Opmeer kiest voor Canon varioPRINT iX3200 inkjetprinter voor vervanging van offset

’s-Hertogenbosch, 9 december 2021 – Opmeer papier pixels projecten in Den Haag heeft een Canon varioPRINT iX3200 in huis gehaald. De varioPRINT iX-serie is een geavanceerde inkjet-productieprinter voor vellen met iQuariusᶦˣ-technologie. “Dat is best wel een bijzondere investering, want deze nieuwe inkjetprinter vervangt bij ons een traditionele offsetpers.” zegt directeur Boy Opmeer.

“Bij die beslissing zijn we niet over één nacht ijs gegaan.” Vervolgt Boy Opmeer “Integendeel we hebben veel tijd en energie gestoken in het ontwikkelen van een gezond businessmodel voor deze nieuwe printer. Het uitgangspunt was dat een deel van ons orderpakket, dat in offset werd gemaakt, op de varioPRINT iX geproduceerd kon worden en dat er geld mee te verdienen is. Waar ligt het kantelpunt tussen drukken in offset en inkjet? Daar hebben we uitgebreid onderzoek naar gedaan en we kwamen tot de conclusie dat er een behoorlijke bandbreedte is waarbinnen een groot deel van ons orderpakket perfect past.”

Broer Tony Opmeer vult aan: “Uiteindelijk is bij onze keuze voor de Canon varioPRINT iX3200 de afdrukkwaliteit van 1.200 x 1.200 dpi en de stabiliteit doorslaggevend geweest. Die doet niet onder voor offset. Integendeel; het kleurbereik is groter en ook is iedere afdruk hetzelfde, altijd! Die kleurconsistentie bereik je met offset niet. Bovendien kunnen we snel schakelen en biedt onze nieuwe aanwinst ons nog meer flexibiliteit. De productiviteit is hoog, tot wel 320 A4 afdrukken per minuut ofwel meer dan 9.000 SRA3 afdrukken per uur. Ook kunnen we op de varioPRINT een breed scala aan papier in de range tussen de 60 en 350 grams en andere media verwerken. Kortom: de nieuwe Canon varioPRINT iX3200 is meer dan een vervanging. Het is een welkome aanvulling en uitbreiding van onze full-colour drukwerk productiemogelijkheden.”

Commercieel directeur Iwan In den Bosch beaamt dat. “Onlangs hebben wij de Canon varioPRINT iX3200 tijdens een bijeenkomst voorgesteld aan een aantal van onze klanten. Die waren zonder uitzondering onder de indruk van de immense printer. Ook lieten onze gasten weten de nieuwe mogelijkheden en flexibiliteit die wij hen kunnen bieden machtig interessant te vinden. Dat biedt zeker perspectief voor marketinggerichte toepassingen met meer toegevoegde waarde.”

Canon varioPRINT iX serie: baanbrekende inkjet-pers voor de grafische mark

De varioPRINT iX-serie is een geavanceerde inkjet-productieprinter voor vellen met iQuariusᶦˣ-technologie. Deze nieuwe pers is ontwikkeld voor grafische ondernemingen met productievolumes van 1 tot 10 miljoen A4-pagina’s per maand en biedt een unieke combinatie van de afdrukkwaliteit en het mediabereik van offset- en liquid-tonersystemen, en de productiviteit en kostenefficiëntie van inkjet.

De printer heeft een productiviteit van meer dan 9.000 SRA3 afbeeldingen per uur (of 320 A4-pagina’s per minuut) op een breed scala aan printmedia, waaronder offset gecoat papier van 90 tot 350 g/m2. Hiermee kan het complete spectrum aan grafische opdrachten worden geproduceerd, van algemeen drukwerk en premium direct mail tot catalogi, tijdschriften en boeken.

Over Opmeer

In de afgelopen 50 jaar is Opmeer gegroeid tot een grafimedia bedrijf met expertise in zowel offline als online communicatiemiddelen, met creatie en productie in eigen huis. In die tijd is Opmeer geëvolueerd tot Opmeer papier pixels projecten. De kracht van de dienstverlening ligt in de integrale aanpak van de activiteiten. Opmeer werkt met een team van ruim 70 professionals aan concepten en producten die antwoord geven op alle communicatievraagstukken. Dat zijn de drie P’s: Papier, Pixels en Projecten. Meer informatie: opmeerbv.nl