Alle Canon imagePRESS V-serie modellen nu Fogra-gecertificeerd en meer dan 2.300 installaties binnen EMEA

’s-Hertogenbosch, 15 april 2024 - Canon's losblad imagePRESS V1350 en V900-serie tonerproductiesystemen hebben Fogra’s1 PSD (Process Standard Digital) certificering behaald en inmiddels belangrijke verkoopmijlpalen bereikt. Sinds hun respectievelijke introducties in december 2022 en mei 2023 zijn meer dan 1.600 units van de imagePRESS V900-serie en meer dan 120 imagePRESS V1350 units geïnstalleerd in EMEA. De imagePRESS V-serie werd gecompleteerd met meer dan 660 installaties van de imagePRESS V1000, die in april 2022 werd geïntroduceerd en in augustus 2022 de Fogra-certificering behaalde.

• Canon's imagePRESS V1350 heeft een Fogra PSD-certificering ontvangen.

• Meer dan 1.600 installaties in EMEA van de imagePRESS V900-serie, die tevens Fogra PSD is gecertificeerd.

• De Deense onderneming Huuray investeerde in de zomer van 2023 in een imagePRESS V700.

De imagePRESS V1350 en de V900-serie zijn nu gecertificeerd door Fogra. Beide printers kregen de hoogst mogelijke Print Quality Class, met een score van 'A' voor kleurechtheid en -consistentie, en Fogra constateerde dat de uniformiteit, resolutie en artefacten voldeden aan haar normen. Dit werd bereikt met zowel de PRISMAsync-server van Canon als de imagePRESS-servers met Fiery-technologie.

imagePRESS V900-serie garandeert printkwaliteit en flexibiliteit

Met meer dan 1.600 installaties in EMEA blijkt de imagePRESS V900-serie een populaire keuze dankzij de uitgebreide reeks toepassingen die met één compact apparaat kunnen worden geprint. De imagePRESS V900-serie is verkrijgbaar in drie verschillende modellen - V900, V800 en V700 - die een maximale A4-printsnelheid hebben van 90 ppm, 80 ppm en 70 ppm. De printer is ontworpen voor snelle productieomgevingen en biedt naast consistentie, hoge kwaliteit en veelzijdigheid een overvloed aan mediakeuze.

Het Deense bedrijf Huuray investeerde in de zomer van 2023 in een imagePRESS V700 om haar aanbod van gepersonaliseerde cadeaukaarten uit te breiden. Dann Grønhøj, COO van Huuray, zegt: "De belangstelling voor fysieke cadeaukaarten is toegenomen en om aan de groeiende vraag te kunnen voldoen, hadden we een printer nodig die het stijgende aantal opdrachten aankon. Voorheen konden we slechts 15 cadeaukaarten per keer printen en waren er te veel handmatige processen en inefficiënties tijdens de productie."

"We zien nu al dat deze investering in technologie aanzienlijk heeft bijgedragen aan onze groei", vervolgt hij. "Slechts twee maanden na de implementatie van de nieuwe printer konden we al cadeaubonnen leveren aan een groeiend klantenbestand, iets wat we met onze oude printer niet hadden kunnen bereiken. We zijn vooral onder de indruk van de printsnelheid van de imagePRESS V700, omdat deze aanzienlijk sneller print dan onze oude printer, waardoor we veel tijd besparen. We zijn ook erg blij met de kwaliteit en hoge resolutie, wat resulteert in een betere afwerking van onze cadeaubonnen op een breder scala aan media."

Ook Tipografia Carnicella, een Italiaanse aanbieder van printservices die door de familie wordt gerund, ziet de voordelen van de kwaliteit en flexibiliteit van het systeem. Andrea Carnicella, eigenaar van Tipografia Carnicella: "We hebben geïnvesteerd in de imagePRESS V900 omdat deze printer een uitstekende printkwaliteit en nauwkeurigheid garandeert, evenals een verhoogde productie-efficiëntie met een zeer lage downtime. Wat wij heel belangrijk vonden, was het vermogen van de printer om op verschillende substraten te printen en daarbij een kwaliteit te bereiken die vergelijkbaar is met offsetdrukwerk. Met behulp van de Canon imagePRESS V900 willen we de maandelijkse productievolumes verhogen door gebruik te maken van de snelheid en kwaliteit van de printer voor het produceren van opdrachten die we normaal gesproken zouden uitbesteden of produceren op één van onze offsetpersen."

imagePRESS V1350: een bewezen oplossing voor hoge productiviteit

Met een hoge productiviteit en een topsnelheid van 135 A4-pagina's per minuut is het topmodel, de imagePRESS V1350, sinds de introductie op de markt in mei 2023 al meer dan 120 keer geïnstalleerd in EMEA. De imagePRESS V1350 is ontworpen voor de grote oplage van hoogwaardige printtoepassingen, zoals brochures, folders, high-end mailings en zelfs gepersonaliseerde verpakkingstoepassingen.

Het Italiaanse E. Lui Tipografia, een leverancier van printservices, is één van de toonaangevende spelers op de print- en uitgeversmarkt en heeft altijd gezocht naar printapparatuur die stabiliteit en productiviteit garandeert. Enrico Lui, eigenaar van E. Lui Tipografia, zegt: "In tegenstelling tot andere volwassen printtechnologieën heeft digitaal printen in kleur nog veel ruimte voor technologische groei. Naar onze mening is Canon het merk dat het meest investeert in deze groei en bij elke generatie printers belangrijke upgrades introduceert. Sinds onze eerste tests heeft de imagePRESS V1350 een grote generatiesprong gemaakt ten opzichte van de vorige serie."

Jennifer Kolloczek, EMEA Planning, Marketing & Innovation Senior Director, Production Print bij Canon Europe, zegt: "Sinds deze toevoegingen aan de imagePRESS V-serie zijn aangekondigd, hebben we grote belangstelling gezien voor de technologie en veelzijdigheid van de betreffende printers en het groeipad dat de totale imagePRESS V-serie en ons bredere kleurenlosblad-portfolio onze klanten biedt. De serie is gebaseerd op krachtige en bewezen gepatenteerde technologie en stelt onze gebruikers in staat beter en sneller te werken en hun klanten meer hoogwaardige printproducten te bieden. We zijn verheugd dat onze complete imagePRESS V-serie Fogra-gecertificeerd is en we twijfelen er niet aan dat commerciële en in-house printprofessionals, evenals de merken en de marketingafdelingen die zij van dienst zijn kunnen voordeel halen uit de duidelijk gedefinieerde normen en ondersteuning die deze certificering biedt."

Bekijk de imagePRESS V-serie en andere Fogra-gecertificeerde printsystemen van Canon live tijdens drupa 2024 op de Canon-stand in hal 8a.

Ga voor meer informatie over Fogra-gecertificeerde printers van Canon naar https://www.canon.nl/business/insights/articles/fogra-certification/

1. Fogra is een zeer gerespecteerd wetenschappelijk onderzoeksinstituut zonder winstoogmerk voor de print- en media-industrie. Het is gevestigd in Duitsland en voert audits uit die een onafhankelijke kwaliteitsbenchmark bieden, waardoor zowel leveranciers als printbedrijven de capaciteiten van hun printers en productieprocessen objectief kunnen beoordelen.