Case Study

Volledige ondersteuning van de gehele communicatieketen

Canon biedt Stater continuïteit in haar communicatieproces door middel van een geautomatiseerde end-to-end controle op de gehele communicatieketen

Volledige ondersteuning van de gehele communicatieketen

Stater

“Canon is een uitermate professionele organisatie met zeer kundige consultants aan boord”.

Uitdagingen Stater

Stater is een serviceprovider voor de hypotheekmarkt. Stater beheert namens haar geldverstrekkers ongeveer 40% van alle hypotheken in Nederland. Op het gebied van communicatie loopt de serviceprovider tegen diverse uitdagingen aan. Enerzijds verstuurt Stater per jaar zo'n 10 miljoen brieven, die foutloos verstuurd dienen te worden. Daarnaast maakt de organisatie gebruik van een enorme variëteit in templates, ongeveer 400 voor zo’n 40 labels. Het versturen van communicatie voor deze labels in de diverse templates maakt het proces complex.

Daarnaast heeft Stater ook te maken met de wet- en regelgeving voor de financiële dienstverlening die aan verandering onderhevig is. Deze wijzigingen dienen verwerkt te worden in de communicatieuitingen richting klanten.

Oplossing Canon

Canon ondersteunt Stater in de gehele communicatieketen. Dit omvat het geven van advies, de implementatie en het support van de Customer Experience Management software.

Daarnaast wordt alle communicatie die de software genereert, geprint op een camera-gestuurde printstraat. Daarbij wordt met camera’s gecontroleerd of het juiste briefpapier bij de juiste geldverstrekker is gekozen. Hiermee worden datalekken voorkomen.

Alle communicatie die wordt geprint, wordt gewogen zodat Stater weet dat de juiste hoeveelheden zijn gegenereerd en verstuurd. Alle communicatie die wordt geprint wordt ook gecouverteerd en verstuurd met de post door Canon.

Canon verzorgt ook de interne post voor Stater. Daarnaast wordt er gebruikt gemaakt van de dienstverlening van The Creative Hub van Canon voor het ontwerpen van alle interne communicatie-uitingen van Stater. De productie van deze uitingen vindt plaatst op de repro bij de klant.

Geautomatiseerde end-to-end controle

Doordat Canon bij de gehele communicatieketen van Stater betrokken is, is Stater voorzien van een geautomatiseerde end-to-end controle over haar gehele communicatieketen. Hiermee is ook de continuïteit van dit proces geborgd.

“De samenwerking met Canon verloopt uitstekend. Wanneer er nieuwe dienstverlening wordt geïmplementeerd wordt dit door Canon op een uiterst professionele manier verzorgd” aldus Rick Sneller, Product Owner Stater.

Gerelateerde oplossingen

Ontdek Meer

  • Digitale Transformatie middels outsourcing bij VLC & Partners

    Digitale Transformatie middels outsourcing bij VLC & Partners

    Canon helpt VLC & Partners de hoeveelheid digitale communicatiestromen op tijd en correct te verwerken en de complexiteit van verschillende communicatie te managen.

  • een afbeelding van een raceauto en coureurs

    De bedrijfsvoering transformeren: zo snel mogelijk aanpassen aan het nieuwe normaal

    Ontdek hoe u efficiënte en transparante organisatieprocessen en stimuleer dat deze compliant zijn.

  • Waarom IT-leiders de communicatie met klanten toekomstbestendig moeten maken

    Waarom IT-leiders de communicatie met klanten toekomstbestendig moeten maken

    Waarom een flexibel, geautomatiseerd platform cruciaal is voor een goede CX.

  • Oplossingengids: Customer Communications Management

    Oplossingengids: Customer Communications Management

    Met succes uitgaande klant-communicatie schalen zonder te veel te betalen.

  • Benieuwd hoe Canon u kan ondersteunen in uw communicatieketen?