Canon vernieuwt haar portfolio zwart-wit productieprinters met de varioPRINT 140-serie QUARTZ

’s-Hertogenbosch, 10 mei 2023 – Canon introduceert de nieuwe varioPRINT 140-serie QUARTZ en vernieuwt daarmee haar portfolio met zwart-wit productieprinters. Het nieuwe QUARTZ-model heeft een eigentijdse uitstraling en is uitgerust met de bewezen technologie van de bekende varioPRINT 140-serie. Het nieuwe model biedt printservice bureaus en interne reproafdelingen een snelheidsupgrade-optie ter ondersteuning van productiepieken. Gebruikers kunnen bovendien profiteren van een optionele Form Assist Module om de inzetbaarheid verder te vergroten.

Grieg_press release image_product.jpg

Canon varioPRINT 140-serie QUARTZ

De in 2017 geïntroduceerde varioPRINT 140-serie is een aantoonbaar succes in de markt en telt meer dan 2.200 geïnstalleerde printersystemen binnen EMEA. De varioPRINT 140-serie QUARTZ is bestemd voor lichte tot middelgrote productieomgevingen die gemiddeld 80.000 tot 800.000 A4-formaat prints per maand printen. Dit model is ontworpen om lang mee te gaan, heeft betrouwbare printprestaties, een consistent hoge productiviteit en maakt prints van uitstekende kwaliteit.

Met de introductie van een nieuwe licentiestructuur kunnen gebruikers van de varioPRINT 140-serie QUARTZ kiezen voor permanente of tijdelijke snelheidsupgrades van de printer – van 115 pagina’s per minuut (ppm) naar 130 ppm of 140 ppm. Deze optie geeft printproducenten extra flexibiliteit om in te spelen op onvoorspelbare inkooppieken en afnamevolumes, en de mogelijkheid om de capaciteit op te voeren tot 2,3 miljoen A4-prints per maand om ook seizoenspieken op te vangen. De tijdelijk licentie wordt per maand aangeboden en kan gedurende de levensduur van de printer zo vaak als nodig worden ingezet.

Voor een grotere veelzijdigheid aan printmedia kunnen gebruikers ook een optionele Form Assist Module in de papierlade plaatsen om de papiercapaciteit voor speciaal papier te vergroten, bijvoorbeeld papier met een onregelmatige dikte, zoals opgeplakte passen, gevouwen media of media met een coupon eraan.

De varioPRINT 140-serie QUARTZ heeft geen ozonemissie en is ontworpen zonder tonerafvalbox. Dankzij de HeatXchange™-technologie wordt de bij het fixeren van het printbeeld geproduceerde warmte overgedragen op de volgende pagina’s. Dit draagt bij aan energiebesparing en de lagere fixeertemperatuur ondersteunt het printen op diverse media.

De printer wordt standaard geleverd met een Canon PRISMAsync printserver die een intuïtieve bediening biedt en een productieplanning tot acht uur vooruit mogelijk maakt. De gebruiker ontvangt ruim van tevoren meldingen die aangeven wanneer media of toner moet worden bijgevuld en wanneer prints moeten worden verwijderd, zodat non-stop printen mogelijk is.

Jennifer Kolloczek, European Senior Director Planning, Marketing & Innovatie, Production Print bij Canon Europe, zegt: “Hoewel de digitale printsector de tendens vertoont de aandacht te richten op kleur, zal zwart-wit nu en in de komende jaren een aanzienlijk deel van de totale printvolumes blijven uitmaken. Veel printservice bureaus en reproafdelingen hebben behoeft aan de robuuste zwart-wit printer die de kwaliteit, de productiviteit en het gebruiksgemak levert die ze nodig hebben voor de productie van vaak urgente toepassingen. Sinds de introductie in 2017 hebben duizenden gebruikers binnen EMEA de varioPRINT 140-serie omarmt vanwege zijn betrouwbare bijdrage aan hun productiecapaciteit. Met de introductie van een tijdelijke snelheidsupgrade-optie spelen we in op de groeiende uitdaging om productievolumes nauwkeurig te voorspellen. Dankzij deze extra flexibiliteit kunnen klanten met vertrouwen investeren in de wetenschap dat tijdens productiepieken extra capaciteit is in te zetten.”

De nieuwe varioPRINT 140-serie QUARTZ is vanaf april 2023 verkrijgbaar bij Canon en geaccrediteerde partners.

Klik hier voor meer informatie over de Canon varioPRINT 140-serie QUARTZ: https://www.canon.nl/business/products/production-printers/digital-presses/varioprint-140-series/