Canon breidt MAXIFY GX-serie uit met de nieuwe GX6550, speciaal ontworpen voor compacte kantoorruimtes

19 juli 2023 – Canon Europe lanceert vandaag de MAXIFY GX6550 – de ideale printer voor de kleinere kantoorruimtes! Deze 3-in-1 printer biedt een veelzijdige mediaverwerking, produceert snel documenten van zakelijke kwaliteit en biedt dankzij hoge printvolumes en navulbare inkten een gemiddelde besparing van 90% op de TCO1.

MAXIFY GX6550

Consistente productiviteit in elke omgeving

In welke omgeving je ook werkt – van de horecabranche tot aan een apotheek of autoverhuur – de compacte, maar zeer efficiënte MAXIFY GX6550 past perfect in elke kantoorruimte. Ook in de wat kleinere werkruimtes, aangezien die gemakkelijk op een plank of in een kast te plaatsen is gelet op zijn compacte design. Het gebruiksvriendelijke 2,7" lcd-kleurentouchscreen en de tweezijdige automatische documentinvoer (ADF) aan de voorzijde, maakt de GX6550 gebruiksvriendelijk, zodat elk bedrijf printen en scannen gemakkelijk kan integreren voor een efficiënte workflow. Dankzij de doorzichtige lade is de printstatus gemakkelijk te controleren, zelfs al staat de printer op een moeilijk toegankelijke plaats zoals onder een bureau. De lage gebruikskosten en het hoge paginarendement, met een cassette voor 250 vel en een invoer achterin met 100 vel, maken dat de printer ideaal is voor het printen van grote hoeveelheden documenten met snelheden van 24 ipm voor zwart-wit en 15,5 ipm voor kleur. In standaardmodus2 kunnen gebruikers tot wel 6.000 vellen met een zwarte inktfles afdrukken of 14.000 vellen met een enkele set kleurinktflessen. Voor nog grotere besparingen kunnen gebruikers overschakelen op de besparingsmodus3, waardoor het paginarendement oploopt tot zelfs 9.000 voor zwarte inkt en 21.000 voor kleur.

Doe geen concessies aan kwaliteit

De MAXIFY GX6550 biedt veelzijdige mediaverwerking, waardoor bedrijven de mogelijkheid krijgen om in eigen huis een breed scala aan hoogwaardige, duurzame materialen voor verkooppunten te creëren. Dit omvat bijvoorbeeld facturen, huurovereenkomsten, menu's, posters, enveloppen en stickers. Gebruikers kunnen ook identiteits- en verzekeringskaarten scannen – dankzij het slimme design hoeft de scanner niet volledig geopend te worden – en kunnen banners tot wel 1,2 m lang geprint worden. De op pigment gebaseerde inkten zorgen voor documenten die bestand zijn tegen markers, wrijving en water.

Blijf verbonden en veilig

Verbeterde beveiliging houdt de GX6550 veilig in het netwerk, terwijl Wi-Fi printen zonder kabels mogelijk is vanuit de Canon PRINT-app, Apple AirPrint (IOS), Mopria (Android) en de Cloud. De printer werkt met alle belangrijke computerbesturingssystemen, waaronder Mac, Windows en Chrome, en is compatibel met Canons Auto-Ink Delivery-service.

Prijs en beschikbaarheid

De MAXIFY GX6550 is vanaf september verkrijgbaar voor een verkoopadviesprijs van €549. Ga voor meer informatie over de Canon MAXIFY GX6550 naar www.canon.nl.

MAXIFY GX6550 - belangrijkste functies:

• 3-in-1 functie
• D-ADF met frontlader voor 35 vellen en ID-scanner
• Gebruiksvriendelijk 2,7" lcd-kleurentouchscreen
• 24 ipm / 15,5 ipm
• Besparingsmodus
• Afdrukken van hoge kwaliteit en veelzijdige mediaverwerking
• Compatibel met Mac, Windows en Chrome
• Beveiligde Wi-Fi en Ethernet

1. De TCO (totale eigendomskosten) is gebaseerd op de initiële aanschafkosten van de hardware plus de kosten van inkt of toner gedurende een vaste periode (zie hieronder voor de voorwaarden). Merk op dat bijkomende variabele kosten de TCO kunnen beïnvloeden, inclusief maar niet beperkt tot andere verbruiksgoederen, inkt- en tonerbundels, inkt- en tonerpakketten met hoog rendement, onderhoud, stroomverbruik en reserve onderdelen. De vermelde kostenbesparingspercentages zijn een schatting van de totale kostenbesparingen voor het gespecificeerde printvolume van 1000 pagina's per maand (50 % kleur en 50 % zwart-wit) over een periode van 60 maanden (5 jaar). Meer informatie over de berekening van de TCO is beschikbaar.
  2. Het paginarendement van een inktfles die gebruikt wordt voor de eerste installatie is lager dan dat van een vervangende fles, omdat een bepaalde hoeveelheid inkt wordt gebruikt om de inktkop te vullen tijdens de installatie. Het paginarendement is de geschatte waarde op basis van Canons individuele testmethode met de ISO/IEC 24712 kleurenkaart en continue printsimulatie met vervangende inktflessen na de eerste installatie. Het paginarendement van zwart-wit en kleur mag niet worden gecombineerd. Paginarendementen variëren aanzienlijk afhankelijk van de geprinte inhoud en andere factoren.
  3. De besparingsmodus verlaagt het inktverbruik door de densiteit te verlagen (tot 50 % van het paginarendement in standaardmodus).