Canon introduceert de nieuwe norm voor losblad productie in kleur

’s-Hertogenbosch, 1 september 2020 – Het beste is nu nog beter geworden: maak kennis met de imagePRESS C10010VP-serie. De nieuwe imagePRESS C10010VP heeft een bewezen en betrouwbaar technologieplatform als basis en biedt naast verbeterde automatisering ook meer mogelijkheden voor het verwerken van media. Deze printer stelt de nieuwe norm in productiviteit, toepassingsdiversiteit en kwaliteit. De imagePRESS C10010VP is dé oplossing voor hoogvolume printomgevingen die meer willen bereiken: meer volume, meer toepassingen, meer kwaliteit en meer winst.

Ervaar de nieuwe norm in productiviteit

Commerciële printbedrijven en interne repro-afdelingen die productiviteit willen verhogen en tegelijkertijd een gevarieerde mix van hoogwaardige printproducties willen leveren, kunnen erop vertrouwen dat de imagePRESS C10010VP elke opdracht exact uitvoert zoals opdrachtgevers verwachten.

Voldoe aan de krapste deadlines dankzij een ononderbroken hoge snelheid en printkwaliteit – de hele dag door en elke dag weer. Realiseer maximale productiviteit met twee modellen die printsnelheden tot 90 ppm (imagePRESS C9010VP) en 100 ppm (imagePRESS C10010VP) halen, waarmee de doorlooptijden van printopdrachten zo kort mogelijk worden.

Deze hoogwaardige digitale cut-sheet printoplossing biedt geautomatiseerd on-demand printen op een hoger niveau en dit resulteert in veel minder handmatige tussenkomst en een veel hogere efficiëntie tijdens de productiefase. Tot de geavanceerde functies behoren Ultrasonic Multi-Sheet Feed Detection, actieve front-to-back registratie en een Inline Spectrometric Sensor (ILS) voor consistente kleuren op elke pagina.

De Canon Dual Fixing Unit zorgt ervoor dat de volledige productiviteit gewaarborgd blijft, zelfs wanneer binnen één opdracht verschillende media met verschillende gewichten en van andere samenstelling worden gebruikt. Met de optionele High Capacity Stacker komt non-stop productie binnen bereik dankzij uitladen van papierstapels tijdens het printen.

Met de optionele module voor invoer van lange vellen is dubbelzijdig printen op media tot 762 mm mogelijk, waarbij tot 1.000 vellen worden ingevoerd met Canon’s POD Deck XL. De BDT VX 370 Feeder heeft daarnaast dankzij de unieke invoertechnologie een capaciteit van zelfs 5.000 vellen bannerpapier. U kunt er dan ook op vertrouwen dat deze productieprinter moeiteloos piekvolumes verwerkt.

Transformeer uitdagingen van de klant naar winstgevende opdrachten

U kunt uw printportfolio uitbreiden met producten die een hogere meerwaarde hebben. Dankzij de ondersteuning van synthetische media kunt u uw aanbod en aandacht richten op opdrachtgevers die behoefte hebben aan duurzamere en waterbestendige toepassingen. U kunt ook kiezen voor printen op extra lange media tot 1.300 mm om zo een breed scala aan marketingmaterialen te produceren. Bied opdrachtgevers mediagewichten aan tussen 60 en 400 gsm en ondersteun reliëfpapier. Uiterst creatieve toepassingen zijn mogelijk dankzij de combinatie van CV Toner, meer mediamogelijkheden én meer nabewerkingsopties. Deze verhoogde meerwaarde leidt tot hogere marges.

Met de imagePRESS zal de printkwaliteit nooit ter discussie staan. De innovatieve R-VCSEL-technologie, Multi-D.A.T.-kleurcorrectie en veelzijdige rasterpatronen zorgen voor een superieure afdruk. U kunt vol vertrouwen een breed assortiment aan hoogwaardige toepassingen produceren, van menukaarten tot mailshots en van boeken tot lange banners. De unieke structuur van CV Toner garandeert een superieure duurzaamheid en hogere transferprestaties, zodat u op elke pagina en tijdens elke productierun kunt profiteren van een nog hogere precisie bij zowel tekst als afbeeldingen.

Voor maximale flexibiliteit kunt u uw eigen printerconfiguratie samenstellen, volledig afgestemd op de behoeften binnen uw bedrijf en de wens van uw klanten. Kies uit een reeks aan standaard Canon modules of connecteer met externe nabewerkingsoplossingen, zodat u van begin tot eind een printproduct kunt maken dat direct gereed is voor levering aan de opdrachtgever.

Mark Lawn, directeur Professional Print Solutions bij Canon Europe, zegt: “De imagePRESS C10010VP-serie is een nieuwe mijlpaal in de ontwikkeling van kleuren-productieprinters en is de nieuwe norm voor productiviteit, toepassingsdiversiteit en kwaliteit. Met meer dan 15.000 geïnstalleerde imagePRESS-productieprinters binnen EMEA in de afgelopen vijf jaar bouwen we voort op een bewezen en betrouwbaar technologieplatform. Met verbeterde automatiseringsmogelijkheden om u te helpen uw ambities voor de toekomst van uw bedrijf te realiseren. U heeft nu de zekerheid dat u elk printvolume kunt leveren – keer op keer – dankzij betrouwbare technologie die een maximale uptime kent. Help uw opdrachtgevers om van hun uitdagingen winstgevende mogelijkheden te maken.”

Voor meer informatie over de imagePRESS C10010VP serie kunt u terecht op: https://www.canon.nl/business-printers-and-faxes/imagepress-c10010vp-series/