Canon verlegt grenzen van digitaal printen op drupa 2016 om bedrijfspotentieel grafisch ondernemers impuls te geven

‘s-Hertogenbosch, 31 mei 2016 – Op drupa 2016 (Messe Düsseldorf, 31 mei – 10 juni 2016, hal 8a, stand B50), toont Canon Europe, wereldwijd marktleider in imaging solutions, hoe het Print Service Providers (PSP’s) helpt om alles uit hun bedrijf te halen. Canon doet dat aan de hand van innovaties uit haar uitgebreide en steeds groeiende portfolio.

Canon is een belangrijke leverancier geworden van geavanceerde digitale oplossingen voor Production Printing bedrijven. Met een toonaangevend assortiment van hoogwaardige losblad toner en inkjetpersen, continuous feed inkjetpersen, roll-to-roll en flatbed grootformaat printers, die onder andere worden ondersteund door haar eigen workflow- en nabewerkingsoplossingen en die van derden.

Op de stand van Canon op drupa 2016, zijn printtoepassingen uit het volledige Production Printing portfolio van Canon te zien. Deze zijn geïntegreerd in meer dan 25 verschillende live productieworkflows, waarvan vele werken met complexe variabele gegevens en nabewerking. Bezoekers kunnen inspiratie voor hun bedrijf opdoen aan de hand van meer dan 300 individuele printapplicaties, die op een levendige manier het scala aan mogelijkheden laten zien waarmee ondernemers hun capaciteiten kunnen diversifiëren en uitbreiden.

Jeppe Frandsen, Executive Vice President van Canon Europe: "Sinds Canon voor het eerst de Production Printing markt betrad, wilden we de perceptie in de markt over de mogelijkheden van digitale technologie veranderen en ondernemers inspireren om hun grenzen te verleggen, door hen te ondersteunen met de technologische innovatie en expertise om hun bedrijf te transformeren.

We hebben ons voor lange termijn aan de sector gecommitteerd en we blijven innovatieve digitale technologie leveren om de business van onze klanten te verbeteren. Sinds drupa 2012 hebben we ons portfolio aanzienlijk uitgebreid, zodat Canon vandaag het grootste portfolio oplossingen in de sector aanbiedt. Op drupa 2016 laten we zien dat digitaal printen een haalbare optie is voor nagenoeg elke toepassing over het gehele kwaliteitsspectrum en voor een breed scala aan papiersoorten."

Technologische innovatie
Op de gehele stand kan Canon’s voortdurende investering in R&D worden gezien, aan de hand van een line-up van ‘next generation’ producten. Elk nieuw product van Canon dat op drupa 2016 wordt gepresenteerd, toont hoe het bedrijf PSP’s wil ondersteunen door een optimale kwaliteit, een betere mediaveelzijdigheid en een toegenomen productiviteit te leveren.

De belangrijkste highlights op het gebied van productinnovatie zijn:

• De wereldwijde lancering van de continuous inkjetpers Océ ColorStream 6000 Chroma met de nieuwe Chromera-inkt die de mogelijkheden van de pers uitbreidt naar hoogwaardige toepassingen op grafisch gebied.
  • De wereldwijde lancering van de Canon imagePRESS C8000VP , die volgt op de succesvolle introductie in de herfst van 2015 van het vlaggenschip imagePRESS C10000VP , dat de beste tonerproductiviteit biedt bij een breed scala aan media.
  • De wereldwijde lancering van de nieuwe ColorGrip-optie en nieuwe inkt voor de losblad inkjetpers Océ VarioPrint i300 , waarmee hoogwaardige kleurreproductie op standaard offset gestreken media mogelijk is.
  • De wereldwijde lancering van de Océ Arizona 2200-serie grootformaat UV-flatbedprinters (zie separaat persbericht), samen met de recent gelanceerde Océ Arizona 1200-serie en de Océ ColorWave 910 .
  • De eerste openbare vertoning van de continuous feed inkjetpers Océ ImageStream 2400 , geoptimaliseerd voor het printen op standaard offset media – gelanceerd in februari 2015.

Om het groter wordende 3D-printaanbod van Canon aan te tonen, worden diverse systemen gedemonstreerd die werken met de Materialise Magics workflowsoftware na het recent aangekondigde samenwerkingsverband van Canon met Materialise.

Bezoekers van drupa 2016 krijgen ook de gelegenheid om live presentaties bij te wonen van Canon’s prototype ‘next generation’ Production Inkjet Photo Press – Voyager genaamd. Deze B2+ pers wordt nog ontwikkeld, maar heeft het potentieel om een nieuwe benchmark te vormen voor inkjet output van fotokwaliteit (zie afzonderlijk persbericht).

Bedrijfstransformatie
De stand van Canon is in zeven duidelijk aangegeven zones onderverdeeld, zodat de bezoekers gemakkelijk hun weg vinden. Deze onderverdeling reflecteert de bedrijven van onze klanten: commercieel printwerk, bedrijfscommunicatie (inclusief transactionele en direct mail), uitgeverijen (inclusief boeken), magazines en kranten, reclame- en creatieve sector, functionele/industriële sector (inclusief 3D-printen), verpakkingen en fotografische producten.

Elk van de zeven zones op de stand biedt een reeks live workflows, die tonen hoe Canon – via het intensieve en langdurige samenwerkingsverband met PSP’s – de ontwikkeling van innovatieve bedrijfsmodellen kan ondersteunen, die hen helpen te beantwoorden aan de veranderende behoeften van hun klanten. Dit met een breed scala aan aan workflowoplossingen en apparatuur voor verwerking en afwerking van media van meer dan 20 technologische partners.

Op drupa 2016 worden ook nieuwe samenwerkingsverbanden met Plockmatic en BDT aangekondigd, en op de stand worden de oplossingen van beide bedrijven gepresenteerd in een samenwerking met de imagePRESS-kleurenproductiesystemen van Canon.

De Solutions and Consulting Hub in het midden van de stand biedt inzicht in de technische expertise en oplossingen van Canon, inclusief tools voor workflow, kleurbeheer en business development.

#UNLEASHPRINT
De hashtag #UNLEASHPRINT en de kleurrijke grafische campagne nemen een belangrijke plaats in op de stand van Canon op drupa 2016 en in de hele Messe Düsseldorf. Het vormt het begin van een uitgebreide campagne die grafisch ondernemers aanmoedigt om nieuwe kansen te benutten.

Jeppe Frandsen: "Om echt het meeste uit print te halen, toont Canon op drupa 2016 aan PSP’s dat zij technologische innovatie moeten combineren met de commitment om bedrijfsmodellen te transformeren en klanten te inspireren met creatieve ideeën. We geloven dat de sleutel tot succes bestaat uit het leggen van contacten met betrouwbare en gelijkgestemde partners. Canon wil de aangewezen partner zijn voor elk printbedrijf en hen helpen om hun volledige potentieel te vernieuwen en te verwezenlijken”.

Volgende lezen

Canon introduceert nieuwe generatie productiescanners met verbeterde netwerkconnectiviteit

‘s-Hertogenbosch, 17 september 2018 - Canon Europe, marktleider in imaging solutions, introduceert een belangrijke aanvulling op haar bekroonde reeks imageFORMULA-productiescanners. De nieuwe imageFORMULA DR-G2090, DR-G2110 en DR-G2140 vormen samen een krachtige oplossing voor ondernemingen en organisaties die te maken hebben met hoge scanvolumes. De nieuwe serie scanners combineert de nieuwste hardware- en softwaretechnologieën van Canon. De scanners zijn stiller en sneller en bieden een extra LAN-interface voor A3-scans.