Canon viert het succes van de varioPRINT 6000-serie TITAN met nieuwe model-updates

‘s-Hertogenbosch, 18 maart 2024 – Sinds de lancering in 2017 zijn er van de Canon varioPRINT 6000-serie TITAN meer dan 1.000 exemplaren verkocht in EMEA. Daarmee heeft Canon een marktleidende positie op het gebied van zwart-wit losblad productieprinters veroverd. Voortbouwend op dat succes lanceert Canon nu updates voor deze serie. De updates omvatten een verbeterde gebruikersinterface voor alle modellen, een robuustere toner en een nieuwe Print Guard Module-optie voor een nog hogere printduurzaamheid bij de verwerking van transactiedocumenten.

VP6000_660x372

Canon’s varioPRINT 6000-serie TITAN is toonaangevend

vP6000_Front_660x372

Een opengewerkte foto van de nieuwe varioPRINT 6000-serie TITAN toont de unieke Gemini-technologie voor instant-duplex-printing

De geüpdate modellen bieden de bekende betrouwbaarheid, productiviteit en printkwaliteit van de serie, richten zich op de markt voor hoge volumes en kunnen tot 10 miljoen A4-prints per maand verwerken. De serie is geschikt voor een groot aantal verschillende zwart-wit toepassingen en is verkrijgbaar in drie versies: Standard, TPxp en MICR. De versies bestrijken diverse klantsegmenten, zoals algemeen commercieel, het printen van boeken, handmatig of in-house printwerk, het printen van transacties en beveiligd printen. De Standard-, TPxP- en MICR-printers zijn verkrijgbaar met verschillende printsnelheden en de mogelijkheid van tijdelijke of permanente snelheidsupgrades. Daarnaast is er nog de keuze uit diverse modules voor papierinvoer en nabewerking. De Canon varioPRINT 6000-serie TITAN wordt gepresenteerd op de Canon-stand in hal 8a op drupa 2024.

Afgestemd op de wensen van de klant

De drie versies, Standard, TPxp en MICR, zijn geoptimaliseerd voor gebruik in commerciële markten zoals in-house printen, het printen van transacties en beveiligd printen. Hierdoor kunnen gebruikers een grote verscheidenheid aan toepassingen produceren, waaronder het on-demand printen van boeken, handleidingen, transactiedocumenten, direct mail en financiële documenten. Maar ook toepassingen die worden geprint op lichte media, zoals bijsluiters voor geneesmiddelen, behoren tot de mogelijkheden.

Alle modellen van de snelle varioPRINT 6000 TITAN TPxp-serie (Transactional Printing with extra performance) zijn speciaal ontworpen voor de productie van transactiedocumenten en direct mail. De nieuw ontwikkelde, duurzamere TPxp-toner biedt in combinatie met de nieuwste optionele Print Guard Module (PGM) een nog betere hechting om de duurzaamheid van prints verder te verhogen. Dit is cruciaal voor het behouden van een optimale printkwaliteit in omgevingen waar krachtige, near-line nabewerkingsapparatuur wordt gebruikt.

Verbeterde inzetbaarheid

De varioPRINT 6000-serie TITAN draait nu op de nieuwste Mark 10-versie van PRISMAsync, Canon’s eigen printserver die niet alleen taken verwerkt, maar ook printerfuncties bewaakt en aanstuurt. PRISMAsync biedt tot acht uur geavanceerde productieplanning en maakt workflows zo efficiënt mogelijk. Daarnaast verwerkt deze printserver de realtime informatie die nodig is om noodzakelijke ingrepen van de operator te voorspellen en is het mogelijk om een of meerdere printers in één oogopslag op afstand te bewaken via de PRISMAremote Manager.

De zeer visuele PRISMAsync-gebruikersinterface met geïntegreerd mediapaneel blinkt verder uit in gebruiksgemak en wordt nu bediend vanaf een nieuw, nog dynamischer gebruikersinterfacepaneel op een groot 21,5" full HD aanraakscherm.

Schaalbare technologie

De varioPRINT 6000-serie TITAN is verkrijgbaar met tijdelijke en permanente licenties voor printsnelheden van 182, 221, 272 en 328 A4 beelden per minuut. Zo kan de printsnelheid worden aangepast aan de veranderende printvolumes van commerciële printbedrijven, wanneer zij dat nodig hebben. Via de DFD-interface is de varioPRINT TITAN aan te sluiten op een breed scala aan zowel standaard als heavy-duty nabewerkingsapparatuur. Met de optionele Light Weight Media Kit kunnen gebruikers printen op ultralicht materiaal (45 g/m²).

Uitzonderlijke printkwaliteit en vrijwel geen ozonemissie

De varioPRINT 6000-serie TITAN is energiezuinig, uitzonderlijk betrouwbaar en zeer productief met tot wel 10 miljoen A4-prints per maand. Dit zorgt dat de printers producten leveren van uitzonderlijke kwaliteit met een drastisch verkorte productietijd bij hoogvolume printopdrachten. Dankzij de Gemini-technologie combineert de zwart-wit printer offset-achtig, dubbelzijdig printen in één printgang met een laag energieverbruik. Bovendien is er geen tonerafval en is de geluids- en ozonemissie minimaal.

De varioPRINT 6000-serie TITAN is ontworpen voor de circulaire economie met duurzaamheid in gedachten en is gebouwd met hoogwaardige onderdelen die kunnen worden hergebruikt via het in Europa beschikbare buyback-programma van Canon. De energie-efficiëntie wordt verbeterd door gelijktijdige fusing, lage fusertemperaturen en een lage warmte-uitstoot.

Ervaringen van gebruikers

L’imprimerie Corlet is al meer dan 60 jaar een toonaangevende boekdrukkerij en is de op twee na grootste boekdrukkerij in Frankrijk. Jean-Luc CORLET, CEO van de Corlet Group, zegt: “De varioPRINT 6000 TITAN-printer maakt deel uit van de digitale afdeling van de groep en voldoet aan alle eisen van onze diverse, voortdurend evoluerende productieomgevingen. Wij geloven dat de TITAN de meest efficiënte losblad printer voor het dubbelzijdig zwart-wit printen op de markt is. Het is de ideale keuze.”

Universitas, een duurzaam, digitaal printbedrijf in België, heeft klanten in de onderwijssector, uitgeverijen, sectorfondsen, academies en opleidingsbedrijven, maar ook in de B2B-markt. Het bedrijf installeerde een varioPRINT 6270 TITAN om meer van de korte en middellange zwart-wit drukwerkopdrachten van zijn klanten te migreren van offset naar digitaal.

Tom Van Uffelen, eigenaar van Universitas zegt: “We hebben geïnvesteerd in de varioPRINT 6270 TITAN vanwege de indrukwekkende specificaties van de printer, met name de uptime, de betrouwbare papierbaan, de mogelijkheid om te printen op 45 grams papier, de nauwkeurigheid van front/back-registratie, de offset-achtige printkwaliteit, de operationele flexibiliteit en het gebruiksgemak voor kleine oplagen. In combinatie met de voordelen op het gebied van duurzaamheid, zoals een laag energieverbruik, geen tonerafval en weinig tot geen uitstoot van ozon, was de keuze voor deze printer een no brainer voor ons bedrijf."

Jennifer Kolloczek EMEA Planning, Marketing & Innovation Senior Director Production Print bij Canon Europe, zegt: Canons voortdurende streven naar innovatie strekt zich uit over alle printproductiecategorieën. Geprinte zwart-wit documenten zijn een belangrijke en cruciale vorm van geprinte communicatie. Kijk maar naar de continue groei van de productie van digitale boeken in kleine oplagen en het gebruik ervan in toepassingen zoals direct mail. Dankzij de buitengewone betrouwbaarheid, kwaliteit en energie-efficiëntie heeft ons topmodel  uit de varioPRINT 6000-serie zwart-wit printers TITAN het vertrouwen gewonnen van het merendeel van de commerciële printbedrijven die in 200+ ppm-printers investeren. Hiermee hebben deze printers sinds de introductie het grootste marktaandeel in dit segment behaald. De zwart-wit printers uit de varioPRINT 6000-serie TITAN zijn perfect voor het produceren van grote volumes. De printers zijn te gebruiken voor toepassingen als reclame, boeken, educatieve en promotionele doeleinden, het printen van transacties of beveiligd printen. Dit maakt deze printers tot de ideale werkpaarden die elke keer weer een ongeëvenaarde kwaliteit en productiviteit leveren.”

Ga naar https://www.canon.nl/business/products/production-printers/digital-presses/varioprint-6000-titan/ voor meer informatie over de varioPRINT 6000-serie TITAN.

Verdere informatie:
Foto's van de Download