Werkwandelen aantrekkelijk maken voor uiteenlopende doelgroepen

Fontys

Fontys is een brede publieke onderwijs- en onderzoeksinstelling met meerdere locaties in Noord-Brabant en Limburg. Hier verzorgen ruim 5.000 medewerkers, verspreid over 23 instituten, samen ongeveer 150 opleidingen voor zo'n 43.000 studenten. Vanuit onze studio verzorgt The Creative Hub met een dedicated team van vijf specialisten alle mogelijke communicatiemiddelen voor Fontys. Van infographics tot roll-up banners en van magazines tot digitale spellen. Daarnaast bedenken we ook creatieve concepten op maat, voor bijvoorbeeld open dagen of andere events.
Overzicht van campagnemiddelen van de Workwalkbox ontwikkeld door Fontys Hogeschool. Het doosje, flyer, kalender, deurhanger.

Vorm geven aan een innovatief wandelconcept

Bij Fontys Sport en Bewegen onderzoeken ze hoe je mensen een leven lang kunt laten bewegen. Eén van de initiatieven die ze hebben ontwikkeld is de WorkWalk, een concept om lopen tijdens het werk te stimuleren door dit op allerlei manieren te faciliteren en integraal onderdeel te maken van de werkdag. Denk aan wandelend vergaderen of brainstormen met collega’s. Dit is niet alleen gezonder dan zitten, maar het maakt je ook productiever en creatiever. Om dit concept echt als een product neer te zetten en te promoten naar andere organisaties en bedrijven, zijn veel verschillende communicatiemiddelen nodig. Een mooie uitdaging voor onze in-huis studio op de campus.
Mensen die een workwalk lopen en informatie hoe je deze kunt reserveren

Middelen die qua formaat én uitstraling altijd passen

Alle te ontwikkelen middelen vormen samen de WorkWalk Toolbox. Dit is een kartonnen box met daarin vier binnendozen waarin alle materialen zitten die klanten nodig hebben om WorkWalks binnen hun organisatie te implementeren. Denk aan praktische hulpmiddelen om routes te bepalen en ze – net zoals een vergaderruimte – te boeken, promotieflyers en poster om medewerkers te enthousiasmeren en voorlichtingsmateriaal over de voordelen van werkwandelen. De uitdaging voor The Creative Hub was vooral om een vormgeving en stijl te ontwikkelen die geschikt is voor zowel een commercieel bedrijf als een ziekenhuis of onderwijsinstelling. Daarnaast was ook het uitdenken van de juiste formaten om alle middelen passend te krijgen in de verschillende dozen een breinbreker.
Logo van Fontys Hogeschool

De perfecte balans tussen zakelijk en speels

The Creative Hub ontwikkelde een vormgeving die zakelijk en strak genoeg is voor de commerciële sector en tegelijk een warme, speelse uitstraling heeft die ook publieke organisaties aanspreekt. Aan deze balans draagt ook de gekozen fotografie in combinatie met de illustratie bij. De lijn met het bolletje is een verwijzing naar de wandelroutes en de verzamelpunten die de routes met elkaar verbinden. Alle middelen zijn perfect op maat gemaakt om ze passend te krijgen in de Toolbox, en zo een compact en handzaam pakket te kunnen maken.

‘De samenwerking met Canon verloopt uiterst prettig. De relatie is dan formeel wel opdrachtgever-opdrachtnemer maar het gevoel is dat we als collega’s zoeken naar de beste oplossing op de vraag.’

Dennis Arts, Manager Leven Lang Ontwikkelen, Fontys Sport en Bewegen
Brochure, flyer, kalender, deurhanger, inzichtkaart en doosje zelf van de Workwalkbox

Binnen een half jaar een tweede order

Het project was een groot succes omdat de klant binnen zes maanden nog een order heeft geplaatst. Door de inhoud van de doos en de manier waarop deze is vormgegeven, worden werkgevers echt aangezet om WorkWalks te implementeren in hun organisatie, en werknemers enthousiast gemaakt om meer te bewegen.

Gerelateerde oplossingen

The Creative Hub

Het beste van een in-huis studio en extern bureau ineen.

The Creative Hub helpt u te voldoen aan de nieuwe WCAG-richtlijnen.

Op 28 juni 2025 gaan de nieuwe WCAG-regels in. Ook úw online documenten en videocontent moeten vanaf dan zo toegankelijk mogelijk zijn voor mensen met een beperking. The Creative Hub helpt u hierbij.

Canon Onderwijs Services

Innovatieve dienstverlening voor de leeromgeving van morgen.

Bekijk ook deze cases

Van leslokaal tot expositieruimte

Door gebruik te maken van fotografie, video en slimme opstellingen, transformeerde The Creative Hub twee leslokalen van Hanzehogeschool Groningen tot een ruimte die zowel informeert als inspireert.

Een slim videoconcept voor toekomstgerichte studentenwerving

Een promotievideo waarmee potentiële studenten een up-to-date en compleet beeld krijgen van de mogelijkheden en voordelen die de Associates degrees Academie in Roosendaal hen biedt.

‘Game on’ voor betere samenwerking in multidisciplinaire teams

The Creative Hub creëert een digitaal spel om multidisciplinaire teams te ondersteunen bij het gezamenlijk oplossen van complexe vraagstukken.

Hybride werken en studeren bij Tilburg University

Informatie en communicatie altijd en overal beschikbaar dankzij de oplossingen en dienstverlening van Canon.

Meer weten over The Creative Hub?