Canon sponsort Rugby World Cup 2019™

LONDEN, 19 januari 2017 – Canon, marktleider in imaging, heeft vandaag aangekondigd dat zij haar contract heeft verlengd en de eerste onderneming is die een officiële sponsor zal zijn van de Rugby World Cup 2019 in Japan, het wereldkampioenschap dat van 20 september tot 2 november zal plaatsvinden in twaalf gaststeden* verspreid over het land.

Rugby World Cup logo.jpg

Het logo van Rugby World Cup 2019 in Japan

De Rugby World Cup vindt om de vier jaar plaats en is één van ’s werelds meest prestigieuze sportevenementen met 20 nationale topteams van over de hele wereld die tijdens 48 wedstrijden strijden om de ultieme prijs in deze sport: de Webb Ellis Cup.

Japan 2019 zal de negende editie van het evenement zijn en de eerste in Azië. Het wereldkampioenschap rugby in 2015 vond plaats in Engeland en was met 2,48 miljoen fans het best bezocht en ook het meest bekeken kampioenschap met een record aan aandacht via tv, digitale kanalen en social media in meer dan 207 landen.

Net als in het verleden bij andere sportwedstrijden zal Canon achter de schermen ondersteuning bieden aan leden van de pers die de Rugby World Cup 2019 verslaan. Tot deze ondersteuning behoren onderhoudsdiensten voor camera’s en lenzen en het uitlenen van producten, zodat fotografen in staat zijn tijdens het wereldkampioenschap alle actie vast te leggen. De Canon Group zal tevens solutions voor printen en kopiëren bieden die door het organisatiecomité worden gebruikt en zo het evenement ondersteunen door het vergemakkelijken van het printen van hand-out materialen en het stroomlijnen van de productie van documenten.

Als officiële sponsor van Rugby World Cup 2019 biedt Canon de volledige ondersteuning van haar veelzijdige imaging activiteiten, variërend van camera’s, lenzen, videocamcorders en netwerkcamera’s tot kopieermachines, multifunctionele apparaten, printers, projectoren en medische apparatuur.

Canon Inc. voorzitter & CEO Fujio Mitarai zegt: “In navolging van de Rugby World Cup 2015 in Engeland is Canon verheugd opnieuw ondersteuning te bieden aan dit wereldkampioenschap dat voor het eerst in Azië zal plaatsvinden en als officiële sponsor verbonden te zijn aan de Rugby World Cup 2019 in Japan. Naast het ondersteunen van professionele fotografen en media uit Japan en uit het buitenland bij het vastleggen van de intense actie van ’s werelds beste teams, zal Canon in samenwerking met het organisatiecomité, de betreffende autoriteiten, lokale overheden en andere sponsors uit het bedrijfsleven haar uiterste best doen om de Rugby World Cup 2019 in Japan te ondersteunen.”

World Rugby voorzitter Bill Beaumont zegt: “Wij zijn verheugd onze relatie met Canon als officiële sponsor van Rugby World Cup 2019 voort te zetten. Canon is een belangrijke supporter van rugby in Japan, een vernieuwer op haar gebied en een perfecte partner voor ons belangrijkste evenement.

“Deze unieke relatie onderstreept het belang van de wereldwijde aantrekkingskracht van de eerste Rugby World Cup in Azië en wij kijken ernaar uit om samen met Canon het bereik en de impact van de sport in Japan, in Azië en over de hele wereld te vergroten.”

Canon zal blijven bijdragen aan sportpromotie door middel van haar producten en technologieën.

* Sapporo City, Iwate Prefecture and Kamaishi City, Saitama Prefecture and Kumagaya City, Tokyo Metropolitan, Kanagawa Prefecture and Yokohama City, Shizuoka Prefecture, Aichi Prefecture and Toyota City, Osaka Prefecture and Higashiosaka City, Kobe City, Fukuoka Prefecture and Fukuoka City, Kumamoto Prefecture and Kumamoto City, Oita Prefecture.