Canon Colorado 1650 UVgel-inkt goedgekeurd voor het 3M™ MCS™-garantieprogramma

Diegem, 3 november 2022 – Canon maakt bekend dat 3M de uitzonderlijke kwaliteit van de Colorado 1650 en haar UVgel-inkt heeft aangemerkt voor goedkeuring volgens hun 3M™ MCS™-garantieprogramma. Deze goedkeuring biedt de zekerheid dat toepassingen geprint met de Colorado 1650 in combinatie met de UVgel 460 en 3M’s goedgekeurde printmedia aan de hoogste kwaliteitsnormen voldoen. Toepassingen die onder de 3M™ MCS™-garantie vallen zijn onder meer voertuigbelettering, reclameborden en displays, vloerafbeeldingen en vele andere printproducten.

Om in aanmerking te komen voor deze goedkeuring hebben de Colorado 1650 en haar UVgel 460-inkten in combinatie met een reeks aan 3M-printmedia met succes een serie strenge tests doorstaan. De tests werden uitgevoerd onder de strenge beoordelingsvoorwaarden van 3M. Op basis van deze grondige tests van combinaties van inkt, printer en printmedia, waaronder ook de uitgebreide verweringstechnologie van 3M, geeft de 3M™ MCS™-garantie zowel aanbieders van printproducten als hun klanten gemoedsrust en vertrouwen dat hun beeldmaterialen gedurende de beoogde levensduur van de geprinte producten naar verwachting zullen presteren.

De 3M™ MCS™-garantie wordt algemeen erkend als de de facto industrienorm en vertegenwoordigt de meest uitgebreide, alles omvattende garantie voor nabewerkte printtoepassingen. De MCS-garantie van 3M biedt maximale bescherming gedurende de beoogde levensduur van de print, inclusief bescherming tegen vervagen, barsten, afbladderen, blaasvorming, verkleuring en vele andere aspecten van grafische producten.

De Canon Colorado 1650 is de meest productieve 64-inch printer in de sector en maakt gebruikt van de unieke UVgel-technologie waarin alle optimale eigenschappen van alternatieve printtechnologie zijn verwerkt, zoals het kleurenspectrum en de lichtvastheid van eco-solvent, de geschiktheid voor gebruik binnenshuis en de snelle droogtijd van latex en de productiviteit van het UV-printproces bij lage temperaturen. De UVgel-technologie maakt ook andere unieke opties mogelijk, waaronder de productie van prints met een matte of glanzende afwerking en zelfs deze twee uitvoeringen gecombineerd op één print.

UVgel-inkten produceren een geurloze, uiterst robuuste print die volledig is gecertificeerd voor gebruik binnenshuis, en zijn zeer duurzaam bij gebruik buitenshuis. En met wereldwijd meer dan 2.500 geïnstalleerde UVgel-printers bij zakelijke gebruikers die profiteren van zero VOS-emissies, geen gevaarlijke luchtverontreinigende stoffen en een laag gemiddeld inktverbruik van 6,4 ml/m2, heeft UVgel zich al bewezen als duurzaam en kostenefficiënt alternatief voor latex- en eco-solvent-technologie.

Woonsik Shim, Vice President, Graphics and Personal Auto Business, 3M Commercial Solutions Division, zegt: “Bij 3M zijn we er trots op dat we grafische fabrikanten de breedste keuze aan eersteklas printoplossingen kunnen bieden. De uitbreiding van de garantie via ons partnerschap met Canon versterkt ons commitment voor kwaliteit en het succes van onze klanten, wat op zijn beurt weer leidt tot vertrouwen in geprinte producten.”

Jennifer Kolloczek, European Planning, Marketing & Innovation Senior Director, Production Printing bij Canon Europe, zegt: “De manier waarop grootformaat graphics en andere toepassingen worden geproduceerd, verandert door de UVgel-technologie. Met het verkrijgen van de 3M MCS-garantie hebben we een nieuwe mijlpaal bereikt in onze langetermijnstrategie om de invoering van deze unieke printtechnologie voort te zetten. Door samen te werken met belangrijke industriële partners zoals 3M zetten we onze missie voort om commerciële printproducenten in deze fascinerende markt een ruimere keuze aan printtechnologieën te bieden en aan te tonen dat UVgel voor hun bedrijf een aanzienlijk verschil kan maken.”

Canon ziet een snelle groei in het gebruik van haar Colorado-platform en gepatenteerde UVgel-technologie. De onderneming investeerde in 2020 in een nieuwe, ultramoderne inktfabriek op het hoofdkantoor in Venlo. Deze fabriek is nu volledig operationeel en de productiecapaciteit wordt voortdurend verhoogd om te voldoen aan de vraag.

Canon werkt momenteel aan nieuwe etiketten en verpakkingen, zodat de Colorado 1650 en de UVgel 460-inkt vanaf 1 januari 2023 in aanmerking komen voor de 3M™ MCS™-garantie. Vanaf dat moment kunnen klanten zich registreren om het 3M™ MCS™-garantiecertificaat voor de Colorado 1650 en UVgel 460-inkt aan te vragen.