Amstelveen, 19 september 2017 – Canon Europe, marktleider in imaging solutions, heeft vandaag Print Rewards aangekondigd, een nieuw loyaliteitsprogramma waarmee gebruikers elke keer wanneer zij printen punten verdienen. Dit incentiveprogramma geldt voor de nieuwe PIXMA-printers en stelt gebruikers van originele Canon-inkt in staat de verzamelde punten in te wisselen voor tastbare beloningen.

Print Rewards

Print Rewards is het eerste Canon-loyaliteitsprogramma voor print en wordt gelanceerd om gebruikers te stimuleren meer te printen. De opzet is eenvoudig en goed toegankelijk via een online portal waar gebruikers van originele Canon-inkt een overzicht aantreffen van hun verzamelde punten en printhistorie in aanloop naar hun Print Rewards-beloningen.

Aan de slag met Print Rewards
Print Rewards wordt gelanceerd op een moment dat samenvalt met de introductie van vijf nieuwe PIXMA-printers. Deze nieuwe Canon-modellen helpen gebruikers om de momenten die ertoe doen vast te leggen in de vorm van een print met de kwaliteit van een fotolab. De nieuwe printers - PIXMA TS6150-serie, PIXMA TS8150-serie, PIXMA TS9150-serie, PIXMA TR8550 en PIXMA TR7550– maken gebruik van nieuw ontwikkelde, enkelvoudige inktcartridges met een unieke inktsamenstelling om kleurrijke, levensechte fotoprints en haarscherpe tekstdocumenten te produceren. De printers stellen gebruikers in staat om nog veel meer te doen: van wireless & cloud printen tot het inspireren van de creativiteit met fotoprints en leuke printmaterialen via Canon’s Creative Park printservice.

Met Print Rewards aan de slag gaan is eenvoudig – zodra gebruikers hun nieuwe PIXMA-printer1 voor de eerste keer inschakelen, zal automatisch een melding verschijnen die de gebruiker naar Print Rewards leidt terwijl de printersoftware wordt geïnstalleerd. Als gebruikers tijdens deze eerste keer vergeten om het incentiveprogramma te starten, kunnen ze de software op een later moment installeren om er zeker van te zijn dat ze de voordelen van dit nieuwe loyaliteitsprogramma niet zullen mislopen.

Meteen beginnen met sparen
De punten van de gebruikers worden in realtime2 bij de online portal verzameld, zodat ze hun account eenvoudig kunnen beheren en het aantal punten tot de gewenste beloning kunnen volgen. Bij hun inschrijving ontvangen gebruikers 20 bonuspunten om hen op weg te helpen richting de gewenste beloning. Elke geprinte pagina levert een punt op, en daarmee wordt elke printopdracht beloond. Ook nieuwe inktcartridges stellen gebruikers in staat nog meer uit dit Print Rewards-programma te halen: elke nieuwe, geïnstalleerde Canon-cartridge levert 10 punten op.

Ontvangen van beloningen
Gebruikers kunnen kiezen uit diverse beloningen, variërend van producten en digitale diensten tot leuke geschenken. Print Rewards heeft een gestaffeld, uit drie lagen bestaand systeem dat gebruikers in staat stelt hun punten op te sparen voor voordelen in ruil voor het printen met Canon. Om gebruikers te stimuleren creatief aan de slag te gaan met hun printer, biedt de eerste staffel schitterend ontworpen printbare content. Zodra de eerste 100 punten zijn verdiend, verschijnt een download-link naar printbare content, zoals kleurplaten die garant staan voor urenlang plezier voor het hele gezin.

Voor gebruikers die hun herinneringen willen vastleggen en koesteren op glossy papier of als leuk geschenk willen weggeven, biedt Print Rewards ruime keuze. Zodra de 500 punten zijn bereikt, komen gebruikers in aanmerking voor beloningen in de tweede staffel. In deze staffel kan worden gekozen uit een gratis drie maanden durend abonnement op Irista Plus of Lifecake3 of zelfs Canon-printpapier4 om herinneringen te delen met vrienden en familie. In de hoogste staffel (1000 punten of meer) kunnen gebruikers schitterende producten maken om hun foto’s thuis te presenteren, Of het nu een gepersonaliseerde kalender of een fotoboek is, Canon’s Print Rewards helpt gebruikers het maximale uit hun prints te halen.

De handige homepage van de Print Rewards-portal waarschuwt gebruikers op hun beloningsniveau, zodat ze gemakkelijk kunnen zien of ze al in aanmerking komen voor een van de voordelen of dat ze bijna een beloning kunnen opvragen door meer punten te sparen en meer te printen. Print Rewards is Canon’s eerste incentiveprogramma voor print: dit programma maakt printen leuk en geeft gebruikers iets terug voor hun loyaliteit.

Keiichi Wakabayashi, European Product Management Director – Inkjet bij Canon, zegt: “Het magische drietal van originele Canon-inkt, Canon-papier en Canon-printer staat elke keer garant voor een topprestatie en een uitzonderlijk resultaat. Dit nieuwe incentiveprogramma is gelanceerd om die loyale klanten te belonen die kiezen voor de voordelen van het gebruik van het gehele Canon-ecosysteem.”

Print Rewards is een nieuw initiatief dat is gelanceerd om loyale klanten te belonen door hen in staat te stellen meer uit het printen te halen en de voordelen te ervaren van de aankoop van een nieuwe PIXMA-printer en het gebruik van originele Canon-inkt. Het programma stimuleert gebruikers meer te printen om vervolgens gespaarde punten in te wisselen voor Canon-producten en content waarmee herinneringen kunnen worden vastgelegd en gedeeld met geliefden.

1 Na de lancering van Print Rewards op 19 september 2017

2 Het bijwerken van gegevens op de portal kan tot een uur in beslag nemen

3 Met vouchercode online in te wisselen via de website van de provider

4 Met vouchercode online in te wisselen in de Canon-webshop