Canon breidt imagePRESS V-serie verder uit met nieuwe topmodellen – de V1350 en V900

’s-Hertogenbosch, 19 oktober 2022 – Canon voegt twee nieuwe modellen toe aan de imagePRESS V-serie – het topmodel de V1350 en de V900. De V-serie is de nieuwste ontwikkeling binnen de uiterst succesvolle imagePRESS-familie en stelt nieuwe normen voor losblad productiekleurenprinters. Met technologische verbeteringen die de prestaties naar een nieuw niveau tillen en de printers bovendien gebruiksvriendelijker maken, stelt de V-serie zowel printserviceproviders als interne reproafdelingen in staat complexe productie-uitdagingen aan te gaan en te voldoen aan de vraag van klanten naar hoogwaardige, dynamische printcontent die binnen de krapste deadlines wordt geproduceerd.

De imagePRESS V-serie is een krachtige familie van productiekleurenprinters die optimale automatisering biedt en nu nieuwe modellen introduceert voor printserviceproviders en interne reproafdelingen. Daarmee is deze printerfamilie zeer gebruiksvriendelijk, een aspect dat wordt benadrukt met een groot aantal opties voor invoer en nabewerking, en naadloze integratie met workflowoplossingen via PRISMAsync of EFI Fiery-controllers. Als aanvulling op de imagePRESS V1000 productieprinter voor het middensegment die in juni van dit jaar werd geïntroduceerd, biedt de V1350 de hoogste printsnelheid, terwijl de V900 – een productieprinter voor kleinere oplagen – de meest uitgebreide reeks aan toepassingen biedt die met één compact model kan worden geproduceerd. Deze serie heeft een robuuste opbouw en wordt gekenmerkt door duurzaamheid. De serie is ontworpen voor een continue, betrouwbare productiviteit, consistente en stabiele kleuren en een maximale nauwkeurigheid van de kwaliteit aan voor- en achterzijde van printmedia.

De imagePRESS V1350 – de beste in zijn klasse

De imagePRESS V1350 biedt uitzonderlijke prestaties en de hoogste productiviteit in zijn klasse van productiekleurenprinters. Met een maximale snelheid van 135 pagina’s per minuut verwerkt dit model maandelijkse volumes tot 2,4 miljoen A4-pagina’s met – dankzij de industriële constructie – een levensduur van 72 miljoen A4-pagina’s. De integratie van een vacuüm-invoermechanisme, een vlakkere papiertransportbaan, de nieuwe geavanceerde Print on Demand-Surface Rapid Fusing (POD-SURF) unit en het geïntegreerde koelsysteem ondersteunt lange, ononderbroken perioden van printen met topkwaliteit op hoge snelheid en zonder papierstoringen. Dit stelt commerciële printproducenten en reproafdelingen in staat complexe, veeleisende opdrachten snel en met hoge oplagen uit te voeren zonder concessies te doen aan de kwaliteit.

Voor de V1350 is offset-kwaliteit vanzelfsprekend en dit kwaliteitsniveau wordt van het eerste tot het laatste vel gehandhaafd, ongeacht de duur van de printopdracht. Het Multi-D.A.T. kleurcorrectiesysteem behoudt automatisch de kleurstabiliteit, zelfs tijdens doorlopende opdrachten, waarbij de ingebouwde in-line spectrofotometrische sensor automatisch nauwkeurige kleuraanpassingen uitvoert wanneer dat nodig is. De V1350 is ontworpen voor de productie van hoogwaardige printtoepassingen, zoals brochures, folders, exclusieve mailings en kaarten, en biedt dankzij de geavanceerde beeldregistratietechnologie de hoogste nauwkeurigheid (0,5 mm) in zijn klasse aan zowel de voor- als achterzijde van printmedia.

De nieuwe imagePRESS V1350 ondersteunt zeer breed bereik aan mediagewicht (60 – 500 g/m2) van productiekleurenprinters en ook een breed aanbod van papiersoorten (inclusief reliëf en synthetisch). De V1350 biedt volledige compatibiliteit met het uitgebreide portfolio aan in-line nabewerkingssystemen van Canon en andere toonaangevende technologiepartners, zodat printproducenten hun klanten digitale oplagen van elke omvang kunnen aanbieden en dat voor een enorme verscheidenheid aan printapplicaties.

De imagePRESS V900 – productieprinter voor kleinere oplagen die een grotere toepassingsflexibiliteit biedt

De imagePRESS V900 is het instapmodel van de V-serie en is ideaal voor printproducenten met een maandelijks volume tot 500.000 A4-pagina’s. Dit model is verkrijgbaar in drie uitvoeringen – de V900, V800 en V700 – die een maximale printsnelheid hebben van respectievelijk 90 ppm, 80 ppm en 70 ppm. Dit instapmodel is gemaakt voor snelle productieomgevingen waar dag in dag uit een consistent hoge kwaliteit, productiviteit en brede mediakeuze vereist zijn.

Dit model is niet alleen de meest compacte uitvoering in de familie, maar de V900 biedt ook een toonaangevende verscheidenheid aan toepassingen die kunnen worden geproduceerd op een klein model printer. Dit dankzij de printmedia die wordt ondersteund – van 52 grams normaal en 70 grams gecoat tot 350 grams dik papier, smalle enveloppen, auto-duplex 762 mm en handmatig tot 1,3 meter lange banners plus reliëf en synthetisch papier. Deze veelzijdigheid wordt ondersteund door de nieuwste vacuümtechnologie die de zuigkracht aanpast aan het papiergewicht, waardoor het transport van dik papier wordt gestabiliseerd, en door de toevoeging van invoerrollen en versterkte transportrollen die de transportstabiliteit bij dun, dik en kort papier verbeteren. Hierdoor kan het scala aan te gebruiken papiersoorten worden uitgebreid en worden papierstoringen voorkomen.

De V900 is eenvoudig en door elke operator te bedienen, en is uitgerust met nieuwe tijd- en arbeidsbesparende automatiseringsfuncties die het gebruik van dit model vergemakkelijken. Met de optionele Duplex Colour Image Reader Unit kan de printer snel aanpassingen uitvoeren bij beeldregistratie aan de voor- en achterzijde (met een indrukwekkende nauwkeurigheid van 0,8 mm), aan de kleurgradatie, de kleurdichtheid en aan de secundaire overdrachtsspanning om zo een hoge kwaliteit te garanderen, zelfs op printmedia voorzien van textuur. Gebruikers plaatsen referentieprints voor de printkwaliteit in de automatische documentinvoer, een onderdeel van de Duplex Colour Image Reader Unit, en de V900 voert vervolgens automatisch de vereiste aanpassingen uit. Andere tijdbesparende functies van de V900 zijn onder meer waarschuwingen op afstand om operators te laten weten wanneer toner of papier bijna op zijn.

Jennifer Kolloczek, European Planning, Marketing & Innovation Senior Director, Production Print bij Canon Europe, zegt: “Door de toevoeging van de V1350 en V900 aan onze imagePRESS V-serie kunnen zowel commerciële printproducenten als reproafdelingen beter, sneller en met meer mogelijkheden werken om hun klanten een breed pakket aan printproducten aan te bieden. De imagePRESS V-serie is het resultaat van krachtige, beproefde en gepatenteerde technologie en werd ontwikkeld op basis van feedback van onze gebruikers. De serie biedt een nieuwe kijk op het ontwerp van productiekleurenprinters, waardoor het een betrouwbare oplossing is voor printproducenten om met één enkele printer uiteenlopende opdrachten te verwerken. De serie biedt meer geautomatiseerde functies, een breed scala aan invoer- en nabewerkingsopties en eenvoudige workflowintegratie. Met toepassingen voor printmanagement zoals PRISMAsync Remote Manager voor het op afstand verzenden, controleren en beheren van opdrachten op één of meerdere productieprinters en het PRISMAlytics Dashboard voor optimaal inzicht in, het bewaken en analyseren van KPI’s, kunnen gebruikers hun winstgevendheid verhogen met geoptimaliseerde printprestaties en daardoor profiteren van minder handmatige interventies, minder afval en een hogere productiviteit. En met meer productievrijheid kunnen ze nieuwe printvolumes aannemen, meer ondersteuning bieden aan opdrachtgevers en hun organisatie helpen groeien.”

De imagePRESS V-serie beschikt over functies voor het in realtime handhaven van kleurconsistentie en is verkrijgbaar met opties als de Sensing Unit en Inspection Unit voor verdere automatisering van kwaliteitscontroletaken.

De nieuwe imagePRESS V1350 zal in de eerste helft van volgend jaar verkrijgbaar zijn via Canon en geaccrediteerde Canon-partners. De imagePRESS V900 zal vanaf december 2022 verkrijgbaar zijn.