ARTIKEL

Creative Futures: marketingsamenwerking voor creativiteit

The Drum en Canon verkennen de toekomst van multichannel engagement en hoe gepersonaliseerde, programmatic print naadloos kan worden geïntegreerd in een effectieve marketingstrategie.
The role of print in omnichannel communications

De rol van print in omnichannel communicatie

Print is een van de oudste marketingcommunicatiemiddelen en dankzij de geavanceerde technologische innovaties en de mogelijkheden voor printmedia die marketeers tegenwoordig tot hun beschikking hebben, is het een van de meest intelligente, data driven en connected mediums geworden om marketingplannen te transformeren.


Door het beste van de fysieke en digitale wereld te combineren, heeft programmatic print een unieke rol te spelen in creatieve verhalenvertelling en het stimuleren van klantgerichte communicatie van de toekomst. De slimme combinatie van gegevens, creativiteit, targetingmogelijkheden, marketingautomatisering en personalisatie kan naadloos worden geïntegreerd in bestaande omnichannel-marketingplannen om meetbare impact te leveren.


Luister in deze video, die is geproduceerd door The Drum, naar het verhaal over de oprichting van Creative Futures en ontdek hoe de kracht van gepersonaliseerde programmatic print kan worden benut.

How Creative Futures was born and learn how to unlock the power of personalised programmatic print video

Hoe het werkt

Maar hoe werkt programmatic print eigenlijk? Welke technieken worden gebruikt? En hoe worden gegevens, creativiteit, technologie en metingen met elkaar verbonden voor de ontwikkeling van naadloze omnichannel marketing die de klantervaring verbetert?


En wat gebeurt er wanneer de mensen achter elke fase van dit proces worden samengebracht om via optimale samenwerking binnen marketing de grenzen van wat mogelijk is te verleggen met gepersonaliseerde print?

Work professionals discuss what's possible with personalised print through true collaboration in marketing?

Luister naar Gordon Young, medeoprichter en hoofdredacteur van The Drum, Cathy Bittner, senior redacteur branded content bij The Drum, en Cathy Bittner, manager strategische bedrijfsontwikkeling bij Canon Europe. Zij vertellen het verhaal van Creative Futures, een branchebreed initiatief waarin een gespecialiseerde werkgroep van experts, die allemaal een integrale rol in het proces spelen, samenkomen met het opkomende creatieve talent van de toekomst.


"Door silo's af te breken, samen te werken en van elkaar te leren, ontstaat er een reële mogelijkheid om klantgerichte communicatie voor de toekomst opnieuw uit te vinden dankzij de combinatie van creativiteit en nieuwe technologie, waardoor het rendement op investering voor merken verbetert", zegt Bittner.


Bekijk de bovenstaande video en download de whitepaper voor meer informatie over hoe Creative Futures is ontstaan en ontdek hoe u de kracht van gepersonaliseerde programmatic print kunt benutten, met medewerking van:

  • Nathan Rose, director of growth bij Join the Dots 
  • Mark Cross, director engagement bij JICMAIL
  • Lucy Swanston, oprichter van en managing director bij Nutshell Creative Marketing 
  • Sophie Grender, director of new business bij Royal Mail Marketreach
  • Mike Hughes, managing director bij Latcham

Creative Futures

Een nieuwe blik op omnichannel marketingcommunicatie met gepersonaliseerde print

Luister naar jonge creatievelingen en ontvang de beste tips voor excellente omnichannel marketing met print.

Gerelateerde producten en oplossingen

  • ROTATIEF KLEURENINKJETSYSTEEM

    ProStream 3000-serie

    Versnel de digitale transformatie met twee veelzijdige rotatieve inkjetproductieprinters die ideaal zijn voor een printomgeving met hoge volumes.
  • varioPRINT iX series

    Combineert verbluffende beeldkwaliteit en een breed media-assortiment met de hoge productiviteit en aantrekkelijke variabele kosten van productie-inkjetprinten op losse vellen.
  • Hoogwaardige printers

    imagePRESS V1350

    Het vlaggenschip van de imagePRESS-serie kleurenproductieprinters die uitzonderlijke prestaties levert, waardoor u opdrachten binnen de kortste doorlooptijd kunt uitvoeren zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit.
  • ColorStream 8000-serie

    Stap nu de toekomst in met de kwaliteit en betrouwbare productiviteit van inkjetrotatiepersen uit de ColorStream 8000-serie
  • PRISMAproduction
    Stroomlijn workflows en versnel de productie-efficiëntie met het hoogwaardige PRISMAproduction-platform voor workflow- en output management.
  • Ontdek meer

  • ARTICLE

    Een blijvende indruk maken

    We leven in een wereld waarin technologie en gegevens de drijvende kracht achter marketingcampagnes lijken te zijn. Hoe kunnen merken toch de aandacht van klanten trekken en met hen in contact komen als personen? Het antwoord ligt in het menselijk maken van gegevensgestuurde marketing.

    29 Apr 2021

  • ARTIKEL

    Stroomlijnen voor efficiënte productie

    Ontdek hoe u uw processen kunt herzien en een efficiënte productie kunt bereiken.

    19 Oct 2022

  • CASE STUDY

    De marketingkracht van gepersonaliseerde prints

    Group Joos investeerde in de ProStream 1800, omdat deze hoogwaardige, gepersonaliseerde prints mogelijk maakt, evenals snelle doorlooptijden.

    15 Jan 2021

  • ARTIKEL

    Studenten met programmatic print in beeld gebracht

    Ontdek hoe programmatic print tot meer betrokkenheid leidde voor de campagne 'Class of 2021'.

    14 Feb 2022

  • ARTIKEL

    Klanten zijn ook mensen

    Ontdek waarom hypergepersonaliseerde print centraal staat bij het geven van een menselijk gezicht aan consumentenmarketing.

    21 Jul 2021