“Alle communicatie kan via elk kanaal worden uitgestuurd. Ongeacht of het via print, mail, mobiel, bank-app, website of sociale media gaat.”
Bouwen aan concurrentievoordeel
Voor de grote bankinstelling is een goede customer experience (CX) de meest onderscheidende factor. Gebaseerd op de strategie om disruptieve ideeën sneller naar de markt te brengen, loopt de bank voorop met de nieuwste ontwikkelingen. Een belangrijke stap was om informatie- en communicatiesilo’s te doorbreken en de scheiding tussen commerciële communicatie, gericht op nieuwe klanten, en reguliere communicatie, zoals afschriften en overzichten voor bestaande klanten, op te heffen. Het doel: één en dezelfde goede klantbeleving, vooraf en na het klant worden, als sterk concurrentiewapen.
Hiervoor zocht de bank naar een platform waarmee nieuwe communicatiemiddelen sneller ingezet konden worden en alle fasen, van acquisitie tot en met retentie, beheerd en gestuurd kunnen worden. Dit alles met een eenduidige visuele identiteit, borging van AVG én integratie met alle communicatiekanalen. Na een marktverkenning koos de bank voor Inspire van Quadient en Canon als partij voor consultancy, projectleiding en implementatie.