Vergroot uw omzet door effectiever met klanten te communiceren
Customer Communications Management - hoe u klantcommunicatie met succes naar een hoger niveau kunt brengen
Overwin de uitdagingen op het gebied van informatiemanagement met een slimmere strategie voor digitale transformatie
Maak een roadmap voor uw digitale transformatietraject
Gebrekkig informatiemanagement heeft ernstige gevolgen voor de beveiliging van een organisatie. Het brengt risico's zoals juridische stappen, het opleggen van grootschalige boetes en reputatieschade met zich mee. Technologie kan echter het perfecte middel zijn voor efficiënt en correct informatiemanagement. Hier worden vier digitale transformatietrends besproken - cloud, IoT, automatisering en mobiel werken - en de invloed die zij hebben op het beheren van informatie binnen uw organisatie.
De creatie en popularisering van cloud computing is een van de belangrijkste technologische trends van de afgelopen tien jaar, en de voordelen ervan zijn alom bekend. Voor een succesvolle digitale transformatiestrategie moet echter worden ingezien dat hoewel de cloud nieuwe mogelijkheden biedt, de IT-infrastructuur van organisaties vaak divers van aard is. Behalve nieuwere, externe, digitale oplossingen zijn er ook interne verouderde, niet gedigitaliseerde papieren processen.
Integratie is een van de grootste opgaven voor een hybride organisatie, maar ook de sleutel tot succes. Cloudsamenwerking is een methode voor het delen van en samen bewerken van bestanden via de cloud, waarin alles wordt geüpload naar een centrale 'cloud'. Het is van onschatbare waarde, omdat het een omgeving creëert waarin fysieke en digitale assets centraal toegankelijk zijn.
Automatisering speelt een steeds belangrijkere rol binnen organisaties en kan worden gezien als de volgende fase van digitale transformatie na de digitalisering van handmatige processen. De automatisering van taken stelt organisaties in staat om processen te stroomlijnen, menselijke fouten te verminderen en een rendabele oplossing voor de productiviteit van werknemers te ontwikkelen. Dit heeft een domino-effect op het verhogen van de werknemerstevredenheid. De automatisering 'bevrijdt' medewerkers van herhalende taken en maakt het mogelijk dat zij zich kunnen richten op meer bevredigend werk. Automatiseringstechnologie is ook grotendeels neutraal voor zowel IT-systemen als -processen, waardoor organisaties zich kunnen ontwikkelen met behoud van bestaande, verouderde systemen.
De mogelijkheid om medewerkers te bevrijden van hun vaste plek op kantoor en hen in staat te stellen overal te werken is enorm belangrijk geweest voor de productiviteit. Bovendien heeft het bijgedragen aan flexibelere werkmethoden, wat de arbeidsvreugde ten goede komt. Mobiel werken heeft organisaties echter gedwongen om na te denken over informatiemanagement. Terwijl medewerkers buiten het kantoor kunnen werken, is het steeds belangrijker dat zij een strenge aanpak van informatie- en gegevensmanagement handhaven om te voorkomen dat er een beveiligingslek of dataverlies ontstaat.
Het Internet of Things (IoT) is een werkelijk wereldwijd technologisch fenomeen en verbindt allerlei verschillende apparaten, variërend van consumentenelektronica tot betaalautomaten en auto's. Dit netwerk heeft het potentieel om het kantoor te hervormen. Het gedetailleerde inzicht dat het IoT kan bieden in het gedrag van de klant biedt enorme mogelijkheden om kosten te besparen, processen te stroomlijnen en de dienstverlening te verbeteren. McKinsey schat dat het IoT tegen 2025 wel $ 1,1 biljoen (€ 924,4 miljard) kan genereren aan economische waarde*. Tegenwoordig beginnen organisaties technieken als kunstmatige intelligentie (AI), machine learning en natural language en image processing toe te passen op gegevensanalyse om meer inzicht in de gegenereerde data te krijgen.
De mogelijkheden voor organisaties om deze technologieën te gebruiken en informatiemanagement te transformeren zijn immens en veel organisaties staan nog maar aan het begin van deze transitie. Vorig jaar had 49 procent van de organisaties geen bedrijfsbrede digitale strategie (enquête onder 4.498 CIO’s in 86 landen)** en van de organisaties die er een hadden, vond 88 procent dat hun organisatie nog niet ten volle heeft kunnen profiteren. In deze tijd van verandering doen organisaties er verstandig aan om alert te blijven en digitale oplossingen voor informatiemanagement te introduceren waarin handmatige, digitale en geautomatiseerde processen zijn geïntegreerd.
*McKinsey, The internet of Things: mapping the value beyond the hype, June 2016
**Harvey Nash / KPMG CIO Survey: Navigating uncertainty, April 2017
Customer Communications Management - hoe u klantcommunicatie met succes naar een hoger niveau kunt brengen
Verbeter uw gegevensbeveiliging en zorg ervoor dat documenten op het juiste moment naar de juiste bestemming gaan
Werk sneller en slimmer door uw bedrijfsprocessen te transformeren
Organisaties die digitalisering beheersbaar maken door processen stapsgewijs te prioriteren zullen daarvan duidelijk de vruchten plukken
Zoekopdrachten naar digitale transformatie zijn alleen al dit jaar gestegen met meer dan 30 procent en die trend lijkt zich voort te zetten
Voor 53% van de organisaties is het creëren van effectievere, efficiëntere interne processen de belangrijkste drijfveer voor digitale transformatie
Hoe kunnen organisaties het veranderproces van hun IT-systemen afstemmen om een soepele digitale overgang te garanderen?