Canon ontvangt Gold-rating voor duurzaamheid van EcoVadis

‘s-Hertogenbosch, 9 juli 2018 – Canon, wereldwijd leverancier van imaging-technologieën, heeft voor het vierde achtereenvolgende jaar de EcoVadis Gold-rating ontvangen. Hiermee heeft zij een plaats in de Top 5% voor duurzaamheidsprestaties veroverd. Om de duurzame prestaties van organisaties vast te stellen, heeft EcoVadis hen op basis van 21 criteria beoordeeld. Deze criteria waren verdeeld over vier thema’s: Milieu, Eerlijke Arbeidsomstandigheden, Ethiek & Eerlijk Ondernemerschap en de Bevoorradingsketen. Canon heeft voor deze thema’s zichtbaar gemaakt hoe zij MVO in al haar bedrijfsonderdelen heeft verankerd.

EcoVadis.png

“Wij zijn erg trots op de Gold-rating van EcoVadis. Dit is een bijzondere mijlpaal die opnieuw aantoont waarom onze klanten en partners op onze duurzame ambities kunnen vertrouwen”, zegt Stuart Poore, Director of Sustainability & Government Affairs van Canon in EMEA. “Duurzaamheid ligt aan de basis van alles wat wij doen. Door met onze medewerkers en onze producten milieuvoordelen te realiseren, tonen we op een overtuigende manier onze toewijding aan onze Kyosei-filosofie: samenleven en samenwerken voor het algemeen belang.”

Canon’s strategie op het van duurzaamheid strekt zich uit van verantwoord ondernemen tot zorg voor de samenleving en het milieu. Zij monitort en beoordeelt de milieu-impact van haar activiteiten voortdurend om manieren te vinden om haar prestaties op het gebied van duurzaamheid nog verder te verbeteren.

Volgende lezen

Stap in de creatieve wereld van EOS R: Canon introduceert de compacte full frame EOS RP

Amstelveen, 14 februari 2019 – Canon Europe introduceert vandaag de EOS RP – een kleine, lichte en praktische spiegelloze camera voor serieuze amateurfotografen die op zoek zijn naar het volgende, hogere niveau in Canon’s revolutionaire EOS R-systeem. De EOS RP is ideaal voor reis-, landschaps- en portretfotografie en videoregistratie. Dit nieuwe model biedt meer mogelijkheden en brengt alle voordelen van het EOS R-systeem binnen handbereik, waaronder ’s werelds snelste autofocus. Als kleinste en lichtste full frame Canon-camera met verwisselbare lens tot nu toe, zorgt de EOS RP voor de perfecte combinatie van functionaliteit en gebruiksgemak met een indrukwekkende beeldkwaliteit. Met de EOS RP kunnen foto- en videografen het volledige Canon-portfolio aan RF-, EF- en EF-S-lenzen verkennen en gebruiken.