Océ VarioPrint i300 met nieuwe ColorGrip-optie biedt inkjet-productie van graphic arts-toepassingen

‘s- Hertogenbosch, 25 augustus 2016 – Met de introductie van de nieuwe ColorGrip-optie voor de Océ VarioPrint i300 inkjet-productieprinter, stelt Canon Europe, marktleider in imaging solutions, een nieuwe marktstandaard voor de printkwaliteit die met inkjet-technologie mogelijk is bij veeleisende graphic arts-toepassingen zoals boeken, magazine en catalogi. Tijdens drupa 2016 vond het eerste optreden van de VarioPrint i300 voor een internationaal publiek plaats, nadat al eerder – sinds het voorjaar van 2015 – de introductie binnen geselecteerde geografische gebieden werd doorgevoerd.

Frank Huigen, Channel Director Commercial Printing van Canon Nederland, zegt: “Grafisch ondernemers die de prints van de VarioPrint i300 van dichtbij bekijken, zijn onder de indruk van de kwaliteit die door deze losblad inkjet-productieprinter wordt geleverd. Aangevuld met de ColorGrip, is deze printer nu in staat om superieure graphic arts-producten zoals boeken en magazines te produceren, terwijl het daarnaast nog steeds een productieve oplossing voor hoogwaardige direct marketing-materialen blijft.”

Dat de VarioPrint i300 geschikt is voor het in kleur drukken van hoogwaardige boeken blijkt uit de order van Signature Gifts in het Verenigd Koninkrijk, dat van plan is de printer te gebruiken voor de productie van gepersonaliseerde kinderboeken. Mede-eigenaar Kevin Spindler, zegt: “De VarioPrint i300 is gemaakt voor onze activiteiten omdat deze productieprinter de hoge snelheid en hoge kwaliteit biedt die wij zoeken. En gegeven het feit dat elk boek dat wij produceren uniek is, is een korte productietijd essentieel. Met Canon halen we een toonaangevende innovatie van een betrouwbare leverancier in huis. We zijn gefascineerd door de nieuwe mogelijkheden die de VarioPrint i300 biedt.”

Peter Wolff, Senior Director Commercial Printers & Production CRD van Canon Europa, vertelt: “Toen we de VarioPrint i300 begin 2015 introduceerden, wisten we dat deze inkjet-productiepers voor gemengde media een innovatief concept was dat binnen de markt een eigen categorie zou vormen en als ‘early adopters’ plukken al veel klanten de zakelijke voordelen van de i300.”

“Met de introductie van ColorGrip, een verdere ontwikkeling van de inktset en twee nieuwe nabewerkingsopties voor boekjes en dynamische perforatie, zijn we in staat om grafisch ondernemers te tonen dat inkjet volwassen is en klaar is om bij een groot aantal hoogwaardige commerciële printproducten de taak van offset over te nemen.”

Verdere informatie

Foto's van de VarioPrint i300

Volgende lezen

Stap in de creatieve wereld van EOS R: Canon introduceert de compacte full frame EOS RP

Amstelveen, 14 februari 2019 – Canon Europe introduceert vandaag de EOS RP – een kleine, lichte en praktische spiegelloze camera voor serieuze amateurfotografen die op zoek zijn naar het volgende, hogere niveau in Canon’s revolutionaire EOS R-systeem. De EOS RP is ideaal voor reis-, landschaps- en portretfotografie en videoregistratie. Dit nieuwe model biedt meer mogelijkheden en brengt alle voordelen van het EOS R-systeem binnen handbereik, waaronder ’s werelds snelste autofocus. Als kleinste en lichtste full frame Canon-camera met verwisselbare lens tot nu toe, zorgt de EOS RP voor de perfecte combinatie van functionaliteit en gebruiksgemak met een indrukwekkende beeldkwaliteit. Met de EOS RP kunnen foto- en videografen het volledige Canon-portfolio aan RF-, EF- en EF-S-lenzen verkennen en gebruiken.