Canon presenteert innovatieve oplossingen op BouwBeurs 2019 om slimmer en efficiënter samen te werken

's-Hertogenbosch, 10 januari 2019 - Op de BouwBeurs 2019 kunnen bezoekers onder de noemer ‘Slimmer samenwerken. Beter bouwen.’ kennismaken met innovatieve technologieën van Canon die het mogelijk maken informatie eenvoudiger te delen en effectiever te communiceren. De BouwBeurs 2019 - het tweejaarlijkse event voor de uitvoerende bouw in Nederland - staat van 4 tot en met 8 februari 2019 op het programma in de Jaarbeurs in Utrecht. Bezoekers krijgen bij Canon (stand 09.A099 in hal 9) een indruk van het uitgebreide en gevarieerde aanbod van oplossingen dat Canon voor de bouw heeft ontwikkeld. Zo demonstreert zij onder meer de vierde generatie van de Océ CrystalPoint-grootformaat printers, de nieuwe Océ ColorWave 3000 serie en diverse oplossingen voor visuele samenwerking.

Projectbesprekingen, brainstorm-, en evaluatiesessies kunnen met behulp van innovatieve technologieën veel efficiënter plaatsvinden. Tijdens de BouwBeurs demonstreert Canon de kracht van visuele samenwerking, die alle partijen in de bouw in staat stelt digitaal en op afstand efficiënt met elkaar te communiceren. Zo kunnen bezoekers kennismaken met de Nureva SPAN oplossing, een slimme technologie die interactief visueel samenwerken mogelijk maakt. Deze oplossing combineert interactieve projectoren met software, een zogenaamd canvas, dat gevuld kan worden met getypte post-its, afbeeldingen en handgeschreven notities. Alle items kunnen per gebruiker overal op het canvas worden verplaatst en gegroepeerd. De mogelijkheid om met meerdere deelnemers vanaf verschillende apparaten deel te nemen, maakt de oplossing buitengewoon krachtig en draagt bij aan een hogere effectiviteit.

“Canon volgt de ontwikkelingen in de bouw op de voet en ondersteunt de sector met een reeks hoogwaardige oplossingen om effectiever samen te werken. Zo zijn ketensamenwerking, lean werken en BIM nieuwe manieren van werken in de bouw. Onder de noemer ‘Slimmer samenwerken. Beter bouwen.’ bieden wij een veelomvattend portfolio van oplossingen gericht op efficiënt werken, ketensamenwerking en klantbeleving. Tijdens de BouwBeurs laten we zien wat onze oplossingen voor de bouwsector kunnen betekenen”, vertelt Wilco Verheij, Channel Director Industrial & Production Solutions van Canon Nederland. “Zo laten wij bouwbedrijven aan den lijve ervaren hoe zij efficiënter informatie kunnen creëren, visualiseren, delen, bewerken en beheren om uiteindelijk beter te bouwen.”

Op de BouwBeurs laat Canon bezoekers ook ontdekken hoe print waarde kan toevoegen aan interieurtoepassingen en toont zij de mogelijkheden van haar oplossingen op het gebied van grootformaat printen, zoals de veelzijdige kleurenprinters voor CAD, GIS en grafische toepassingen die direct droge en waterbestendige prints van hoge kwaliteit leveren.

Over Canon
Canon is sinds de oprichting in 1937 een toonaangevend leverancier op het gebied van Digital Imaging en informatietechnologie, voor zowel particulieren als bedrijven. De zakelijke activiteiten van Canon richten zich op twee duidelijk onderscheidende markten: Business Imaging (producten en diensten op het gebied van printing en document management voor kantoor- en professionele printomgevingen) en Consumer Imaging (foto- en videoapparatuur, printers, scanners, faxen en All-in-One’s). Wereldwijd telt Canon 3 regionale hoofdkantoren (gevestigd in Japan, Amerika en Europa) met in totaal 376 dochterondernemingen. Dagelijks zijn hier meer dan 190.000 werknemers actief. Het hoofdkantoor van Canon Nederland N.V. is gevestigd in ‘s-Hertogenbosch. Meer informatie over Canon Nederland is te vinden op www.canon.nl.

Noot aan de redactie (niet voor publicatie):
Kijk voor meer persinformatie en beeldmateriaal op www.canon.nl/pers.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Marieke van der Made
Canon Nederland N.V.