Automatisch inspectiesysteem voor de imagePRESS C10010VP-serie verbeterd voor het lezen van variabele gegevens, barcodes en QR-codes

’s-Hertogenbosch, 7 oktober 2021 – Canon Europe maakt bekend dat het inspectiesysteem voor de kleurenprinters in de Canon imagePRESS C10010VP-serie een aanzienlijke upgrade heeft ondergaan. Het verbeterde systeem controleert niet alleen de beeldkwaliteit, maar kan nu ook automatisch onvolkomenheden detecteren in geprinte barcodes, QR-codes, variabele gegevens – bijvoorbeeld alfanumerieke tekens in serienummers en postcodes – en verschillende typografische symbolen. Deze nieuwe ontwikkeling maakt de Canon imagePRESS C10010VP-serie tot de enige kleuren toner-productieprinter in het marktsegment met dit detectieniveau, waardoor vakkundige operators geen tijdrovende en repetitieve handmatige inspectie meer hoeven uit te voeren, fouten en doorlooptijden worden beperkt en de kwaliteit van het eindproduct verzekerd is.

Hiro Imamura, Vice President Document Solutions Marketing & Innovation bij Canon Europe, zegt: “Automatisering wordt steeds belangrijker voor klanten die hogere volumes produceren. Dit omdat ze daarmee functionele processen kunnen stroomlijnen, de kans op fouten tot een minimum kunnen beperken en kunnen rekenen op absolute consistentie en continuïteit. Dit extra niveau van optionele procesautomatisering vergroot de mogelijkheden van de imagePRESS C10010VP voor grafisch producenten die traditioneel drukwerk en direct mail produceren aanzienlijk. Het biedt ook maximale zekerheid voor organisaties, bijvoorbeeld in de logistiek, die regelmatig barcodes gebruiken om workflows te beheren en waar het cruciaal is dat deze geprinte gegevens foutloos zijn om verdere processen naadloos te laten verlopen.”

Het inspectiesysteem van de imagePRESS C10010VP scant elke geprinte pagina op onvolkomenheden zoals strepen en verontreinigingen op het printmateriaal. Klanten kunnen het systeem zo automatiseren dat het alle pagina’s controleert, de foutieve pagina’s naar een opvanglade stuurt en ze automatisch opnieuw print voor een perfect eindresultaat zonder de productiviteit te beïnvloeden, of de pagina’s weigert zonder ze opnieuw te printen. Als alternatief kan de operator een overzicht ontvangen van de pagina’s die niet voldeden aan de vooraf ingestelde kwaliteitsnorm.

Klanten kunnen automatische controles instellen op maximaal 32 gebieden van een afbeelding en tot 30 gebieden op een transactiepagina – met inbegrip van eventuele variabele gegevens. Als extra beveiliging kunnen de geprinte gegevens ook worden gecontroleerd aan de hand van referentiegegevens in een csv-bestand, waarbij de barcode of QR-code wordt gedecodeerd en wordt gecontroleerd of deze overeenkomt met de brongegevens.

Het verbeterde inspectiesysteem zorgt voor een toonaangevende precisie voor dit type productieprinter. Het detecteert fouten tot een diameter van 0,2 mm zonder de productiviteit te beïnvloeden en breidt de geautomatiseerde controles van beeldinspectie uit tot numerieke gegevens vanaf slechts 6 punts tot 24 punts.

Neem voor meer informatie contact op met het regionale Canon-team of kijk op de website: