Hoe ontwerp je gereedschap om financiële gezondheid bespreekbaar te maken?
Nationale-Nederlanden is een toonaangevende financiële dienstverlener die mensen helpt om grip te houden op hun geldzaken. Vanuit hun maatschappelijke betrokkenheid zetten zij zich actief in voor financiële gezondheid, onder meer door preventie, ondersteuning en voorlichting over geldzorgen en schulden. The Creative Hub werkt intensief samen met Nationale-Nederlanden en is met een eigen in-huis studio aanwezig op locatie om snel en flexibel te kunnen meebewegen met uiteenlopende communicatievragen.
Ontwikkel een communicatietoolbox met handvatten
Informerend en activerend
Van brainstorm tot definitief concept: samen lukt het
De werkgroep, waarin betrokkenen van de NCFG, Geldfit en SocialDebt samenwerkten, maakte onderdeel uit van de NCFG – inmiddels opgegaan in de SFGN – en werd geleid door Nationale-Nederlanden, met Tjeerd Bosklopper, CEO Netherlands Non-life, Banking & Technology, als sponsor. In samenwerking met de Creative Hub en deze werkgroep werd het concept verder aangescherpt. Dit mondde uiteindelijk uit in een krachtig en overtuigend voorlichtingsconcept met de tagline: Fix je Geld, Samen lukt het.
"Deze toolbox maakt een lastig onderwerp bespreekbaar. Het helpt werkgevers én werknemers om de eerste stap te zetten. De samenwerking met The Creative Hub was hierin van grote meerwaarde.’
Getest door de doelgroep
Gerelateerde oplossingen
The Creative Hub
Het beste van een in-huis studio en extern bureau ineen.
The Creative Hub helpt u te voldoen aan de nieuwe WCAG-richtlijnen.
Op 28 juni 2025 gaan de nieuwe WCAG-regels in. Ook úw online documenten en videocontent moeten vanaf dan zo toegankelijk mogelijk zijn voor mensen met een beperking. The Creative Hub helpt u hierbij.
Canon Business Services
Ontdek onze oplossingen voor efficiënter werken en hoe deze uw business transformeren.
Bekijk ook deze cases
Trendrapport Rabobank in een nieuw jasje
Mooie verhalen, verhelderende inzichten en inspirerende voorbeelden, in de huisstijl van Rabobank.
'Ganzenborden' met partners om innovatie te stimuleren in de keten van BAM Wonen
The Creative Hub heeft het Renovatie Versnelspel ontworpen en geproduceerd, een heus bordspel waarmee de deelnemers van het Renovatie Evenement, via stellingen worden geprikkeld om na te denken over manieren om het renovatieproces voor verduurzaming te versnellen.
Hoe zet je een rampenplan een beetje leuk op de kaart?
Om bekendheid te genereren voor het ZiROP (Ziekenhuis Rampen Opvang Plan) heeft The Creative Hub een succesvolle videoproductie gerealiseerd, van concept tot executie voor het Regionaal Overleg Acute Zorgketen (ROAZ).
Verleidelijk voorlichtingsmateriaal over verslavingsproblematiek
The Creative Hub ontwikkelde samen met het Trimbos-instituut een nieuwe visuele identiteit voor het voorlichtingsprogramma "Helder Opvoeden," gericht op ouders, met een frisse en toegankelijke uitstraling.