Canon inspireert interieur- en printmarkt tijdens vijfde editie van ‘Interieurinnovaties met print’

’s-Hertogenbosch, 19 oktober 2018 – Canon organiseert op woensdag 14 november de vijfde editie van het evenement ‘Interieurinnovaties met print’: hét evenement voor professionals die meer willen weten over de kracht van print voor interieurtoepassingen. Met dit event wil Canon ondernemers in de interieur- en printmarkt laten ervaren hoe zij met innovatieve printoplossingen waarde kunnen toevoegen aan elk interieur en zich kunnen onderscheiden in de markt, of het nu gaat om printtoepassingen voor wanden, vloeren of om interieurdecoratie. Deze lustrumeditie vindt dit jaar plaats in DeFabrique in Utrecht.

IMG_5142.jpg

‘Interieurinnovaties met print 2018’ staat volledig in het teken van printinnovaties en hoe deze passen in de ontwikkelingen en trends op het gebied van interieurontwerp. Tussen 13.15 en 17.00 uur delen toonaangevende sprekers hun ervaringen en voorbeelden uit de praktijk en kunnen bezoekers aan inspirerende break-out sessies deelnemen. Gedurende de dag kan men interactieve showcases bijwonen waarbij organisaties uit de print- en interieurmarkt tonen hoe zij print in interieur succesvol toepassen.

Han Toebast, Business Development & Strategy Director van VanBerlo, geeft een presentatie met als thema ‘De wereld van innovatie, design thinking en experience design’. Met inspirerende cases laat hij zien hoe VanBerlo samen met klanten business cases op onorthodoxe wijze benadert. Een innovatieve aanpak die resulteert in producten, services of een product-service hybride die de eindgebruiker centraal stelt. Edwin Schenk, Director Business Development van de Dutch Design Foundation, gaat tijdens zijn lezing in op de toegevoegde waarde van designers voor het bedrijfsleven. De Dutch Design Foundation organiseert onder meer de Dutch Design Week - die zal plaatsvinden van 20 t/m 28 oktober in Eindhoven - en de Dutch Design Awards.

Inspirerende break-out sessies

Nieuw dit jaar zijn de inspirerende break-out sessies die na het plenaire gedeelte op het programma staan. Bezoekers kunnen zich hier vooraf al voor aanmelden en kunnen het programma op deze manier nóg beter laten aansluiten bij hun specifieke interesses of business ambities. Het aanbod is breed: van een sessie over hoe innovatief denken een bedrijf kan versterken, een presentatie over de mogelijkheden van digitaal textiel printen in interieur en een workshop over wandbekleding tot een sessie over het creëren van hoogte-effecten met behulp van Canon-technologieën -softwareoplossingen en een demonstratie van de Océ Colorado 1640 van Canon.

“De interieurmarkt is een interessante groeimarkt, waarin print een steeds belangrijkere rol krijgt. De trend naar het personaliseren van uiteenlopende toepassingen leidt tot een groeiende vraag naar exclusieve, op maat gemaakte producten voor onder meer interieurdecoratie. Dit biedt fantastische groeikansen voor organisaties die hun bestaande afzetmarkt willen uitbreiden”, vertelt Job Frans, Channel Manager Industrial & Production Solutions van Canon Nederland. “Tijdens de vijfde editie van ‘Interieurinnovaties met print’ geven we bezoekers wederom een beeld van de vele mogelijkheden die print in interieur te bieden heeft. Wij bieden hen een programma op maat, waardoor zij echt de kansen voor hun business kunnen ontdekken. Wij zien ernaar uit om met printondernemers en interieurdesigners in gesprek te gaan en hen de kracht van print in het interieur te laten ervaren.”

Deelname aan ‘Interieurinnovaties met print’ is gratis. Voor meer informatie en aanmelding: www.canon.nl/interieurinnovatiesmetprint

Over Canon
Canon is sinds de oprichting in 1937 een toonaangevend leverancier op het gebied van Digital Imaging en Informatie Technologie, voor zowel particulieren als bedrijven. De zakelijke activiteiten van Canon richten zich op twee duidelijk onderscheidende markten: Business Imaging (producten en diensten op het gebied van printing en document management voor kantoor- en professionele printomgevingen) en Consumer Imaging (foto- en videoapparatuur, printers, scanners, faxen en All-in-One’s). Wereldwijd telt Canon 3 regionale hoofdkantoren (gevestigd in Japan, Amerika en Europa) met in totaal 376 dochterondernemingen. Dagelijks zijn hier meer dan 190.000 werknemers actief. Het hoofdkantoor van Canon Nederland N.V. is gevestigd in ‘s-Hertogenbosch. Meer informatie over Canon Nederland is te vinden op www.canon.nl.

Volgende lezen

Canon breidt bekroonde third generation, second edition imageRUNNER ADVANCE-portfolio uit met zes A4 zwart-wit modellen

's-Hertogenbosch, 8 oktober 2018 - Canon Europe, marktleider in imaging solutions, introduceert zes nieuwe A4 zwart-wit imageRUNNER ADVANCE-modellen: de iR ADV 525i, iR ADV 525iZ, iR ADV 615i, iR ADV 615iZ, iR ADV 715i en iR ADV 715iZ. De imageRUNNER ADVANCE 525/615/715 II-serie vervangt de 400i/500i modellen in deze productlijn en biedt gebruikers een sterke verhoging van de snelheid, productiviteit en beveiligingsfuncties. De nieuwe printsystemen zijn uitgerust met alle voordelen van het bestaande 'third generation' portfolio, waaronder het nieuwste Unified Firmware Platform, uniFLOW Online Express en verbeterde beveiliging.