Eén printer voor snelle, hoge resolutie CAD- en posterproductie – de nieuwe Canon imagePROGRAF TX-serie

‘s-Hertogenbosch, 25 februari 2021 – Canon Europe tilt het printen van CAD, GIS en posters naar een nieuw productieniveau. De onderneming vernieuwt haar succesvolle imagePROGRAF TX-serie grootformaatprinters met vier nieuwe modellen: de 36-inch TX-3100 en 44-inch TX-4100, plus de multifunctionele TX-3100 MFP Z36 en TX-4100 MFP Z36. Deze nieuwe en veelzijdige printers hebben als gemeenschappelijk kenmerken een hoge snelheid, hoge capaciteit en een ongeëvenaarde printkwaliteit. Dankzij de verbeterde verwerking van printmedia en de geavanceerde beveiliging met een vertrouwde workflow zijn de nieuwe modellen ideaal voor architectuur-, engineering- en bouwbedrijven (AEC), winkelketens en interne printafdelingen.

De imagePROGRAF TX serie voor hoge snelheid, hoge capaciteit en ongeëvenaarde printkwaliteit

Snel en efficiënt scannen en printen met de multifunctionele imagePROGRAF TX-3100 MFP Z36 of TX-4100 MFP Z36

Een nieuw niveau van productiviteit

Of het nu gaat om hoogwaardige posters met levensechte kleuren of meerdere prints met hoge resolutie van CAD-tekeningen – de nieuwe imagePROGRAF TX-serie maakt met één druk op de knop randloze prints. Vanaf een pc of rechtstreeks vanaf een USB-stick. De korte opstarttijd en snelle verwerking van gegevens voorkomen vertragingen – met continu printen op hoge snelheden tot 3,2 pagina’s per minuut en zonder bijsnijden is productiviteit gegarandeerd.

De nieuwe modellen zijn ontworpen voor absoluut gebruiksgemak. Wanneer de mediarol in de invoer van de imagePROGRAF TX-serie wordt geplaatst, detecteert de printer automatisch het type media en de breedte ervan, terwijl het intuïtieve bedieningspaneel met een 4,3 inch touchscreen in één oogopslag alle informatie over de printmedia toont.

Voor hoge printvolumes biedt de optie met twee rollen, ondersteund door hoge capaciteit ‘hot swap’-inkttanks, tot 350 meter ononderbroken printen op twee rollen met hetzelfde materiaal, of indien nodig, omschakelen tussen twee rollen met verschillende typen printmedia. De optionele hoge capaciteit stapelaar aan de voorzijde biedt ruimte voor 100 A0-prints en kan eenvoudig worden ingeklapt om ruimte te besparen wanneer de printer niet in gebruik is.

Nauwkeurige prints, levensechte kleuren

De nieuwe modellen in de imagePROGRAF TX-serie combineren Canon-printkoppen met vijfkleuren full-pigment LUCIA TD-inkten voor dunne lijnen, haarscherpe tekst en levensechte kleuren, zelfs op gewoon papier. Daarmee bevestigen ze opnieuw de reputatie van de imagePROGRAF TX-serie voor ongeëvenaarde printkwaliteit en zijn deze modellen ideaal voor uiterst precieze CAD-tekeningen en posters. Voor printproducten die buiten worden gebruikt, bieden de inkten een uitstekende weerbestendigheid en zijn ze te combineren met Canon’s waterbestendige printmedia.

Scannen en printen

Voor snel en efficiënt scannen en printen zijn de multifunctionele imagePROGRAF TX-3100 MFP Z36 en TX-4100 MFP Z36 voorzien van een nieuw ontwikkelde, lichtgewicht Z36-scanner die gebruikmaakt van SingleSensor™-technologie. Deze innovatie bespaart tijd en maakt nauwkeurige, gelijkmatige scans over de volle breedte, zonder dat stikwerk of kalibratie nodig is.

Junichi Wachi, directeur van LFP EMEA bij Canon Europe, zegt: “De oorspronkelijke imagePROGRAF TX-serie kende een enorme populariteit onder onze klanten. Nu er steeds meer vraag is naar snelle en flexibele levering van prints-on-demand, hebben we dit nieuwe, verbeterde assortiment geoptimaliseerd voor de veranderende behoeften bij klanten. Met als resultaat uitstekende productiviteitskenmerken, waardoor posters en CAD/GIS-tekeningen sneller en efficiënter kunnen worden geprint. Wij zijn ervan overtuigd dat de nieuwe imagePROGRAF TX-serie een model bevat dat voldoet aan de dagelijkse behoeften van elke onderneming wanneer het gaat om grootformaat prints.”

De nieuwe imagePROGRAF TX-serie is vanaf maart 2021 verkrijgbaar bij Canon-organisaties voor direct sales en via Canon’s businesspartners. Ga voor meer informatie over de imagePROGRAF TX-serie naar: