’s-Hertogenbosch, 2 augustus 2016 - De vraag naar Canon’s digitale toner-productieprinters uit de imagePRESS-serie – waaronder de onlangs geïntroduceerde imagePRESS C10000VP en imagePRESS C8000VP – blijft stijgen en bevestigt het blijvende belang van toner als productietechnologie binnen duizenden grafische bedrijven. Tijdens drupa 2016 overtrof de verkoop van de imagePRESS C10000/C8000VP productieprinters aan Europese klanten Canon’s doelstelling voor dit evenement met bijna 60 procent. Onder deze bestellingen bevonden zich ook de eerste verkopen van de C10000VP richting Portugal, Hongarije en Polen.

“We hebben enorm veel positieve reacties van klanten gehad op de imagePRESS C10000VP. Voor mij een bevestiging dat we met dit product de verwachtingen van grafisch ondernemers hebben bijgesteld over de kwaliteit die ze kunnen bereiken met een toner-productieprinter,” aldus Mark Lawn, European Director Professional Print Solutions bij Canon.

“Grafisch ondernemers kunnen zelf ervaren dat de nieuwste Canon imagePRESS-modellen specifiek zijn ontworpen om de productiviteit te verhogen en de uptime te maximaliseren met een hoge productiesnelheid die voor een consistente doorvoer zorgt, zelfs wanneer wordt gewerkt met verschillende soorten media met wisselende structuren.”

Ook de vraag naar de losblad kleurenproductieprinters uit de imagePRESS C800-serie blijft onverminderd hoog: binnen EMEA zijn sinds de introductie twee jaar geleden bijna 4.500 printers verkocht. Tijdens drupa 2016 bewezen de imagePRESS C800 en imagePRESS C700 uitzonderlijk populair te zijn bij klanten uit snelgroeiende markten in Centraal- en Midden-Europa en uit opkomende markten in Afrika en het Midden-Oosten.

Mark Lawn: “De prijs-/prestatieverhouding van deze productieprinters maakt ze erg aantrekkelijk voor honderden klanten waar de printvolumes geen investering in machines als de C10000VP rechtvaardigen – denk hierbij aan kleinere grafisch ondernemers, repro-afdelingen binnen grote organisaties of creatieve bedrijven die op zoek zijn naar oplossingen voor hoogwaardige kleurenprints.”

De toenemende vraag naar de imagePRESS-modellen wordt geëvenaard door het aantal grafisch ondernemers met belangstelling voor Canon’s softwareportfolio. Deze ondernemers kijken naar de mogelijkheden om bestaande workflows te verbeteren en efficiënter te maken. Zij onderzoeken hoe softwarepakketten voor het automatiseren van gepersonaliseerde en multichannel campagnes, zoals COSMOS, DirectSmile en Digital Storeront, hen in staat kunnen stellen hun dienstverlening uit te breiden.

Mark Lawn stelt tot slot: “Bij Canon willen we ons tijdens elk gesprek met onze klanten richten op hoe wij hen kunnen helpen met het ontwikkelen en transformeren van hun onderneming. Dit doen we door hen te inspireren om te kijken naar nieuwe toepassingen die mogelijk zijn dankzij technologische verbeteringen. Het is duidelijk dat onze klanten vandaag de dag verder kijken dan de specificaties van een productieprinter en dat zij een inschatting maken van hoe wij hen kunnen helpen met creatieve oplossingen die aansluiten bij hun zakelijke uitdagingen. Print is een geweldig medium dat een belangrijke en meetbare rol heeft binnen de hedendaagse communicatiemix. Ons streven is om grafisch ondernemers en hun klanten te helpen het volledige potentieel van print te benutten.”

Volgende lezen

Canon presenteert innovatieve oplossingen op BouwBeurs 2019 om slimmer en efficiënter samen te werken

's-Hertogenbosch, 10 januari 2019 - Op de BouwBeurs 2019 kunnen bezoekers onder de noemer ‘Slimmer samenwerken. Beter bouwen.’ kennismaken met innovatieve technologieën van Canon die het mogelijk maken informatie eenvoudiger te delen en effectiever te communiceren. De BouwBeurs 2019 - het tweejaarlijkse event voor de uitvoerende bouw in Nederland - staat van 4 tot en met 8 februari 2019 op het programma in de Jaarbeurs in Utrecht. Bezoekers krijgen bij Canon (stand 09.A099 in hal 9) een indruk van het uitgebreide en gevarieerde aanbod van oplossingen dat Canon voor de bouw heeft ontwikkeld. Zo demonstreert zij onder meer de vierde generatie van de Océ CrystalPoint-grootformaat printers, de nieuwe Océ ColorWave 3000 serie en diverse oplossingen voor visuele samenwerking.

• Canon
  • Press Centre
  • Persberichten
  • ...