"We hebben wel 12-bits RAW-opnamen gemaakt, maar toen we 4K 10-bits 4:2:2-opnamen maakten met de Canon EOS C300 Mark II, hebben we ook 4K 10-bits 4:2:2-opnamen gemaakt met de Canon EOS-1D X Mark III," vertelt Alex.
"We maken opnamen met Canon Log 3 op de filmcamera, terwijl de DSLR alleen Canon Log heeft, maar de Log-codecs geven je zoveel controle, dat het gemakkelijk was om de kleuren in de nabewerking op elkaar af te stemmen. Het was een grotere uitdaging om beeldmateriaal op elkaar af te stemmen dat op verschillende momenten van de dag was opgenomen. Als je in de Kalahari de ene kant op kijkt, is het zand geel; maar als je een kwartslag draait, is de kleur weer anders. Maar ik was ervan overtuigd dat zolang we Log-opnamen met vooraf ingestelde witbalans maakten, we de camera's op elkaar konden afstemmen. De Canon EOS-1D X Mark III heeft een zeer goede codec met een royaal belichtingsbereik, die eenvoudig aan te passen was."
Bij het maken van opnamen in 4K is nauwkeurige scherpstelling essentieel, vooral bij het maken van opnamen met langere en snellere objectieven bij grotere diafragma's bij zonsopgang en zonsondergang – de beste tijden voor het volgen van wilde dieren.
De uiteindelijke film straalt kwaliteit uit, met sfeervolle opnamen van de woestijn en geweldige close-ups van de snel bewegende dieren in actie – een uitdaging voor elke filmmaker om te filmen. Dankzij de geavanceerde technologie van de Canon EOS-1D X Mark III kon Alex op nieuwe manieren opnamen maken. Hij is ervan overtuigd dat dit een DSLR is die professionele filmmakers serieus moeten nemen.
"Ik ben enthousiast over de Canon EOS-1D X Mark III," zegt hij. "Ik houd nog steeds van mijn filmcamera's, maar het is absoluut een fantastische B-camera. Het is de perfecte manier om B-roll- en cutaway-beelden van bioscoopkwaliteit vast te leggen om de verhalen die we aan het filmen zijn met de Canon EOS C300 Mark II te helpen illustreren."