Verander je Canon-camera in een hoogwaardige webcam met de EOS Webcam Utility-software

Amstelveen – 17 september 2020 – Canon Europe maakt vandaag de introductie bekend van de EOS Webcam Utility, een gratis te downloaden software die gebruikers in staat stelt hun compatibele Canon EOS- en PowerShot-camera aan te sluiten op een Mac of pc, waarna deze wordt herkend als een USB-webcam. Met de EOS Webcam Utility is geen extra apparatuur meer nodig en kunnen gebruikers de bestaande webcam vervangen om via hun Canon-camera virtuele vergaderingen en videoconferenties met de hoogste beeldkwaliteit te ervaren.

Nu bedrijven en organisaties op zoek zijn naar nieuwe manieren om de videoconferentie-ervaring van hun medewerkers te verbeteren, komt de Canon EOS Webcam Utility-software tegemoet aan de toenemende vraag naar webcamera’s met alleen een USB-aansluiting en een compatibele Canon-camera1. Deze gratis en eenvoudig te gebruiken software is te downloaden via de Canon-website en is binnen enkele minuten te configureren met een programma voor videoconferenties. De software wordt op dit moment ondersteund door Windows en zal in de toekomst ook compatibel zijn met het MacOS-besturingssysteem2. Daarmee is deze Canon EOS Webcam Utility geschikt voor een breed scala aan workflows.

Met deze innovatieve software is Canon’s ervaring en expertise op het gebied van optica voor iedereen toegankelijk, zodat de gebruiker tijdens videoconferenties met de hoogste beeldkwaliteit kan communiceren en zo over een professionele set-up beschikt. Dankzij de hoogwaardige sensortechnologie in Canon’s EOS- en PowerShot-modellen merken gebruikers direct een verbetering van de prestaties in omgevingen met weinig licht, van de kleuren en de scherptediepte in vergelijking met traditionele webcams. De Canon EOS Webcam Ultility zorgt ervoor dat collega’s helder en met levensechte kleuren te zien zijn.

Issei Morimoto, Senior Vice President van Product Management bij Canon Europe, zegt: “Canon is, met haar camera’s, lenzen, accessoires en software, toegewijd om klanten over de hele wereld het beste in technologische innovaties te bieden. In deze ongewone tijd gebruikt Canon het vermogen van de EOS-technologie om mensen samen te brengen en een hoogwaardige oplossing te bieden waarop onze klanten kunnen vertrouwen.”

De belangrijkste kenmerken:

• Gratis software
  • Compatibel en volledige ondersteuning met Windows en met MacOS-ondersteuning op korte termijn
  • Verbetert de beeldkwaliteit bij virtuele gesprekken
  • Betere prestaties bij weinig omgevingslicht, betere kleuren en scherptediepte

Bundelsets zijn verkrijgbaar via de online Canon Store:

• Canon PowerShot G7 X Mark III Compact Video Conferencing Kit
  • Canon EOS M50 Interchangeable Lens Video Conferencing Kit
  • Canon EOS M6 Mark II Interchangeable Video Conferencing Kit

Ga voor meer informatie over Canon’s EOS Webcam Utility-software naar www.canon.nl/cameras/eos-webcam-utility/.

1 EOS spiegelreflexcamera, EOS R, EOS M (EOS M50 of nieuwer), PowerShot (enkel G5X MK II, G7X MK III, SX70)
2 Datum ondersteuning Mac moet nog worden bevestigd