ARTIKEL

De 'Class of 2021' met programmatic print in beeld gebracht

Hoe de samenwerking tussen Canon en The Drum programmatic print gebruikte om de betrokkenheid bij de campagne 'Class of 2021' te vergroten

De 'Class of 2021' met programmatic print in beeld gebracht

Class of 2021 printed invitation application

De kracht van digitale en printmarketing combineren om een nauwere band met doelgroepen te creëren

Print prikkelt de zintuigen op een manier die geen enkele andere vorm van marketing heeft. Print is allesbehalve ouderwets, en zo ver geëvolueerd dat je print inmiddels kunt combineren met de beste eigenschappen van digitaal.


Het resultaat is programmatic print, waarmee merken een nauwere band met de doelgroep kunnen opbouwen en hogere responspercentages, meer omzet en grotere merkloyaliteit kunnen genereren.


En in combinatie met digitale marketing kunnen merkmarketeers programmatic print gebruiken om duidelijke prestatiecijfers voor hun printmarketing te produceren om het rendement van hun investering in de campagne te bewijzen.


Om de kracht van programmatic print te demonstreren, heeft Canon in samenwerking met The Drum, een mondiaal mediaplatform en de grootste marketingwebsite van Europa, de 'Class of 2021' gelanceerd, een digitale 'afstudeershow'. Deze samenwerking is bedoeld om de uitdagingen van de pandemie het hoofd te bieden en de wereldwijde creatieve gemeenschap via een virtuele tentoonstelling toegang te geven tot aanstormend talent in creatieve kunst en design.

Watch part 1 about the collaboration between Canon and The Drum in ‘The Making of Class of 2021’ here.

Print versterkt de prestaties van digitale communicatie

Om de digitale campagnecommunicatie nog meer impact te geven, werd print ingezet op een aantal contactmomenten in het gebruikerstraject voor de tentoonstelling. Er werden zowel gerichte e-mails als geprinte uitnodigingen gestuurd naar de internationale creatieve gemeenschap, als aanmoediging om zich voor de virtuele tentoonstelling aan te melden en de galerie te bekijken.


De inzet van geprinte uitnodigingen in combinatie met de EDM's leverde zes en een half keer meer conversie aan creatieve inschrijvingen op dan met alleen EDM's.

Watch part 2 about the Class of 2021 and how programmatic print boosted the results of the marketing campaign for the exhibition.

Uitgekiende contactpunten, met dank aan Programmatic Print

Op basis van de online kijkgewoonten van creatieven werd op verschillende momenten in het gebruikerstraject een reeks programmatisch printmateriaal geactiveerd. Tijdens de duur van de tentoonstelling werden gepersonaliseerde postkaartpakketten gemaakt en bezorgd, waarmee de belangstelling van de creatieven werd weergegeven. De geïntegreerde geprinte QR codes zorgden ervoor dat bezoekers online naar de tentoonstelling terugkeerden. De studenten, die in het digitale tijdperk opgroeiden, ontdekten de nieuwe, tastbare dimensie die digitaal printen aan hun kunst geeft.


Gordon Young, medeoprichter en hoofdredacteur van The Drum, vertelt over het succes van het initiatief: "Het was duidelijk dat programmatic print een belangrijke rol speelde bij het stimuleren van de bekendheid van en de betrokkenheid bij de tentoonstelling. Veel sterker dan wanneer we voor alleen een digitale marketingoptie waren gegaan."


Professionals in de grafische industrie die nieuwe diensten en toekomstige inkomstenstromen willen ontwikkelen, kunnen hun afnemers van print de mogelijkheid bieden om een één-op-één communicatie met hun klanten tot stand te brengen door programmatic print te integreren. Merken kunnen het ook gebruiken om het rendement op hun investering in printcampagnes te meten.

Canon Camera

6,5 keer de conversie met programmatic print

Lees de whitepaper en ontdek hoe programmatic print werd gebruikt om doelmatige betrokkenheid voor de tentoonstelling 'Class of 2021' te vergroten.

Gerelateerde producten en oplossingen

Ontdek meer

  • De kracht van het aanraken van prints

    Print vergroot de betrokkenheid van klanten en kan relaties opbouwen.

  • Five ways print can enhance marketing campaigns

    Vijf manieren waarop print marketingcampagnes kan verbeteren

    Is print het ontbrekende ingrediënt in uw marketingcampagne? Dit zijn vijf manieren waarop geprinte waarde toevoegt.

  • ColorStream 8000 series

    RAPPORT

    Het potentieel van print

    Hoe print multi-channel marketingcampagnes een nieuwe boost geeft

  • Ontdek wat Programmatic Print voor uw organisatie kan betekenen