Canon voldoet aan groeiende vraag naar polymeerinkten op waterbasis voor haar inkjet-productieprinters met nieuwe, ultramoderne fabriek

‘s-Hertogenbosch, 8 februari 2022 – Als reactie op de groeiende vraag van gebruikers van haar hoogvolume inkjet-productieprinters heeft Canon een nieuwe, ultramoderne productiefaciliteit geopend voor polymeerinkten op waterbasis. De fabriek in Venlo, Nederland, heeft een oppervlak van 1.500 m² en bevindt zich in een bestaand pand. Deze nieuwe productiefaciliteit is uitgerust met de modernste inktproductieapparatuur en heeft de hoogste automatiseringsniveaus. Alle productiesystemen zijn geoptimaliseerd voor een consistente levering van hoogwaardige CMYK-inkten op waterbasis en polymeren, en voor het minimaliseren van afval. De fabriek heeft daarnaast nieuwe banen gecreëerd, waarbij de 30 werknemers een mix zijn van herplaatst en nieuw aangenomen personeel.

Zoals vorig jaar aangekondigd, is Canon door de marktonderzoeksbedrijven Infosource en Keypoint Intelligence uitgeroepen tot marktleider in de segmenten hoogvolume CF en SF inkjet-productieprinters binnen EMEA. De ColorStream, ProStream en varioPRINT iX serie inkjet-productieprinters bleken aantrekkelijke investeringsopties voor commerciële en online printproducenten vanwege hun uitstekende offset-achtige kwaliteit, betrouwbare doorvoercapaciteit en flexibele inzetbaarheid. Dankzij het succes van deze productieprinters heeft Canon haar leiderschap op het gebied van CF inkjet weten te behouden en heeft de onderneming de leiding genomen in hoogvolume SF inkjet-omgevingen. Ter ondersteuning van dit groeiende gebruikersbestand en de steeds grotere printvolumes bij toepassingen zoals promotiemateriaal, transactiedocumenten, direct mail, boeken, catalogi en tijdschriften, heeft Canon met deze nieuwe fabriek de productiecapaciteit van polymeerinkten op waterbasis uitgebreid.

Rob Puts, Vice President Manufacturing & Logistics bij Canon Production Printing, zegt: “Onze polymeerinkten op waterbasis zijn volledig intern ontwikkeld en zoals met al onze intern ontwikkelde technologieën, hebben we ze hier in onze R&D-faciliteit getest. Zodra de inkten zich op de markt hadden bewezen – wat duidelijk het geval is – hebben we in deze nieuwe productiefaciliteit geïnvesteerd om aan de groeiende vraag van bestaande klanten en de verwachte sterke toekomstige vraag te voldoen. Deze nieuwe, hoog-geautomatiseerde fabriek is speciaal gebouwd voor de productie van polymeerinkten op waterbasis die kunnen worden gebruikt in diverse inkjet-productieprinters om te voldoen aan elk groeiniveau van onze klanten.”

“De fabriek stelt ons in staat onze klanten de beste hoogvolume inkjet-productieprinters op de markt te bieden. En met deze nieuwe fabriek kunnen we de groei van onze klanten ondersteunen en hen in staat stellen om printproducten van de hoogste kwaliteit te produceren.”