CASE STUDY

Omnichannel communicatieplatform voor Impress

Van print provider naar omnichannel marketing provider

“Onderscheidende klantbeleving vereist dat je nauw aansluit op de klantreis. In Quadient kan de volledige klantreis ondergebracht worden.”

Repro Impress

Transformatie naar omnichannel marketing provider

Impress levert al sinds 1992 diensten en oplossingen voor het uitwisselen van digitale en fysieke informatie met klanten van met name banken, retailers, fondsenwervers, verzekeringsmaatschappijen, uitgeverijen, opleidingsinstituten en overheden. Waar het specialisme van Impress oorspronkelijk in de uitvoering van grootschalige transactionele klantcommunicatie zat, heeft de voortgaande digitalisering de doorgroei van print service provider naar marketing service provider in een stroomversnelling gebracht.

Om voor een scala aan opdrachtgevers de klantcommunicatie te verzorgen, werkte Impress met veel verschillende systemen en toepassingen. Dat wordt nu teruggebracht naar vrijwel alleen Quadient. Xylander Kroon, algemeen directeur van Impress: “Door de overname van 4DMS en DM Interface maakte Impress een sterke ontwikkeling door als aanbieder van communicatiediensten, maar moesten wel drie bedrijven worden samengevoegd. Vanuit onze ervaring met Quadient en de jarenlange support vanuit Canon is toen de keuze gemaakt om alles onder te brengen in de uitgebreide Quadient Suite. Hiermee hebben wij nu één platform dat ons een eindeloze toolbox voor omnichannel klantcommunicatie biedt.”

Klanten helpen in digitale transitie

Met ruim 30 jaar ervaring bedient Impress vrijwel alle grote namen in de markt. Zoals Xylander het ziet, zit een groot deel van de markt nog in een zoektocht op het gebied van digitale transitie: “Klanten willen digitaliseren om verschillende redenen: omdat de kosten van papier fors zijn gestegen het afgelopen jaar, ze duurzamer willen werken, de overhead kosten te hoog zijn of simpelweg omdat de klanten digitaal benaderd willen worden. Wij kunnen hen helpen om gericht te digitaliseren. Dat is geen eenvoudige opgave binnen het geheel van complexe informatiesystemen, compliance in databeveiliging en privacy, maar vooral ook van allerlei afdeling-overstijgende klantreizen. Goed ingerichte omnichannel klantcommunicatie biedt hier enorm veel mogelijkheden in. Van prolongatieadvies via een app bij energiebedrijven tot het wegnemen van de druk op klantcontactcentra. Het mooie is dat wij via een Cloud-oplossing klanten helpen te digitaliseren, zonder dat zij tegen de beperkingen van hun IT-afdeling aanlopen.”
“In Quadient kan de volledige klantreis ondergebracht worden met daarin alle contactmomenten en contactpunten met de organisatie. Je ziet dat daar nu veel in geïnvesteerd wordt omdat dit de basis is voor relevant 1-op-1 contact. Dat er zo’n 120 klantreizen gedefinieerd staan voor allerlei interacties, is echt geen uitzondering meer!”

Customer Journey Image

Ondersteuning Canon

“Canon heeft een heel bijzondere rol in dit geheel. Wij hebben intensief gesprekken gevoerd met de informatiemanagementspecialisten van Canon. Zij hebben ons stapsgewijs door de migratie naar een centraal platform begeleid. Daarbij was het een groot voordeel dat zij onze systemen en de randvoorwaarden kennen, en zorgvuldig met risico-uitsluiting om kunnen gaan. Een groot voordeel is de Nederlandse support desk, zodat we een partner hebben waarmee het snel en makkelijk schakelen is. Alles bij elkaar staan wij aan het begin van een reis, waarvan de eerste stappen succesvol gezet zijn!” Aldus Xylander Kroon.

Impress director

“Ik ben buitengewoon positief over de oplossing van Quadient. Wij staan nog maar aan het begin van een nieuwe reis!”

Hoe wij u met klantcommunicatie aan betere CX en hogere klanttevredenheid helpen

Transformeer de manier waarop u communicatie met de klant en data gestuurde bedrijfskritische documentatie produceert en beheert via meerdere uitvoerkanalen.

Ontdek meer

Benieuwd of wij met onze oplossingen ook u kunnen helpen?