'Make It BIG': zo wil Canon de Wide Format Graphics Community inspireren op FESPA 2023, met gloednieuwe technologie en real-world-toepassingen

FESPA Global Print Expo, 23-26 mei 2023, München, Duitsland – Op de FESPA Global Print Expo van dit jaar gaat Canon aanbieders van printservices (PSP's) inspireren om hun productaanbod uit te breiden door vele printtoepassingen 'in het echt' te laten zien. Het gaat daarbij om detailhandel, point of sale (POS), interieurdecoratie en gepersonaliseerde verpakkingen. Vele toepassingen zullen live worden geprint op de nieuwste innovaties van de Arizona-, Colorado- en imagePROGRAF-families van Canons grootformaat digitale printers.

Colorado M-series_FRT_03.jpg

Het Europese debuut van de pas gelanceerde modulaire roll-to-roll-printer van de Colorado M-serie

Arizona 135 GT

Bekijk de nieuwste innovaties in Canons flatbedprinterfamilie, de Arizona-serie

PRISMA-XL-LOGO identifier RGB

Bekijk de nieuwste innovaties in workflowoplossingen en automatisering met Canons PRISMA XL Suite

De stand van Canon (hal B2, stand B10) op FESPA 2023 is voorzien van een gesimuleerde winkel- en horecaomgeving die laat zien wat de creatieve en commerciële mogelijkheden zijn van een breed scala aan grootformaat graphics, waaronder interieurdecoratie en verpakkingsmateriaal. Bezoekers van de stand kunnen in de diverse 'winkeltjes' authentieke printtoepassingen ervaren, variërend van promotionele graphics, effectieve signalering en bewegwijzering tot interieurtoepassingen en verpakkingen – printwerk dat allemaal kan helpen om de juiste sfeer en klantervaring in de winkel te creëren. De output wordt geprint op een groot aantal Canon breedformaat productiesystemen en bezoekers kunnen ook vele echte klantsamples, monsters en stalen ontdekken.

Canon kondigt een nieuwe aanwinst aan in zijn Arizona-flatbedprinterfamilie en bezoekers krijgen de kans deze productieve, veelzijdige, accurate en bijzonder effectieve echte flatbedprinter in actie te zien. Arizona-printers kunnen werken met een grote verscheidenheid aan harde en flexibele substraten, waaronder ook meer uitdagende media zoals karton, hout en glas, ideaal voor een winkel- of horecaomgeving. Canon zal ook een nieuwe innovatie voor de Arizona-printerserie aankondigen als onderdeel van de PRISMA XL Suite workflowsoftware.

De recent geïntroduceerde Colorado M-serie, de nieuwste aanwinst in de bekroonde Colorado-familie, maakt zijn Europese live-debuut. Deze nieuwe printer laat PSP's en drukkerijen niet alleen de voordelen zien van modulariteit, maar toont ook de mogelijkheid tot in-field-upgraden. Met de unieke FLXfinish+ technologie en de nieuwe witte-inkt-optie zal een demonstratie worden gegeven van de vele toepassingen die kunnen worden afgedrukt met deze printer, van licht- en felgekleurd behang tot raamdecoratie en hoog-effectieve bewegwijzering met voor- en achtergrondverlichting. Bezoekers krijgen de gelegenheid om zowel de Arizona- als Colorado-printers live in actie te zien tijdens demonstraties in het Engels en Duits.

De 'behangfabriek' 'UVgel Wallpaper Factory' speelt in op het groeiende belang van de digitale behangmarkt en de mogelijkheden die ze biedt om ruimtes te transformeren. De factory zal laten zien hoe klanten grote volumes behang onbemenst en de klok rond kunnen printen. Deze end-to-end-oplossing, verdeeld over de stand van Canon en de naburige stand van Fotoba, toont de mogelijkheden die de Colorado M-serie te bieden heeft in combinatie met de jumbo-rolinvoer en de snijder en oproller van Fotoba voor de productie van verschillende soorten wandbekleding. De Fotoba-stand heeft ook een 'UVgel Print Factory', de jumbo-to-jumbo roloplossing voor het produceren van volledig geautomatiseerde UVgel-toepassingen in grote volumes.

De imagePROGRAF GP-4000 (44 inch) toont de mogelijkheden van de fotografische kwaliteiten van de roll-to-roll-printers binnen de Canon imagePROGRAF-familie. De printer brengt campagnevisuals tot leven met een verbluffende afdrukkwaliteit en een breed kleurenpalet. Met elf kleuren, waaronder fluorescerend roze, kan de imagePROGRAF GP-4000 indrukwekkende visuals creëren, van pasteltinten tot neonkleuren. Bovendien is de printer met PANTONE™ gekalibreerd en daardoor perfect voor het afdrukken van output voor grafische toepassingen, zoals posters en POS-materiaal in huisstijlkleuren.

Onder het overkoepelende thema 'Make It BIG' kunnen leveranciers van grootformaat graphics en ontwerpers grensverleggend werk bekijken dat hen zal aanmoedigen nieuwe producten te creëren die een blijvende indruk maken. Door klanten de mogelijkheden te laten zien van 'Make It Grow' zullen ze geïnspireerd raken om te groeien, om hun eigen grenzen wat betreft creativiteit en productie te verleggen, om kansen succesvol te benutten en uit te breiden naar nieuwe markten. In de applicatietunnel van de Canon-stand kunnen bezoekers zich volledig onderdompelen in een interactieve ervaring waarbij ze de monsters en stalen eigenhandig kunnen aanraken en voelen. Dit zal hen helpen te bepalen hoe ze hun bedrijf kunnen uitbreiden met nieuwe toepassingsgebieden, zoals promotionele graphics, interieurtoepassingen en verpakkingen.

Onder het motto 'Make It Eye-Catching' krijgen bezoekers ideeën aangereikt hoe ze een impact kunnen maken, bijvoorbeeld bij het stimuleren van de verkoop, het creëren van gedenkwaardige ervaringen voor consumenten of het verhogen van bezoekersaantallen. En ten slotte is er 'Make It Smart': bezoekers van de stand kunnen zien hoe ze hun workflow slimmer kunnen maken. Met end-to-end automatisering en workflowtools die hen kunnen helpen soepel in te spelen op de veranderende eisen van hun klanten.

Vooruitblikkend op FESPA 2023 zegt Mathew Faulkner, EMEA Marketing & Innovation Director, Wide Format Printing Group, Canon Europe: "Op de FESPA Global Print Expo van dit jaar tonen we ons marktleidend breedformaat technologieportfolio om onze klanten te laten zien dat we klaar staan om hen te ondersteunen met commerciële mogelijkheden in de detailhandel, interieurdecoratie- en verpakkingssector, voor een 'Make it BIG'-effect met impactvolle producten die een blijvende indruk maken. Of het nu gaat om omvang, ontwerp, kleur, speciale effecten of gepersonaliseerde toepassingen – hoe groter de impact, hoe groter de waarde en hoe beter de groei en het succes.

"Nu er weer evenementen, conferenties en beurzen zijn, zien we een toename van grootformaat-toepassingen, van posters en wandbekleding, maar ook een groeiende vraag naar zogeheten soft signage, banners en pop-ups. Printleveranciers moeten voorbereid zijn om aan deze vraag te voldoen, met schaalbare technologie en end-to-end automatisering die de prestaties kunnen optimaliseren en de mogelijkheden voor duurzame en winstgevende groei kunnen maximaliseren. Met ons brede Canon-portfolio, van flatbed-, roll-to-roll- en workflowoplossingen tot onze nieuwe Colorado M-serie met de optie van UVgel met witte inkt kunnen we onze klanten ondersteunen bij het openen van nieuwe mogelijkheden in graphics, interieur en verpakkingen."

• Voor meer informatie over de flatbedprinters van de Arizona-familie, kijk op:

• Voor meer informatie over de roll-to-roll-printers van de Colorado-familie, kijk op:

• Voor meer informatie over de imagePROGRAF GP-4000-serie en andere modellen van de portfolio, kijk op:

• Voor meer info over de PRISMA XL Suite met grootformaat grafische software, kijk op: