Canon opent allereerste Redline Challenge: maak kans op een camerakit ter waarde van meer dan € 14.000!

Amstelveen, 31 maart 2021 – Canon Europe kondigt de introductie aan van de Redline Challenge: een gloednieuwe competitie voor de ambitieuze hobbyfotograaf om hun vaardigheden nog verder te vergroten, hun creativiteit uit te dagen en hun technische kennis te testen. Onder leiding van vlogger en fotograaf Kai Wong zullen een aantal inspirerende Canon Ambassadors professionele inzichten en tips en tricks delen om de ambitieuze hobbyfotograaf op weg te helpen bij elke Redline Challenge, met als eerste thema: Light in the Dark.

Het eerste thema van de Redline Challenge is Light in the Dark, gekozen als de ultieme talenttest. Ambitieuze hobbyfotografen kunnen tijdens deze allereerste Redline Challenge hun vaardigheden in de praktijk brengen en de mogelijkheden verkennen van fotograferen bij weinig omgevingslicht en van de relatie tussen licht en schaduw, contrast en kleur. Deelnemers maken kans op een Canon-kit ter waarde van meer dan € 14.000 en op een unieke fotografie-mentorsessie met Lorenz Holder om hun creatieve vermogen te vergroten. Lorenz, internationaal gerenommeerd fotograaf en meervoudig Red Bull Illume winnaar, staat bekend om zijn frisse en dramatische stijl en zijn uitzonderlijke vermogen om het onverwachte vast te leggen – zelfs onder de meest uitdagende omstandigheden. Hij is dan ook de aangewezen persoon om op te treden als jurylid en mentor.

Canon Ambassador Lorenz Holder zegt hierover het volgende: “Toen Canon mij vroeg om als mentor mee te werken aan de Light in the Dark-challenge, greep ik die kans met beide handen aan. Ik weet hoe spannend deze competities zijn voor fotografen om hun vaardigheden te testen en naam te maken in de branche. “Light in the Dark” is een geweldig thema om de Canon Redline Challenge mee te beginnen – het spreekt veel fotografen aan, ongeacht het genre dat ze fotograferen. Het is mogelijk om veel interessante lichteffecten te creëren, zelfs als je geen studioflitser of Speedlite hebt – je hoeft alleen maar creatief te zijn! Wat je onderwerp ook is en hoe je “Light in the Dark” ook interpreteert, ik dring er bij alle deelnemers op aan om buiten hun creatieve comfortzone te stappen en niet bang te zijn om nieuwe stijlen en technieken uit te proberen.”

Deelnemers hebben nog tot 31 mei 202123:59 uur de tijd om hun foto’s in te zenden. Deze kunnen met elk cameramodel zijn gemaakt en deelname aan de competitie is gratis. De competitie kent in totaal drie beoordelingsronden door een onafhankelijk panel van deskundigen en Canon zal in juni 2021 op haar website de shortlist met 10 finalisten bekendmaken. De uiteindelijke winnaar wordt op 27 juni 2021 bekendgemaakt en neemt de volgende Canon-kit mee naar huis:

Susie Donaldson, ITCG European Marketing Director voor Canon EMEA, voegt hieraan toe: We starten met de Redline Challenge om de ambitieuze hobbyfotograaf aan te moedigen hun creatieve grenzen te verleggen en hun de kans te bieden erkenning te krijgen van gerespecteerde experts uit de fotowereld. We realiseren ons nu meer dan ooit hoe belangrijk het is om creatieven te ondersteunen en te waarderen. Ook begrijpen we hoe belangrijk het is om niet alleen over de juiste tools te beschikken om creatieve grenzen te verleggen, maar ook over de juiste kennis. Daarom zullen veel van onze Ambassadors tijdens deze eerste challenge hun eigen technische tips en tricks delen – zelfs hoe je scènes bij weinig omgevingslicht kunt vastleggen met behulp van de verlichting in huis. Bij de Light in the Dark-challenge draait alles om het vastleggen van de relatie tussen licht en schaduw, en contrast en kleur. Dat is erg uitdagend, maar kan tegelijkertijd voor de meest fenomenale beelden zorgen. Ik ben erg benieuwd naar de inzendingen die de shortlist halen.”

De foto’s die worden ingezonden voor de Light in the Dark Redline Challenge zullen worden beoordeeld aan de hand van de volgende criteria:

• Sluit aan bij de challengeLight in the Dark, dit betekent het vastleggen van de altijd intrigerende relatie tussen licht en schaduw, contrast en kleur.
  • Creativiteit– Is de inzending fris en origineel?
  • Impact– Welke emoties of reacties worden opgeroepen door de inzending. Is de inzending vermakelijk, emotioneel en/of zet het aan tot nadenken?
  • Technische vaardigheid – Is de foto gemaakt op een manier waaruit een goed begrip blijkt van de mogelijkheden van de camera en van het onderwerp?
  • Formaat – De resolutie moet 150 dpi zijn, met 2.000 px aan de langste zijde
  • Overig – Deelnemers mogen geen foto’s uploaden die eerder zijn gepubliceerd of een onderscheiding of prijs hebben gewonnen.

Verleg je creatieve grenzen! Volg #RedlineChallenge op social media en doe mee aan Canon’s Redline Challenge via https://www.canon.nl/redline-challenge/.

Informatie voor redacteuren

Algemene voorwaarden (klik hier voor de volledige Algemene Voorwaarden en details)

• Actieperiode: Inzenden kan tussen 00.01 uur GMT op 22 maart 2021 en 23.59 uur op 31 mei 2021.
  • Onvolledige, ongeldige of ongepaste inzendingen of inzendingen die na de sluitingsdatum en -tijdstip van 31 mei 2021 om 23.59 uur worden ontvangen, komen niet in aanmerking voor publicatie of een prijs.
  • Alle deelnemers (“Deelnemers”) moeten ambitieuze hobbyfotografen zijn, inwonend in Nederland, 18 jaar en ouder en in het bezit zijn van een geldig paspoort.
  • Professionele fotografen of personen die meer dan 20 procent van hun jaarinkomen verdienen met fotografie en werknemers van de Canon Group, hun gezinnen, dealers en andere partijen die direct betrokken zijn bij deze competitie en de sponsoring ervan, komen niet in aanmerking voor deelname.
  • Er is geen aankoop nodig. Deelname aan deze competitie is gratis en de foto’s hoeven niet met een Canon-camera te zijn gemaakt.
  • Per deelnemer zijn tijdens de actieperiode maximaal 20 inzendingen toegestaan, maar een deelnemer kan slechts eenmaal winnen. Elke nieuwe inzending moet een nieuwe foto zijn; dezelfde foto kan niet meer dan één keer worden ingezonden.
  • Door zijn/haar deelname verleent elke deelnemer hierbij aan de Canon Group een niet-herroepbare, wereldwijde, royalty-vrije en gratis sublicentieerbare licentie om zijn/haar foto te publiceren, weer te geven en te gebruiken voor alle doeleinden die verband houden met deze competitie, met inbegrip van maar niet beperkt tot weergave op websites van de Canon Group, het social media-account en/of -kanalen van de Canon Group, alle andere websites van de Canon Group of haar dealers/partners, en in marketingmaterialen (inclusief op tentoonstellingen) met betrekking tot deze competities en dit tot één jaar na afloop van de competitie.