Canon breidt netwerkcamera-portfolio uit en lanceert nieuwe 2MP-camera’s tijdens IFSEC 2016

‘s-Hertogenbosch, 21 juni 2016 - Canon Europe, marktleider in imaging solutions, lanceert acht nieuwe 2MP-netwerkcamera’s tijdens IFSEC 2016. Het nieuwe assortiment omvat een 360⁰ model voor buiten met onbeperkte panning, 30x optische zoom en snelle autofocus en twee nieuwe fixed box ‘bullet’ modellen met 20x optische zoom, een primeur voor Canon. Alle acht modellen worden getoond naast de onlangs aangekondigde VB-H651V en VB-M50B. Deze laatste is Canon’s topmodel onder de low-light camera’s die vooral bij teleopnamen haarscherpe beelden kan registreren in omgevingen met weinig licht.

network camera.jpg

“De beveiligingsmarkt is zich nog steeds aan het verbreden en ontwikkelen, maar een hoge beeldkwaliteit – vooral bij weinig licht – blijft een topprioriteit in deze industrie. Onze nieuwe camera’s zijn een krachtige aanvulling op het huidige portfolio, want deze modellen zijn uitgerust met de allernieuwste technologie en met hoogwaardige lenzen. Ze bieden de veelzijdigheid en de beeldkwaliteit die kenmerkend zijn voor Canon-technologie en stellen integrators en installateurs in staat hun klanten maatwerkoplossingen te bieden binnen een hele serie verticale markten”, vertelt Julian Rutland, EMEA Marketing Director NVS van Canon Europe.

Superieure beeldkwaliteit
De nieuwe, uiterst gevoelige 2MP CMOS-sensor stelt de camera’s in staat Full HD-beelden vast te leggen, ook onder moeilijke omstandigheden met weinig licht. Dit is cruciaal voor een groot aantal beveiligingstoepassingen - van stedelijk toezicht tot de bewaking van infrastructurele werken - waar een nauwkeurige identificatie van gezichten of de details van een kentekenplaat voor waardevol bewijs kunnen zorgen. De VB-R13VE, een vandalismebestendige 360⁰ PTZ-camera voor buiten, is uitgerust met een lens die met 30x optische zoom en een snelle autofocus zorgt dat de beelden haarscherp zijn. In combinatie met een UD (Ultra-low Dispersion)-lens die beeldvervorming door aberraties in het glas voorkomt, is de camera in staat heldere en duidelijke beelden vast te leggen. Dit garandeert een nauwkeurige imaging met natuurgetrouwe kleuren en heldere videobeelden die uiterst geschikt zijn voor gebruik in kritische infrastructuren.

Nieuwe technologie en kenmerken
Alle modellen beschikken over Motion-Adaptive Noise Reduction. Dit is een nieuwe Canon-technologie die automatisch de ruisreductie aanpast wanneer binnen een scène, een beweging wordt gedetecteerd. Met een dynamische en real-time uitgevoerde aanpassing die afhankelijk is van het scenario en de vereisten, reduceert Motion-Adaptive Noise Reduction de ruisniveaus en daarmee de bandbreedte van de videostream zonder verlies aan beeldkwaliteit. Een nieuwe grafische gebruikersinterface (GUI) en een speciale ingebouwde Mobile Viewer zijn toegevoegd om meerdere compatibele browsers en mobiele apparaten te ondersteunen. Beide zijn ontworpen om installateurs en eindgebruikers gemakkelijk en ook wireless toegang tot de functies van de camera’s te geven en zo het configureren van de modellen eenvoudiger te maken.

De belangrijkste kenmerken per model

Camera’s met continue 360⁰ panning:

• VB-R13VE&VB-R12VE(modellen voor buiten, met superieure vandalisme- en weersbestendige eigenschappen),VB-R13(voor binnen): PTZ speed dome netwerkcamera’s met 30x optische zoom, 360⁰ onbeperkte panning-mogelijkheden, snel autofocus en nauwkeurige, 450⁰ per seconde PT-regeling voor maximale visuele dekking en gegarandeerde effectieve monitoring van uiteenlopende, veeleisende omgevingen. Dankzij de Canon Enhanced Digital Zoom-technologie bieden de camera’s ook een equivalente 120x zoom bij streaming met lage resoluties.
Bullet camera’s:
  • VB-H761LVE&VB-H760VE: Fixed box camera’s voor buiten (IK09 geclassificeerd) met een 20x optische zoomlens en low-light prestaties tot 0,06 lux (kleur). De VB-761LVE biedt low-light prestaties in zwart-wit tot 0,04 lux, terwijl de VB-H760VE haarscherpe beelden produceert bij slechts 0,003 lux en zonder ondersteuning van IR. De VB-761LVE is ook uitgevoerd met de Clear IR-modus die de effecten van nevel en warmtetrillingen vermindert om van scènes veraf, heldere en zuivere zwart-wit beelden te produceren.
  • VB-H751LE: een fixed box camera voor buiten met een ultra-wide 124,3⁰ beeldhoek, 2,4x zoomlens en low-light prestaties tot 0,035 lux (kleur) en 0,002x (zwart-wit), met ingebouwde IR-functie voor effectieve 24/7 surveillance.
Fixed dome camera’s:
  • VB-H652LVE: Een vandalismebestendige dome camera voor buiten (Ik10 geclassificeerd) met IR LED-verlichting, een brede 122⁰ beeldhoek, een IP66 geclassificeerde waterdichte behuizing, sabotagebestendige schroeven, een anti-condens luchtstroom en een optionele verwarmingsunit.
  • VB-H651VE: Vandalismebestendige dome camera voor buiten (IK10 geclassificeerd) met 2,4x optische zoom, een brede 122,5⁰ beeldhoek en low-light prestaties tot 0,035 lux (kleur) en 0,002 lux (zwart-wit)
Zowel de bullet als fixed dome camera’s voor buiten zijn ontworpen om onder extreme weersomstandigheden te functioneren, zoals in de buurt van zout water of in koude gebieden waar kans op bevriezing bestaat.

Voor eenvoudige integratie in de meeste VMS-platforms en voor het opnemen, zoeken en afspelen van beeldmateriaal vanaf randapparatuur zijn alle nieuwe cameramodellen compatibel met de ONVIF-profielen S en G. Klanten, VMS-partners en systeemintegrators kunnen tijdens IFSEC aan de Canon-stand (F500) kennismaken met het nieuwe portfolio Canon-netwerkcamera’s. Voor meer informatie: http://www.canon.nl/for_work/business-products/network-cameras/

Volgende lezen

Canon breidt haar assortiment 4K-projectoren uit met twee nieuwe modellen, waaronder de compactste lichtgewicht native 4K-projector ter wereld

Amstelveen, 4 december 2018 - Canon Europe maakt vandaag de introductie bekend van de 4K5020Z en LX-MH502Z, twee gebruiksvriendelijke installatieprojectoren met een indrukwekkende 4K-resolutie. De 4K5020Z is ’s werelds compactste lichtgewicht uitvoering ooit met een helderheid van 5.000 lumen. Deze projector heeft een verwisselbaar objectief en zorgt voor een ongeëvenaarde beeldkwaliteit dankzij de nieuw ontwikkelde RS-SL07RST, een 4K-objectief dat gebruik maakt van Canon’s meest geavanceerde lensglas voor krachtige en nauwkeurige optica. Het portfolio Canon-projectoren wordt verder uitgebreid met de LX-MH502Z – een betaalbare laserprojector die de beste in de DLP-klasse is. Deze projector maakt gebruik van innovatieve pixelverschuivingstechnologie om gemakkelijk een 4K UDH-resolutie te produceren.