Canon toont breed scala aan digitale printapplicaties tijdens Hunkeler Innovationdays 2017

‘s-Hertogenbosch, 20 februari 2017 – Canon Europe, marktleider in imaging solutions, demonstreert tijdens de Hunkeler Innovationdays 2017 (Luzern Messe, 20-23 februari) haar ruime aanbod aan hoogwaardige printapplicaties op basis van recente Canon-innovaties in zowel inkjet- als lasertechnologie. Zij laat bezoekers kennismaken met drie digitale productieprinters, met als hoogtepunt de nieuwe Océ ProStream inkjet-productieprinter. Deze is ontworpen om grafische bedrijven bij hoogvolume printopdrachten de hoogste kwaliteit te garanderen en de ruimste keuze aan printmedia te bieden. Tijdens de Hunkeler Innovationdays zal de ProStream roll-to-roll printopdrachten uitvoeren en een reeks applicaties produceren, waaronder direct mail shots, boeken, catalogi en brochures.

Naast de nieuwe Océ ProStream demonstreert Canon de mogelijkheden van twee topmodellen onder de losblad printers: de imagePRESS C10000VP-productieprinter met tonertechnologie en de Océ VarioPrint i300 inkjet-productieprinter. Deze systemen geven bezoekers een duidelijk beeld van de printkwaliteit en de levensechte kleurreproductie die nu kan worden gerealiseerd met digitale productieprinters. Dit geldt voor zowel toner- als inkjet-technologie, zelfs bij zeer hoge productievolumes en op standaard printmaterialen. Tijdens het evenement produceren de drie printers live een serie eindproducten die kenmerkend zijn voor de commerciële printomgeving en zo laten zij de mogelijkheden zien van geavanceerde personalisering en de verwerking van variabele content.

“Canon wil haar relaties in de commerciële printsector inspireren nieuwe mogelijkheden voor winstgevende groei te verkennen. Wij helpen hen met behulp van nieuwe verdienmodellen en technologische innovaties om hun potentieel te benutten en zo op verschillende manieren meerwaarde te creëren voor klanten”, vertelt Peter Wolff, Senior Director, Customer Group Commercial Printer and Production CRD van Canon Europe. “Door onze voortdurende investeringen in de ontwikkeling van rotatieve productieprinters stellen we klanten ongeacht hun zakelijke focus in staat om de mogelijkheden van digitale printproductie met variabele data te omarmen. Hierbij worden ze niet geconfronteerd met beperkingen in termen van kwaliteit, productiviteit en mediakeuze. We zijn tijdens Hunkeler Innovationdays 2017 aanwezig om grafische ondernemingen te stimuleren, de mogelijkheden van digitale printproductie in te zetten en in te spelen op de strategische doelstellingen van hun klanten.”

Om Canon’s betrokkenheid bij het bouwen van complete end-to-end solutions - op basis van de beste technologieën van zowel Canon als andere partijen - te illustreren, worden de drie productiesystemen centraal aangestuurd door de Océ PRISMA-suite. Veel printtoepassingen die live worden geproduceerd in Luzern, worden on-site afgewerkt met apparatuur van Hunkeler, organisator van het event, en andere Canon-partners, waaronder Müller Martini. Promotionele producten en boeken geprint met de VarioPrint i300 worden afgewerkt met solutions voor inline of feed post processing die tijdens het evenement onder de aandacht worden gebracht. De imagePRESS C10000VP zal daarnaast eindproducten als brochures en catalogi inline produceren met behulp van de Plockmatic BLM50 bookletmaker voor de productieomgeving.

Op de Canon-stand worden niet alleen live productielijnen getoond, maar ook kunnen bezoekers zien hoe de printuitvoer van de rotatieve Océ ColorStream 6000 Chroma en Océ ImageStream inkjet-productieprinters live wordt verwerkt op de Hunkeler SD7-1 boekblok-oplossing, DP8 dynamisch perforator, PoPP8 roll-to-cut-lijn en PoPP7 kranten-lijn. Bovendien demonstreert Canon met de Müller Martini Presto II digitale saddle stitcher en met de Meccanotecnica Universal Sewing Machine aanvullende processen voor de afwerking van boeken.