VERBETER UW CX DOOR STERKE KLANTCOMMUNICATIE – 5 best practices door Kaspar Roos van Aspire
ARTIKEL
VERBETER UW CX DOOR STERKE KLANTCOMMUNICATIE – 5 best practices door Kaspar Roos van Aspire
Verbeteren van procescommunicatie is lastig en complex omdat dit onderhevig is aan wet- en regelgeving en vaak ook draait op oude legacy systemen. Wat Kaspar Roos betreft biedt deze barrière juist ook kansen: “Uit onderzoek blijkt dat je met het moderniseren en transformeren van back office communicatie zoals contracten, facturen, callcenter- en onboardingcommunicatie de klant echt centraal stelt en je de ‘klant-zijn’ ervaring gelijk trekt met de ‘klant-worden’ ervaring. We zien dat er nieuwe technologieën en best practices ontwikkeld worden om deze uitdaging beter aan te pakken.”
Best practices:
“Ik denk dat we veel meer centralisatie van CX gaan zien omdat wij uit marktonderzoek weten dat organisaties die hun marketing, proces- en servicecommunicatie afstemmen maar liefst 41% sneller groeien dan organisaties die dat niet doen. Wij zien op dit gebied een verschuiving naar low-code/no code systemen en gecentraliseerde content services waardoor de business users zelf communicaties kunnen beheren of de communicatieflow kunnen beheren.”
“Canon is wat ons betreft een toonaangevende leverancier op het gebied van Customer Communications Management, die CX hoog in het vaandel heeft staan. Het Nederlandse CCM-team is een competence center voor Canon Information Management. Niet alleen voor de Benelux, maar Europees-breed. Dochteronderneming Nokavision is een specialist in low-code applicaties en customer communications management, en werkt nauw samen met het CCM competence center.”
“Een belangrijk onderscheidend vermogen van Canon is de local presence: in elk land ondersteunt Canon land-specifieke oplossingen, spreekt het de taal en is het bekend met de lokale wet- en regelgeving. Daarnaast heeft Nokavision een standaardiseerde aanpak met Nokavision LIFE, een best practice voor zowel complexe als kleinere CCM-omgevingen.”
“Al met al zien wij Canon als een partij die sterk meebeweegt in de markt nu dat CCM steeds meer een onderdeel wordt van CXM,” aldus Kaspar Roos van Aspire.
Transformeer de manier waarop u communicatie met de klant en data gestuurde bedrijfskritische documentatie produceert en beheert via meerdere uitvoerkanalen.
Waarom een flexibel, geautomatiseerd platform cruciaal is voor een goede CX
Met succes uitgaande klant-communicatie schalen zonder te veel te betalen.
Bekijk de opname van het Kijk op Inspire webinar.
Breng in kaart hoe u een toonaangevende klantervaring kunt bieden.