goud- en Platina-leden. Als je dit niveau bereikt, ontvang je een melding op het tabblad Promoties. Klik op de melding en voer het adres in waarop je het pakket wilt ontvangen. Neem contact op met Canon wanneer je je nieuwe kaart niet binnen vier weken na je verzoek hebt ontvangen. Leden hebben recht op slechts één pakket en kaart, zelfs als het lidmaatschapsniveau verandert. Kaart verloren? Neem contact met Canon op om een nieuwe aan te vragen.


Productservices

Wat is Fast Track?

120 van de Canon-producten komen in aanmerking voor service met snelle servicetijd bij de officiële Canon-servicecentra. Ontdek of je producten in aanmerking komen voor Fast Track door je uitrusting te controleren en individuele producten te selecteren. Dit zal ook de servicetijd tonen die afhankelijk is van je lidmaatschapsniveau en het CPS-serviceniveau in het land. Fast Track is van toepassing op reparaties in alle Canon-centra voor service en reparatie en voor CPS-geautoriseerde servicepartners. Voor onderhouds- en upgradeservices is Fast Track is alleen van toepassing bij Canon-centra voor service en reparatie. Fast Track is alleen beschikbaar voor producten die volledig geregistreerd zijn met alle details (serienummer, land van aankoop, datum van aankoop en winkel van aankoop) en waarvan de punten gevalideerd zijn. De servicetijden gelden voor maximaal drie producten per lid die tegelijkertijd in reparatie/onderhoud zijn en zijn exclusief verzendtijden. Ter vergelijking: de standaard servicetijd voor niet-CPS-producten is ongeveer tien dagen. Servicetijden kunnen niet worden gegarandeerd, maar Canon doet er alles aan om te voldoen aan de tijden die zijn vermeld. Als een servicetijd om wat voor een reden dan ook niet kan worden gehaald, kom je in aanmerking voor een gratis leenproduct (Goud- en Platina-leden). Zie de Gebruiksvoorwaarden voor meer informatie.

Waarom is de Fast Track-doorlooptijd voor mijn videocamera vijf dagen?

De snelste doorlooptijd voor alle videoproducten (Cinema EOS en X-serie) is vijf dagen. Dit is vanwege de complexiteit van reparaties en de beschikbaarheid van onderdelen en de vereiste gereedschappen. Als je recht hebt op een doorlooptijd van twee dagen (Platina) of drie dagen (Goud) zal Canon er alles aan doen om de reparatie binnen de snelste doorlooptijd van vijf dagen af te ronden. Als de reparatie meer dan vijf dagen in beslag neemt, hebben Goud- en Platina-leden recht op een uitleenproduct.

Zijn de CPS-onderhoudskorting en gratis retourzending in alle Canon Service-centra beschikbaar?

CPS-kortingen voor productonderhoud en gratis retourzending voor niet-gratis reparaties zijn alleen beschikbaar in Canon-centra voor service en reparatie (zoals aangegeven in de veelgestelde vragen hieronder).

CPS-geautoriseerde servicepartners bieden momenteel niet exact deze voordelen, maar bieden mogelijk een soortgelijk voordeel. Je doet er goed aan contact op te nemen met je CPS-geautoriseerde servicepartner voor meer informatie.

Je kunt alle Canon Service-centra voor onderhoud aan CPS-apparatuur aan de hand van het filter 'Canon Professional Services' vinden via de winkelzoeker op

Wat is het verschil tussen Canon-centra voor service en reparatie en CPS-geautoriseerde servicepartners?

Canon-centra voor service en reparatie zijn grote, regionale werkplaatsen van Canon, waar zeer deskundig een breed scala aan services en reparaties wordt geboden.
In de EMEA-regio vind je 6 van deze centra:

CPS-geautoriseerde servicepartners zijn onafhankelijke zaken waar door Canon geautoriseerd personeel services en reparaties uitvoert op geselecteerde CPS-producten voor klanten, binnen de benodigde Fast Track-reparatietijden. Zij beschikken over alle gereedschappen en training om deze services uit te voeren aan de hand van de zeer hoge eisen die Canon hieraan stelt.

Canon-centra voor service en reparatie en CPS-geautoriseerde servicepartners staan samen bekend als Canon Service-centra.

Je kunt alle Canon Service-centra voor onderhoud aan CPS-apparatuur aan de hand van het filter 'Canon Professional Services' vinden via de winkelzoeker op


Internationale ondersteuning

Kan ik CPS alleen in mijn thuisland gebruiken?

Je CPS-lidmaatschap geeft je wanneer je reist, recht op support en voordelen binnen alle deelnemende landen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Voordelen kunnen per land verschillen dus controleer de deelnemende landen voor meer informatie.

Kan ik lid worden van CPS EMEA als ik al lid ben in een andere wereldregio buiten Europa, het Midden-Oosten of Afrika?

CPS wordt afzonderlijk uitgevoerd binnen de verschillende wereldregio's. CPS-klanten buiten Europa, het Midden-Oosten of Afrika komen met een geldige CPS-lidmaatschapskaart echter in aanmerking voor sommige services bij Canon EMEA-faciliteiten en -evenementen. Let op dat je voordelen kunnen afwijken van die uit je thuisland. Als je wilt profiteren van de volledige voordelen van CPS EMEA, dien je je opnieuw te registeren met een officieel adres in een van Canon's deelnemende landen.

Kan ik gebruik maken van voordelen in andere wereldregio's als ik lid ben van CPS EMEA?

Als je een Canon EMEA-lid bent, kun je met een geldige CPS-lidmaatschapskaart profiteren van Canon-prioriteitsservices buiten Europa, het Midden-Oosten en Afrika. De voordelen kunnen echter afwijken van de voordelen in je eigen regio.