De Top End Cine Zoom- en Compact Zoom-objectieven van Canon leveren uitmuntende 4K Super 35mm-beeldkwaliteit en meer creatieve controle voor filmproducties en wildlife-, TV- en sportopnamen. Voor wildlifecinematograaf Sophie Darlington is het ultrateleobjectief Cine Servo CN20x50 IAS H E1/P1 het enige waarmee ze niet zonder kan. © Simon Blakeney
Hoewel het Cinema EOS System werd uitgebracht in 2011, begon de ontstaansgeschiedenis van Cine-objectieven van Canon al enkele decennia eerder. Toen Canon in 1969 werd gevraagd een Cine Zoom-objectief voor Hollywood-filmmakers te bouwen, kwam daar twee jaar later het K5x25 Macro Zoom-objectief uit voort. Al gauw diende de kenmerkende K35 Prime-serie zich aan, bekroond met een Academy Award in 1976. Deze reeks staat tot de dag van vandaag in hoog aanzien in de filmindustrie.
De nieuwste Canon Cine-objectieven vloeien voort uit een halve eeuw productie-ervaring. Met de combinatie van uitstekende optische prestaties, toonaangevende bouwkwaliteit en betrouwbaarheid komen de Cine Prime- en Cine Zoom-objectieven van Canon net zo goed tot hun recht in natuurdocumentaires in HDR als op beroemde televisiesets.
"We staan altijd al bekend als een veelzijdig beeldverwerkingsbedrijf en de Cine-objectieven zijn al vele jaren net zo bekend", aldus Paul Atkinson, Product Specialist voor Professional Video bij Canon Europe. "De huidige serie is ontworpen voor een onvoorwaardelijke beeldkwaliteit dag in, dag uit."
Deze consistentie is een van de belangrijkste pluspunten van het Canon Cine-objectiefsysteem. Of je nou filmt met een Cine Prime-, Cine Zoom- of Cine Servo Zoom-objectief, je kunt er zeker van zijn dat de kleurbalans hetzelfde blijft.