Amstelveen, 29 maart, 2016 – Canon Inc. maakt vandaag bekend dat de onderneming voor het 13de opeenvolgende jaar wereldwijd haar toppositie behoudt in de markt voor digitale camera’s – zowel DSLR- als compact system modellen¹ – met verwisselbare lenzen.

EOS 5DS.jpg

EOS 5DS

In 2003 introduceerde Canon de revolutionaire EOS 300D. Dankzij de combinatie van een concurrerende prijs en een compact, lichtgewicht ontwerp zorgde deze baanbrekende camera wereldwijd voor een groot aandeel en veroverde Canon haar toppositie in de DSLR-markt. Vanaf dat moment heeft Canon onverminderd toonaangevende producten gelanceerd voor zowel de professionele fotowereld als de consumentenmarkt. Een voorbeeld hiervan is de iconische EOS 5D-serie, die begon met de EOS 5D, een camera met een full-frame sensor en een videofunctie die de weg vrijmaakte voor DSLR-videoregistratie.

Het EOS System – imaging gedefinieerd
In 2015 introduceerde Canon een reeks nieuwe modellen binnen het EOS-assortiment, waaronder de EOS 5DS en EOS 5DS R, met het hoogste aantal pixels ter wereld² - 50,6 Megapixel, en de EOS M3, een spiegelloze camera. Het Canon EOS-assortiment werd recent in 2016 verder uitgebreid met de introductie van het topmodel – de EOS-1D X Mark II. Een superieure DSLR die professionals een continue opnamesnelheid van 14 fps biedt. En met de EOS 80D, een krachtige en veelzijdige DSLR voor fotoliefhebbers die een hoge beeldkwaliteit combineert met een snelle registratie en verwerking van opnamen.

De gehele EOS-serie wordt ondersteund door Canon’s uitgebreide verzameling EF-lenzen. In juni 2015 werd de productiemijlpaal van 110 miljoen lenzen gepasseerd en op dit moment heeft het portfolio een omvang van 98 modellen³.

Door het constant verfijnen en aanvullen van haar veelzijdige portfolio blijft Canon onverkort bezig met het ontwerpen en produceren van toonaangevende producten. Omdat deze producten aansluiten bij de zich steeds verder ontwikkelende behoeften van een breed scala aan gebruikers, vergroot Canon wereldwijd de markt en bevestigt de onderneming telkens opnieuw haar positie als pionier in imaging technologie.

¹ Gebaseerd op Canon-onderzoek.
² Onder digitale SLR-camera’s met een 35 mm full-frame beeldsensor. Per 27 maart 2016, op basis van Canon-onderzoek.
³ Inclusief EF Cinema-lenzen. Februari 2016.
Volgende lezen

Stap in de creatieve wereld van EOS R: Canon introduceert de compacte full frame EOS RP

Amstelveen, 14 februari 2019 – Canon Europe introduceert vandaag de EOS RP – een kleine, lichte en praktische spiegelloze camera voor serieuze amateurfotografen die op zoek zijn naar het volgende, hogere niveau in Canon’s revolutionaire EOS R-systeem. De EOS RP is ideaal voor reis-, landschaps- en portretfotografie en videoregistratie. Dit nieuwe model biedt meer mogelijkheden en brengt alle voordelen van het EOS R-systeem binnen handbereik, waaronder ’s werelds snelste autofocus. Als kleinste en lichtste full frame Canon-camera met verwisselbare lens tot nu toe, zorgt de EOS RP voor de perfecte combinatie van functionaliteit en gebruiksgemak met een indrukwekkende beeldkwaliteit. Met de EOS RP kunnen foto- en videografen het volledige Canon-portfolio aan RF-, EF- en EF-S-lenzen verkennen en gebruiken.

• Canon
  • Press Centre
  • Persberichten
  • ...