We zijn 'in the house' bij Eneco!

The Creative Hub opent nieuwe studio in Eneco World
The Creative Hub

"MET THE CREATIVE HUB IN HUIS KUNNEN WE VEEL SNELLER INSPELEN OP DE ACTUALITEIT EN HEBBEN WE MEER GRIP OP ONS MERK EN ONZE HUISSTIJL."

Merel Martensen
Brand Manager Eneco

Volledig klimaatneutraal opereren in 2035

Eneco heeft de ambitie om al in 2035 volledig klimaatneutraal te opereren. Niet alleen qua eigen activiteiten maar ook in de energie die het bedrijf levert. Hiermee loopt Eneco voorop in de energiesector. Om deze ambitie kracht bij te zetten lanceerde Eneco vorig jaar de 'We doen het nu' campagne.

Tegelijkertijd was er in 2022 ook turbulentie in de markt rondom de energiecrisis. Dat, in combinatie met de uitrol van de nieuwe duurzaamheidscampagne, deed bij Eneco de behoefte groeien aan een echte inhouse agency. Brand manager Merel Martensen: ‘We hebben een prachtige merkbelofte waarmee we de urgentie van de energietransitie en onze voortrekkersrol daarin willen benadrukken. Daarom is het belangrijk dat alles wat wij communiceren strookt met waar wij als merk voor staan. Dat is best een uitdaging als je met vele tientallen marcom-mensen gebruik maakt van evenzoveel verschillende creatieve bureaus. Hoe behoud je dan merkconsistentie en voorkom je dat dingen dubbel worden gedaan? Tegelijk willen we ook direct kunnen reageren op onverwachte marktontwikkelingen. Dan heb je korte lijnen en lage drempels nodig. Door dit nu centraal in te richten met The Creative Hub borgen we de kwaliteit, snelheid en efficiency die we nodig hebben.’

Housewarming als onboarding

Merel ziet een mooie gezamenlijke toekomst voor de ‘Eneco CreativeHub’. Martensen: ‘Al sinds de eerste gesprekken is er een heel goede klik. En wat het bureau tot nu toe heeft laten zien is veelbelovend. Zo was de housewarming die was bedacht om de opening van de inhouse hub intern onder de aandacht te brengen meteen al een groot succes. Zo’n 40 marcommers woonden de presentatie en borrel bij, en ook via de livestream keken veel collega’s mee.’ Pauline de Jong, key accountmanager bij The Creative Hub, vult aan: ‘De housewarming is een belangrijke eerste stap in de onboarding van nieuwe klanten, waarbij onder het genot van een hapje en een drankje vaak al de eerste opdrachten worden verkend. Ook bij de Eneco-mensen zag ik een enorm enthousiasme om samen mooie concepten en content te creëren voor de aankomende marketingcampagnes!’

"HET KAN GEEN TOEVAL ZIJN DAT DE NAAM ENECO CREATIVEHUB AL WAS BEDACHT VÓÓRDAT WIJ IN BEELD KWAMEN. DUS ALS JE HET MIJ VRAAGT, WAS ONZE SAMENWERKING VOORBESTEMD!"

Pauline de Jong
Key account manager bij The Creative Hub
Headerimage Creative Hub

Het beste van een in-huis studio en een extern bureau in-een

Welkom bij The Creative Hub! Bij ons hoef je niet te kiezen tussen een in-huis studio of een extern bureau. Als hybrid agency bieden wij je namelijk het beste van twee werelden. Bij The Creative Hub bepaal jij zelf hoeveel en welke van onze communicatieprofessionals je in huis wilt hebben óf juist op afstand wilt inzetten. Want net als ieder ander bureau hebben wij ook een vaste locatie: de Centrale Creative Hub. Ook hier hebben we alle expertises in huis op het gebied van brand & concept, design & identity, audiovisuele media, online & digitaal en grafische producties. Samen met onze zeventien in-huis studio's vormen we zo een compleet netwerk van 85 gedreven specialisten die klaarstaan om jouw marketing & communicatie een boost te geven. Binnen of buiten de muren van je organisatie!

Gerelateerde oplossingen

The Creative Hub

Het beste van een in-huis studio en een extern bureau in-een.

Canon Business Services

Ontdek onze oplossingen voor efficiënter werken en hoe deze uw business kunnen transformeren

Virtual Visits

Geef uw gasten een levensechte bezoekerservaring met een 'Virtual Visit'. Een virtuele, interactieve rondleiding in 360 graden door uw locatie.

Interactieve Video

Versterk de connectie met uw doelgroep door meetbare, persoonlijke en aantrekkelijke content te bieden.

Ontdek Meer

Bigger Fewer Better

The Creative Hub ondersteunt Knorr met het Big Bets Strategy Launch event

'Ganzenborden' met partners om innovatie te stimuleren in de keten van BAM Wonen

The Creative Hub heeft het Renovatie Versnelspel ontworpen en geproduceerd, een heus bordspel waarmee de deelnemers van het Renovatie Evenement, via stellingen worden geprikkeld om na te denken over manieren om het renovatieproces voor verduurzaming te versnellen.

Van het land aan de wand

Signing en rebranding Floradôme Royal FloraHolland

Trendrapport in nieuw jasje

Mooie verhalen, verhelderende inzichten en inspirerende voorbeelden, in de huisstijl van Rabobank.

Meer weten over The Creative Hub