MEER HERINNERINGEN CREËREN HÉT GEHEIM VOOR EEN GELUKKIG 2018

Amstelveen, 11 december 2017 – Het einde van 2017 nadert en daarmee is het alweer tijd voor het maken van goede voornemens. Onderzoek onder 1000 Nederlanders van Canon Nederland*, in samenwerking met Onepoll, toont aan dat bijna de helft van de volwassen Nederlanders een voornemen voor 2018 maakt dat er op gericht is ergens mee te stoppen. Dit terwijl we juist gelukkiger worden als we ons focussen op dingen die we wél graag zouden willen. Canon roept mensen daarom op het winterseizoen te gebruiken voor het maken van nieuwe plannen voor 2018 en deze te delen op social media.

HERINNERINGEN CREËREN HÉT GEHEIM VOOR.jpg

Het onderzoek van Canon Nederland laat zien dat de goede voornemens voor komend jaar gericht zijn op afvallen (47%), stoppen met ongezond eten (24%), minder geld uitgeven (23%) en minder laat naar bed gaan (20%). “Terwijl juist blijkt dat we gelukkiger worden als we meer dingen gaan ondernemen, zoals het aanleren van een vaardigheid en af en toe uit je comfortzone stappen”, zegt gedragspsycholoog Dr. Simone Schnall van Cambridge University. Volgens Dr. Schnall kun je dan ook het beste alles uit je dag halen en nieuwe herinneringen creëren, om ervoor te zorgen dat je je doelen gemakkelijker bereikt en je er daadwerkelijker gelukkiger van wordt.”

Van onbezorgde kindertijd naar ‘serieus’ volwassen leven
Jezelf uitdagen om iets nieuws te doen of op avontuur te gaan is voor kinderen vaak vanzelfsprekend. Volwassenen zien daarentegen eerder bezwaren en risico’s of hechten simpelweg aan oude gewoonten. Volgens het onderzoek is de helft van de Nederlanders (45 procent) het erover eens dat hun goede voornemens sinds de kindertijd zijn veranderd – van iets dat ze graag willen gaan doen naar stoppen met iets doen.

Voornemens delen stimuleert
Ruim een derde van de ondervraagden gaf aan dat zij hun voornemens makkelijker volhouden als er meer mensen vanaf weten én als ze de ervaringen samen beleven. Daarom stimuleert Canon om in 2018 de uitdaging aan te gaan om nieuwe herinneringen te creëren en deze met elkaar te delen. “Het opdoen van ervaringen is een van de meest waardevolle elementen van het leven en het vastleggen van deze speciale ervaringen op beeld helpt om een onvergetelijke herinnering te maken”, zegt Bruno Winnen, Marketing Director Canon Benelux. “Met onze merkcampagne Live For The Story moedigen we iedereen aan het winterseizoen te gebruiken om terug te blikken op 2017 en nieuwe ervaringen te bedenken voor het komende jaar en deze vast te leggen.”

Psycholoog en Mindset Motivator Drs. Kelly Weekers werkt samen met Canon Nederland en mag een EOS M100 weggeven onder haar Instagram volgers, zodat het vastleggen van verhalen nog makkelijker wordt. “Nu is het moment om doelen te gaan stellen voor jezelf. Al kan je dit natuurlijk elke dag van het jaar doen. Enkele tips: investeer tijd, maak je doelen bekend, bepaal je korte en lange termijn planning en vraag om feedback. Vertrouw niet alleen op je wilskracht, maar focus op wat je werkelijk wilt bereiken en pas jezelf én je omgeving daarop aan. Je mindset is het geheim tot succes!”, zegt Kelly.

Voor meer informatie over hoe Canon kan helpen jouw verhalen zo goed mogelijk vast te leggen en te delen, ga naar www.canon.nl/live-for-the-story.