Canon toont kleurrijke Colorado 1630 en Arizona 135 GT tijdens FESPA 2021

’s-Hertogenbosch, 20 september 2021 – Tijdens FESPA Global Print Expo 2021 (12 t/m 15 oktober 2021, RAI Amsterdam) toont Canon op stand F95 in hal 1 voor het eerst op een internationaal live evenement twee nieuwe, slimme investeringen – de Colorado 1630 en Arizona 135 GT printer. Canon laat signmakers en printproducenten tijdens FESPA 2021 zien hoe haar grootformaat end-to-end oplossingen klanten in staat stellen uit te breiden naar nieuwe markten, en inspireert bezoekers met een uitgebreid scala aan toepassingen.

De nieuwe Colorado 1630 laat zien hoe onder andere signmakers en grafische bedrijven toegang kunnen krijgen tot alle bewezen voordelen van de UVgel-printtechnologie op een aantrekkelijk investeringsniveau. De modulaire architectuur van de Colorado 1630 helpt gebruikers de printer aan hun specifieke productiebehoeften aan te passen door deze aan te vullen met opties zoals FLXfinish – een LED-uithardingstechniek die flexibiliteit toevoegt voor een matte of glanzende afwerking van elke print – een tweede mediarol en dubbelzijdig printen zonder dat een servicebezoek nodig is.

De ‘UVgel Wallpaper Factory’ met de Colorado 1650 en de gemotoriseerde Fotoba Jumbo Roll Loader JRL 170 in combinatie met de Cutter XLD 170WP en Rewinder REW 162, laat een complete end-to-end oplossing zien voor klanten en bestaande Colorado 1650-gebruikers. De Colorado Wallpaper Factory is ontworpen voor maximale verwerkingscapaciteit en met deze configuratie hebben klanten een volledig geautomatiseerde oplossing voor onder andere de productie van hoogwaardig behang op maat, één van de snelst groeiende sectoren in de markt. Canon erkent het belang van dit marktsegment en is lid geworden van de Global Wallcoverings Association (IGI) die wordt erkend als een waardevolle, uitgebreide en gezaghebbende informatiebron voor de behangindustrie.

Als voorbeeld van een echte ‘UVgel Universal Factory’ zal een tweede Colorado 1650 op de stand zijn voorzien van een Fotoba Jumbo Roll Rewinder en een Jumbo Roll Loader. Dit om te demonstreren hoe klanten grote oplages kunnen printen zonder dat er een operator aan te pas komt en 365 dagen per jaar 24/7 productie mogelijk is – een voordeel dat de productie versnelt en de tijd tussen bestelling en levering verkort. De productie kan ook op afstand worden gevolgd met een Remote Control app op de smartphone van de operator.

De Arizona 135 GT flatbedprinter werd in juni van dit jaar geïntroduceerd en vormt een ander hoogtepunt op de stand. Voor printproducenten die willen uitbreiden naar grootformaat of voor diegenen die hun activiteiten willen verbreden met nieuwe toepassingen, opent de Arizona 135 GT een groot aantal nieuwe mogelijkheden. De printer biedt de bewezen voordelen van Canon’s bekroonde Arizona-serie en dat op een slim investeringsniveau. De Arizona 135 GT is de enige printer in dit segment met een uitbreidbare Roll Media Option (RMO) om op flexibele media te printen en zal op de stand samen met de Arizona Xpert-software prints met een tastbaar effect maken op een uitgebreide reeks harde en flexibele media.

De Arizona 2380XTF laat zien hoe klanten de efficiëntie van hun bedrijfsvoering kunnen verhogen en groeikansen kunnen pakken met nieuwe printtoepassingen. Met de Arizona FLOW-technologie als basis kunnen gebruikers hun productiviteit met meer dan 20% verhogen door de noodzaak van maskeren en afplakken te beperken en te werken met meer uitdagende media zoals karton, hout en glas. Deze flatbed-productieprinter zal met de Touchstone-software een reeks aan textuurtoepassingen printen en laten zien hoe gebruikers hoogwaardige prints kunnen maken, waaronder interieurtoepassingen, braille, kunstreproducties en POS-displays voor de detailhandel.

ProCare, het aftersales servicemodel voor de Colorado-printers, is nu ook beschikbaar voor de Arizona flatbed printerserie, waardoor een unieke en uniforme service-aanpak beschikbaar komt die voordelig is voor eindklanten en Canon-partners. ProCare biedt een maximale productietijd, volledige kostentransparantie, een hoog rendement op de investering en heeft een gemiddelde klanttevredenheidsscore van 95 %.

NIEUWE ARIZONA-INKTSET VERGROOT VEELZIJDIGHEID AAN TOEPASSINGEN

Tijdens FESPA 2021 toont Canon voor het eerst ook de mogelijkheden van de nieuwe UV LED inkt op de Arizona 135 GT. De nieuwe IJC358-inkt heeft superieure hechtingseigenschappen, waardoor deze inkt ideaal is voor industriële toepassingen waar op moeilijke materialen zoals kunststof wordt geprint. De hoge flexibiliteit van de IJC358-inkt betekent ook dat de kans groter is dat deze inkt aan de media blijft hechten, zowel tijdens de nabewerkingen als bij het aanbrengen op een oppervlak zoals een wand of op glas.

De IJC358-inkt is verkrijgbaar in dezelfde 800 ml, twee liter en drie liter verpakkingen als Canon’s IJC357-inkt en in de kleuren CMYK, lichtcyaan, lichtmagenta en wit. De IJC357 geven een glanzender resultaat en de meer matte afwerking van de IJC358 maken de resultaten aantrekkelijker voor printproducenten van industriële toepassingen. Vanuit milieuoogpunt biedt de GREENGUARD Gold gecertificeerde IJC358 dezelfde milieugarantie als de IJC357-inkt.

De printers op de Canon-stand worden ondersteund door ONYX 21 RIP en OneVision workflow automatiseringssoftware. Er wordt ook een geautomatiseerde end-to-end workflow gedemonstreerd bestaande uit de Colorado en Arizona-printers, en een Zünd S3 digitale snijplotter. Deze configuratie is te zien op de stand van OneVision (1-104).

In lijn met het thema van FESPA 2021 “Bringing Colour Back”, zullen bezoekers overal op de stand worden geïnspireerd door een breed scala aan kleurrijke grootformaat printtoepassingen met het Canon-motto “The Taste of Colour”, waaronder posters, banners, vloergraphics, dubbelzijdige backlits, behang, karton, voertuigwraps en textieltransferfolies.

Wouter Derichs, Sales & Marketing Director van Large Format Graphics EMEA bij Canon Production Printing, zegt: “Omdat we weten dat veel printproducenten richting nieuwe markten willen uitbreiden, zijn we blij dat we tijdens FESPA 2021 de mogelijkheden van de Colorado 1630 en Arizona 135 GT-printer kunnen tonen. Met deze onlangs geïntroduceerde printers – ontwikkeld op basis van feedback van klanten en partners – kunnen gebruikers profiteren van sterk geautomatiseerde en robuuste technologieën tegen een aantrekkelijk investeringsniveau. Daarnaast verheugen wij ons erop de bezoekers de indrukwekkende veelzijdigheid te tonen die ze kunnen bereiken met de nieuwe IJC358-inkt om zo hun aanbod te vergroten en diversificatie mogelijk te maken.”

Derichs tot slot: “Wij zijn erg blij dat we na twee jaar zonder live evenementen terugkeren naar FESPA 2021 en dat we de gelegenheid krijgen om kleurrijke toepassingen in realtime te produceren. Onze focus tijdens het evenement is om klanten te laten zien met welk portfolio aan Canon-oplossingen zij aan hun zakelijke behoeften en volume-eisen kunnen voldoen. De afgelopen 18 maanden waren voor velen een uitdaging en bij Canon helpen we klanten en partners om hun middelen en energie te richten op zakelijk herstel en het bieden van meerwaarde aan hun klanten – iets dat zich vervolgens zal vertalen in duurzame groei.”

Ga voor meer informatie over Canon tijdens FESPA 2021 en gratis toegang tot de beurs naar: https://www.canon.nl/business/insights/events/fespa/

Ga voor meer informatie over de Arizona-familie flatbedprinters naar: https://www.canon.nl/business-printers-and-faxes/uv-flatbed/

Bezoek https://www.canon.nl/business-printers-and-faxes/uvgel-roll-tol-roll/  voor meer informatie over de Colorado-familie roll-to-roll printers.