Kennisgeving van gedeeltelijke hervatting van de dienst voor image.canon

Bedankt voor het gebruik van image.canon.

Op 30 juli 2020 heeft Canon een probleem vastgesteld met de opslag voor lange termijn van 10 GB op image.canon. Om verder onderzoek te kunnen verrichten, heeft Canon zowel de mobiele applicatie als de webbrowserservice van image.canon tijdelijk opgeschort. Na het onderzoek heeft Canon vastgesteld dat sommige foto- en videobestanden die vóór 16 juni 2020 9:00am (JST) in de langetermijnopslag van 10 GB waren opgeslagen, verloren zijn gegaan. Canon heeft bevestigd dat de thumbnails van de getroffen bestanden niet zijn beïnvloed en dat er geen beeldgegevens zijn gelekt.

Nadat het probleem was opgelost dat resulteerde in het verlies van de foto- en videobestanden, heeft Canon de service image.canon per 4 augustus 2020 hervat.

Op dit moment kunnen de thumbnails van deze verloren beeldbestanden worden bekeken, maar niet worden gedownload of overgezet. Als een gebruiker probeert om een thumbnail van een stilstaand beeld te downloaden of over te zetten, kan er een foutbericht worden weergegeven. Canon onderzoekt momenteel technische tegenmaatregelen.

Er is ook automatische overdracht van foto- en videobestanden van de EOS R5- en R6-systeemcamera's beschikbaar, evenals het direct uploaden van compatibele Canon-camera's.

Contactgegevens van Canon vind je hier: https://www.canon.nl/support/consumer_products/contact_support/.

Canon verontschuldigt zich voor eventueel ongemak.