Canon op FESPA 2017: innovaties en toepassingen die inspireren tot zakelijke groei

‘s-Hertogenbosch, 8 mei 2017 – Canon Europe, marktleider in imaging solutions, toont op FESPA 2017 (Messe Hamburg, 8-12 mei 2017) haar toonaangevende portfolio aan printoplossingen en inspireert grafisch ondernemers met een breed scala aan mogelijkheden om hun productiviteit te verhogen, hun aanbod te vergroten en toegang te krijgen tot nieuwe, winstgevende omzetstromen.

Bezoekers van de Canon-stand op FESPA (hal A1, stand B55) zijn getuige van de introductie van de nieuwe 64-inch roll-to-roll Océ Colorado 1640 printer met Canon’s innovatieve UVgel-printtechnologie. [Zie ook het persbericht Canon kondigt nieuwe UVgel-printtechnologie aan voor grootformaat roll-to-roll printers]. De Océ Colorado 1640 is ontworpen om een einde te maken aan de concessies en compromissen die nodig waren bij eerdere roll-to-roll technologieën. Dit model onderstreept Canon’s reputatie als innovator op het gebied van digitaal grootformaat printen. Dankzij continue productontwikkeling heeft Canon telkens weer de nieuwe norm gesteld voor productiviteit, kwaliteit, inzetbaarheid en eigendomskosten, en kon zij grafisch ondernemers in staat stellen hun zakelijke activiteiten verder te transformeren.

Mark Lawn, Director Graphic & Communications Group bij Canon Europe: “De echt inventieve technologische innovaties – zoals Canon’s UVgel – zijn het resultaat van een grondig inzicht in de zakelijke activiteiten van onze klanten en dit inzicht is essentieel om het volledige potentieel van print te kunnen inzetten. De nieuwe en bestaande producten die wij tijdens FESPA 2017 tonen, spelen een onmiskenbare rol bij het maximaliseren van de productiviteit en motiveren onze klanten om hun werkveld te verbreden naar andere media en andere toepassingen.”

FESPA 2017 valt ook samen met de tiende verjaardag van de Océ Arizona-serie. Deze modellenlijn heeft binnen duizenden grafische bedrijven de groei gestimuleerd door grootformaat prints te bieden die tegen een aantrekkelijke prijs en met flatbed-kwaliteit kunnen worden geproduceerd op harde media. Voor zowel PSP’s als voor producenten van consumentenproducten maakte dit een diversificatie naar industriële en decoratieve printtoepassingen mogelijk [zie ook het persbericht Canon viert 10de verjaardag van Océ Arizona flatbed-serie op FESPA 2017].

PSP’s en ondernemingen die actief zijn in verticale markten, zoals de markt voor decoratie- en verpakkingsmaterialen, maken op de Canon-stand kennis met een breed scala aan printtoepassingen die realiseerbaar zijn met de Océ Colorado 1640, Océ Arizona, Océ ColorWave en imagePROGRAF printers. Dit printeraanbod weerspiegelt de enorme variëteit aan applicaties die vandaag de dag worden geproduceerd met grootformaat printers: van POS en indoor en outdoor display graphics tot hoogwaardige fotoprints en kunstproducties en van woondecoratie tot promotionele verpakkingen met kleine oplagen. Bezoekers kunnen ook door ‘look books’ bladeren om inspiratie op te doen voor toepassingen die mogelijk zijn met de technologieën die op de Canon-stand worden getoond.

De Dreamlabo inkjet-fotoproductieprinter en de imagePRESS C750 losblad toner-productieprinter tonen op de stand live de productie van een reeks aan toepassingen. In combinatie met de grootformaat printers laten deze modellen zien hoe groot- en kleinformaat productiesystemen kunnen worden gecombineerd om klanten effectieve multichannel-communicatie te bieden met onder andere premiumkwaliteit fotoboeken en materialen voor gepersonaliseerde campagnes.

Ter illustratie van naadloze workflows – van online bestandsontvangst tot een volledig afgewerkt eindresultaat – koppelt Canon op de stand oplossingen van derden aan haar eigen oplossingen en laat zo zien dat korte doorlooptijden ook haalbaar zijn in dynamische productieomgevingen. Tot de oplossingen van Canon-partners behoren Digital StoreFront, ONYX Thrive, Océ AutoPilot, Océ ProCut, ERPA en Fotoba.

De eindresultaten van alle technologieën die op de stand worden getoond, komen samen in een strak geïntegreerde campagne voor een fictief cosmeticamerk. Deze campagne laat PSP’s zien hoe zij hun productassortiment kunnen uitbreiden om het aanbod richting klanten meerwaarde te geven. [Zie het persbericht Canon toont tijdens FESPA 2017 een geïntegreerde campagne voor cosmeticamerk en inspireert tot diversificatie].

Tijdens FESPA 2017 zal Canon ook twee nieuwe ‘Think magazines’ - Think Personal en Think Décor - aanbieden. Deze magazines stimuleren de stap naar potentiële groeimogelijkheden die voor aanvullende omzetstromen zorgen. Ze zijn door Canon samengesteld om klanten te ondersteunen die een diversificatie overwegen naar deze printactiviteiten. De ‘Think magazines’ geven inzicht in de belangrijkste trends die op dit moment vorm geven aan deze specifieke markten en combineren dit met praktische aanwijzingen over hoe de eerste stappen te zetten binnen deze segmenten.

Mark Lawn stelt tot slot: “Wij zijn hier op FESPA 2017 om relaties te inspireren met een enorme variëteit aan fascinerende producten die zij kunnen aanbieden en om onze expertise en kennis te delen, zodat onze relaties hun dienstenaanbod kunnen vergroten. Met de individuele zakelijke aspiraties van een PSP als basis, verkennen we samen nieuwe manieren van werken om hen met een frisse blik te laten kijken naar applicaties die worden ondersteund door innovatieve technologie en naar nieuwe manieren die hun klanten toegevoegde waarde bieden. Dit alles gericht op een groeipad dat hen in staat stelt hun doelstellingen te realiseren. FESPA 2017 is de juiste plek om deze gesprekken aan te gaan en we laten hier zien hoe Canon hen kan helpen bij de volgende fase in de ontwikkeling van hun onderneming.”

Verdere informatie

Foto's van de FESPA 2017