Canon Europe toont omvangrijk graphic arts portfolio tijdens Production Printing Business Days

Poing, Duitsland, 19 september 2017 - Canon Europe toont tijdens de Production Printing Business Days 2017 van 19 – 21 september in Poing, Duitsland, een reeks end-to-end solutions voor zakelijke relaties in de graphic arts wereld.

Het Océ Customer Experience Centre in Poing

Een gatefold mailer, onderdeel van de Elemental-campagne

Tijdens dit drie dagen durende evenement zullen naar verwachting meer dan 500 klanten en potentiële klanten uit Europa, het Midden-Oosten en Afrika kennismaken met de nieuwste technologische innovaties van Canon. Aanwezig zijn ook de nieuwe Océ ProStream en Océ Colorado 1640 printers die beide in het voorjaar van 2017 werden geïntroduceerd. De nieuwe Océ VarioPrint 6000 TITAN-serie zwart-wit productieprinters die eind augustus 2017 op de markt verschenen, zullen tijdens het evenement live productieruns uitvoeren.

Onder de noemer ‘Celebrate the Power of Print’ streeft Canon ernaar bezoekers tijdens de Production Printing Business Days kennis te laten maken met haar uitgebreide reeks aan technologieën in combinatie met nabewerkings- en workflowoplossingen van zorgvuldig geselecteerde partners. De getoonde combinaties stellen grafisch ondernemers en in-house repro’s in staat hun aanbod te vergroten, nieuwe omzetstromen te realiseren en nieuwe verdienmodellen te omarmen om zo hun meerwaarde als aanbieder van printdiensten richting klanten te onderstrepen.

Jeppe Frandsen, Canon Europe Executive Vice President: “Grafisch ondernemers en in-house repro’s die onze Production Printing Business Days bezoeken, zullen merken dat Canon sinds drupa 2016 in iets meer dan een jaar haar aanbod aan solutions voor de professionele graphic arts markt onverminderd heeft doorontwikkeld. Afgelopen jaar toonden we bezoekers in Düsseldorf een indrukwekkend aantal mogelijkheden voor hun bedrijf – mogelijkheden die met hulp van Canon snel zijn te realiseren – en zagen zij een enorm portfolio aan echte printapplicaties om hen te motiveren hun activiteiten te verbreden door optimaal gebruik te maken van de kracht van print. Met de uitbreiding van ons printerportfolio voor de graphic arts markt het afgelopen jaar, treffen bezoekers nu nieuwe solutions aan voor de productie van hoogwaardige direct marketingmaterialen en grootformaat signage en graphics. Hier in Poing is deze week zelfs nog meer aanwezig om hen te inspireren.”

Het volledige aanbod aan Canon-technologieën dat tijdens de Production Printing Business Days aanwezig is, omvat hoogvolume continuous feed en cutsheet inkjet-productieprinters (Océ ProStream 1000, Océ ColorStream 6000 Chroma, Océ VarioPrint i300), toner-productieprinters voor zware en lichte productieomgevingen (imagePRESS C10000VP, imagePRESS C850/C750) en grootformaat printers voor flatbed en roll-to-roll productie (Océ Arizona 1280 en 6170, Océ Colorado 1640, Océ ColorWave 700.) Tot de solutions voor nabewerking en workflow-optimalisatie die in Poing worden gepresenteerd, behoren producten van GMC, EFI, Dalim, Axode, Cosmos en Pageflex.

Elemental – een geïntegreerde multi-channel product launch campagne
Hoogtepunt van het evenement, naast de vele real-life applicaties die in Poing worden geproduceerd, is de creatie van de volledig geïntegreerde, multi-channel- consumer marketingcampagne voor het fictieve schoonheidsmerk Elemental. De Elemental-campagne maakt gebruik van beeldmateriaal van de beroemde modefotograaf en Canon-Ambassador Clive Booth en toont hoe grafisch ondernemers een complete campagne kunnen produceren – van advertentiemateriaal en direct mail om consumenten bewust te maken van het merk tot instore-acties en exclusieve events in de retailomgeving tot het aankoopmoment en de persoonlijke beleving van het openen van de verpakking.

Tijdens de Production Printing Business Days 2017 ontdekken bezoekers 27 verschillende campagne-onderdelen voor Elemental, variërend van POS-materialen tot winkeldecoratie en promotionele verpakkingen. Dit voorbeeld laat duidelijk zien hoe de uiteenlopende onderdelen van de campagne elkaar aanvullen en versterken om zo samen een consistente klantbeleving te bieden die zich naadloos beweegt tussen digitale en analoge marketingkanalen.

Frandsen: “Wij hebben de Elemental-campagne ontworpen om klanten bewust te maken van hun potentieel bij de samenwerking met merkproducenten en reclamebureaus. Samen kunnen ze intelligente, omni-channel campagnes ontwikkelen die de visuele en tastbare impact van print versterken om de aandacht van de consument te trekken, een sterke betrokkenheid bij het merk te creëren en de verkoop van het product te stimuleren. De geprinte producten hebben een grote visuele aantrekkingskracht en weerspiegelen de uitzonderlijke kwaliteit die binnen het huidige technologische spectrum kan worden bereikt met digitale productieprinters. De diversiteit van de campagneproducten laat de veelzijdigheid van de digitale technologie zien en geeft commerciële aanbieders van printdiensten een goed beeld van het brede scala aan mogelijkheden met printapplicaties. Deze Elemental-‘conceptcampagne’ maakt op overtuigende wijze duidelijk waarom print een onmisbare component vormt van de merkcommunicatiemix.”

Verdere informatie

Foto's van de