Het Canon Student Development Programme omvat gesprekken, workshops en coaching met een aantal van de meest ervaren en toonaangevende personen binnen de branche. Op deze foto is een verzameling foto's uit studentenportfolio's op een tafel te zien, klaar voor professionele feedback. Foto's in dit artikel zonder verantwoording zijn © Paul Hackett
Fotoredacteurs ontvangen tientallen, zo niet honderden, e-mails per dag met potentiële fotoverhalen. Heb je een idee, ben je misschien al een project gestart, of heb je zelfs al een project voltooid? En weet je hoe je ervoor kunt zorgen dat jouw verhaal wordt gepubliceerd?
Het lijkt misschien een hele opgave om je fotoverhaal te pitchen aan fotoredacteuren voor een website, krant, tijdschrift of bureau. Hier spreken we met vier fotoredacteuren. Magdalena Herrera, Thomas Borberg, Francis Kohn en Fiona Shields hebben al tientallen jaren ervaring met pitches van fotografen, commissies en het beoordelen van portfolio's.
Deze toonaangevende personen uit de branche waren mentoren en docenten tijdens het Canon Student Development Programme (CSDP) 2020, waarbij 230 studenten van meer dan 100 scholen en universiteiten onbetaalbare tips en ondersteuning kregen voor hun carrière in fotografie.
We vroegen hun advies over wat jij kunt doen om je kans op succes te vergroten wanneer je je fotoverhaal pitcht.