Canon verhoogt productiviteit en gebruiksgemak van de Arizona 2300 serie flatbed-printers met FLXflow-technologie

Drupa Media Conference, Düsseldorf, Duitsland, 26 maart 2024 – Canon kondigt vandaag de Arizona 2300 serie met FLXflow-technologie aan. Deze serie introduceert nieuwe productiviteits-kenmerken binnen het assortiment flatbed-printers. Voortbouwend op de bestaande technologie biedt de nieuwe FLXflow niet alleen de originele 'Hold'-functionaliteit, die helpt om media vast te houden op de zoneloze flatbed-tafel, maar ook de nieuwe optionele 'Float'- en 'Instant Switch'-functionaliteit om de mediaverwerking te verbeteren. Andere functies, zoals extra kwaliteitsmodi, bedieningselementen voor de beeldlay-out en verbeterde workflowintegratie, samen met een interface die automatiserings-systemen verbindt voor het continu laden en verwijderen van media, zorgen voor een hogere efficiëntie en productiviteit van de workflow. Ook wordt de nieuwste PRISMAelevate XL release 2.1 geïntroduceerd, die de printhoogte van ondersteunde Arizona flatbed-printers verdubbelt tot 4 mm. Dit helpt gebruikers opvallend, tactiel artwork te creëren voor verhoogde printtoepassingen die hun productaanbod zowel verbeteren als uitbreiden.

• Canon’s Arizona 2300 FLXflow biedt nieuwe functionaliteit die het voor operators gemakkelijker maakt om dikke substraten te verwerken.

• Canon’s Arizona 2300 FLXflow biedt nieuwe ‘Float’- en ‘Instant Switch’-functionaliteit om mediaverwerking te verbeteren.

• PRISMAelevate XL bereikt nu een printhoogte van 4 mm.

Geoptimaliseerde inzetbaarheid

De Arizona 2300 FLXflow is bedoeld voor de middelhoog tot hoogvolumemarkt voor grootformaat grafisch beeldmateriaal en ondersteunt een breed scala aan substraten en toepassingen. Hierdoor kunnen gebruikers, zowel in-house als commerciële printbedrijven (PSP's), zich voortdurend aanpassen aan veranderende consumententrends, zoals de groeiende vraag naar gepersonaliseerde en op maat gemaakte toepassingen, terwijl ook maatwerk economisch haalbaar blijft, zelfs voor samples en eenmalige orders. FLXflow biedt een unieke, gepatenteerde functionaliteit die gebruikers niet alleen in staat stelt om de media vast te houden, maar ook om ze te laten zweven. De FLXflow wordt geleverd met drie functies - Hold, Float en Instant Switch - waarmee gebruikers zwaardere media en media met onregelmatige afmetingen sneller en gemakkelijker over de tafel kunnen verplaatsen. De Hold-functionaliteit, een functie van de originele FLOW-technologie, werkt door de media op zijn plaats te houden met een gepatenteerde luchtstroomtechniek. Door de automatische meting en aanpassing van de luchtstroomniveaus om verschillende soorten media stevig en nauwkeurig op hun plaats te houden, zorgt deze functie voor een flexibele positionering met veel minder maskeren en afplakken, waardoor operators opdrachten sneller kunnen afronden. De nieuwe Float-functie is een optionele functie die lucht van de tafel omhoog duwt om een kussen te creëren, waardoor zware of lastige substraten, zoals glas of grote Dibond- en multiplexplaten, gemakkelijk kunnen worden gepositioneerd en het risico op beschadiging of verspilling van media wordt verminderd. Dit resulteert ook in een betere registratie van alle soorten media, met een 'zwevende zonder driften'-functie waardoor meerdere stukken media tegelijkertijd nauwkeurig kunnen worden gepositioneerd. Met de Instant Switch-functie kan de operator snel overschakelen van Hold naar Float door gebruik te maken van de voetpedalen voor eenvoudige bediening van de printer, waardoor het gemakkelijk is om media van de tafel te verwijderen en het risico op schade te verminderen.

Verhoogd printen en fraaie textuurprints voor eindeloze creativiteit

De nieuwste release 2.1 van PRISMAelevate XL verdubbelt de printhoogte tot 4 mm om gebruikers te helpen opvallend, tactiel artwork te creëren voor verhoogde printtoepassingen die hun productaanbod verbeteren en vergroten. Hiermee kunnen gebruikers nieuwe toepassingen verkennen, zoals hoogwaardige, getextureerde bewegwijzering, productdecoratie, awards, decoratiematerialen en verpakkingsprototypes, evenals toepassingen voor slechtzienden. De prints zijn duurzaam zonder de behoefte aan extra nabewerkingsstappen, zoals lamineren, coaten of aanbrengen van vernis, met als resultaat minder afval en een hogere efficiëntie bij de productie.

Maximale uptime

Gebruikers van de Arizona 2300 FLXflow kunnen ook profiteren van de nieuwe Advanced Image Layout Controls, waarmee last-minute aanpassingen bij de printer mogelijk zijn. Dit geeft extra flexibiliteit bij het positioneren van substraten op de tafel en vermindert verspilling van dure materialen. De productiviteit wordt verder verhoogd door serviceondersteunende tools zoals PRISMAservice, dat voorspellend onderhoud biedt en geautoriseerde assistentie op afstand door gekwalificeerde servicetechnici mogelijk maakt om zo de uptime te maximaliseren.

Upgraden in het werkveld

Gebruikers van de huidige Arizona 2300 met FLOW- technologie kunnen hun printer upgraden naar de nieuwste versie met FLXflow-functionaliteit, inclusief de optionele functies Float en Instant Switch. Upgrades omvatten ook nieuwe functies zoals de Advanced Image Layout Controls. Ook kunnen gebruikers PRISMA XL Suite-workflowsoftware toevoegen voor een previewfunctie, waarmee ze kunnen zien hoe het eindproduct zal zijn voordat het wordt geprint, terwijl ze nog de nodige aanpassingen kunnen doen. Dit bespaart tijd en maakt het mogelijk om complexe opdrachten met meerdere lagen en texturen vooraf te bekijken en kostenramingen te geven voordat ze worden geproduceerd.

Mathew Faulkner, EMEA Marketing & Innovation Director, Wide Format Printing Group bij Canon Europe, zegt: "Bij Canon richten we ons op de voortdurende ontwikkeling van onze flatbed-technologie door intensief samen te werken met de markt en onze gebruikers om ons aanbod verder te ontwikkelen. Dit geldt voor onze printerseries tot de software die deze printers ondersteunt. Met dat in gedachten hebben we onze Arizona 2300 FLXflow ontworpen om veelzijdig te kunnen zijn en hoogwaardige toepassingen te leveren met een hogere efficiëntie en productiviteit van de workflow, terwijl onze serviceondersteunende tools, zoals PRISMAservice, helpen om de hoogste uptime voor onze gebruikers te realiseren voor een maximale productiviteit. En met de nieuwe functies van onze FLXflow-technologie, met de toegevoegde 'Float'-mogelijkheid, wordt het voor operators veel eenvoudiger om onregelmatige of zware substraten te verwerken, waardoor er nieuwe mogelijkheden ontstaan om een breder scala aan hoogwaardige toepassingen te produceren. "In combinatie met onze nieuwste release van PRISMAelevate XL, waarmee prints tot 4 mm hoogte kunnen worden gemaakt, zijn de mogelijkheden nog verder uitgebreid. Onze klanten verrassen ons voortdurend met de creatieve toepassingen die ze produceren en we kunnen niet wachten om te zien wat ze met deze nieuwe functies creëren."

Ontworpen met het milieu in gedachten

Met minder afval en een lager energieverbruik dan de voorgaande modellen is de nieuw ontworpen Arizona 2300 FLXflow duurzamer. De FLXflow-technologie vereist minder maskering en onderlagen om media op hun plaats te houden, waardoor minder afval ontstaat. De serie verbruikt ook minstens 15 % minder energie in vergelijking met de UV-halide voorgangers en biedt energiebesparende functies zoals 'first-time-right printing' en een 'instant-on' functionaliteit. De inkten zijn GREENGUARD Gold gecertificeerd, wat garandeert dat de prints veilig zijn voor gebruik in gevoelige omgevingen, zoals ziekenhuizen, scholen en andere openbare plaatsen. De Arizona 2300 met FLXflow-technologie is modulair uitgevoerd en kan in het veld worden geüpgraded met een Roll Media Option en FLXflow-technologie. De modulaire opbouw is in lijn met andere recente innovaties in Canon flatbed- en roll-to-roll producten zoals de Colorado M-serie en verhoogt de levensduur van het systeem, en biedt een slimme en duurzamere manier om te investeren in technologie naarmate een organisatie groeit, in plaats van te moeten investeren in een nieuw printsysteem. Gebruikers kunnen ook profiteren van Canon's revisieprogramma, waarbij ze hun gebruikte Arizona-printers kunnen inruilen voor een vervangende printer. Deze oudere systemen worden gecontroleerd, onderhouden en klaargemaakt voor verkoop als gereviseerde printers, waardoor de levensduur van een Arizona nog verder wordt verlengd.

De Arizona 2300 FLXflow is verkrijgbaar vanaf juni 2024 en beleeft het live debuut op de ISA, Orlando (FL), VS, van 10-12 april 2024. De Arizona 2300 FLXflow wordt voor het eerst live in Europa getoond tijdens Drupa 2024 op de stand van Canon in hal 8a, stand B41-1 tot en met B41-8. PRISMAelevate XL 2.1 is vanaf 10 april verkrijgbaar via erkende partners en de directe verkooporganisaties van Canon. Ga voor meer informatie naar www.canon.nl.

Verdere informatie
Foto's van de-Download