Canon ontvangt Gold-rating voor duurzaamheid van EcoVadis

‘s-Hertogenbosch, 9 juli 2018 – Canon, wereldwijd leverancier van imaging-technologieën, heeft voor het vierde achtereenvolgende jaar de EcoVadis Gold-rating ontvangen. Hiermee heeft zij een plaats in de Top 5% voor duurzaamheidsprestaties veroverd. Om de duurzame prestaties van organisaties vast te stellen, heeft EcoVadis hen op basis van 21 criteria beoordeeld. Deze criteria waren verdeeld over vier thema’s: Milieu, Eerlijke Arbeidsomstandigheden, Ethiek & Eerlijk Ondernemerschap en de Bevoorradingsketen. Canon heeft voor deze thema’s zichtbaar gemaakt hoe zij MVO in al haar bedrijfsonderdelen heeft verankerd.

EcoVadis.png

“Wij zijn erg trots op de Gold-rating van EcoVadis. Dit is een bijzondere mijlpaal die opnieuw aantoont waarom onze klanten en partners op onze duurzame ambities kunnen vertrouwen”, zegt Stuart Poore, Director of Sustainability & Government Affairs van Canon in EMEA. “Duurzaamheid ligt aan de basis van alles wat wij doen. Door met onze medewerkers en onze producten milieuvoordelen te realiseren, tonen we op een overtuigende manier onze toewijding aan onze Kyosei-filosofie: samenleven en samenwerken voor het algemeen belang.”

Canon’s strategie op het van duurzaamheid strekt zich uit van verantwoord ondernemen tot zorg voor de samenleving en het milieu. Zij monitort en beoordeelt de milieu-impact van haar activiteiten voortdurend om manieren te vinden om haar prestaties op het gebied van duurzaamheid nog verder te verbeteren.

Volgende lezen

Canon introduceert nieuwe generatie productiescanners met verbeterde netwerkconnectiviteit

‘s-Hertogenbosch, 17 september 2018 - Canon Europe, marktleider in imaging solutions, introduceert een belangrijke aanvulling op haar bekroonde reeks imageFORMULA-productiescanners. De nieuwe imageFORMULA DR-G2090, DR-G2110 en DR-G2140 vormen samen een krachtige oplossing voor ondernemingen en organisaties die te maken hebben met hoge scanvolumes. De nieuwe serie scanners combineert de nieuwste hardware- en softwaretechnologieën van Canon. De scanners zijn stiller en sneller en bieden een extra LAN-interface voor A3-scans.