Case Study

Drie bedrijven, één team!

Nauw partnerschap tussen Canon en Vebego Cleaning Services bij Hogeschool Utrecht met een duurzame bijdrage als resultaat

Canon engineer legt schoonmaker uit hoe hij een probleem moet oplossen bij de printer

“Medewerkers vinden het leuk om andere werkzaamheden te leren wat het werkplezier ten goede komt. Een win-win-win situatie voor iedereen.”

Dora Spronk, Contractmanager Hogeschool Utrecht

Optimaal samenwerken

Hogeschool Utrecht weet hoe ketensamenwerking in de praktijk werkt. Hun schoonmaakpartner Vebego Cleaning Services werkt namelijk nauw samen met Canon, de leverancier en dienstverlener van de print- en scanomgeving. Canon Nederland heeft de schoonmaakmedewerkers van Vebego die bij de Hogeschool Utrecht werken getraind. Deze medewerkers hebben geleerd om zelf kleine storingen aan de printers te verhelpen. Zo voorkomen zij stilstand van de apparatuur en hoeft er veel minder vaak een engineer langs te komen. Duurzaam én klantvriendelijk.

Optimaal samenwerken, zonder dat je echt collega’s bent, omdat dit het eindresultaat verbetert. Met efficiëntie, werkgeluk, nog betekenisvollere banen en duurzaamheid als resultaat.

Belangrijke bijdrage aan duurzaamheid

Remko de Boon, Service Manager Managed Print Services bij Canon vertelt: “Door de samenwerking met Vebego Cleaning Services zijn we in staat om sneller service te verlenen, waardoor de beschikbaarheid van apparatuur en daarmee de gebruikerstevredenheid van medewerkers van de Hogeschool Utrecht toeneemt. Dit bereiken we door de inzet van Vebego Cleaning Services medewerkers die al ter plekke zijn, in plaats van Canon-medewerkers te sturen die extra vervoersbewegingen moeten maken. Daarmee leveren we vanuit Canon samen met Vebego Cleaning Services en de Hogeschool Utrecht een belangrijke bijdrage aan duurzaamheid.”

optimale samenwerking tussen Canon, Vebego Cleaning Services, Hogeschool Utrecht

Uitdagend en betekenisvol werk

Thomas Kraan werkt namens Vebego Cleaning Services als locatiemanager bij Hogeschool Utrecht. Hij ziet de samenwerking met Canon als een zeer waardevolle toevoeging voor zijn team. “Mijn collega’s voelen zich gezien en gewaardeerd omdat zij nieuwe dingen mogen leren en meer verantwoordelijkheden krijgen. Het verhelpen van meldingen en storingen maakt hun werk afwisselender en uitdagender."

Ook is de samenwerking met de engineer van Canon erg goed. “Het komt soms voor dat mijn team het niet kan oplossen. We melden het dan bij Canon en dan komt er alsnog een engineer. Meestal bekijken ze dan samen het probleem. De engineer legt dan direct uit hoe de schoonmaker dit in het vervolg wél zelf kan maken als dat een optie is. Het is een échte samenwerking. De engineers van Canon zijn gewoon onze collega’s.”

Service engineer en schoonmaker lachend bij multifunctional

“Het is een échte samenwerking. De engineers van Canon zijn gewoon onze collega’s.”

Thomas Kraan, Locatiemanager Vebego Cleaning Services

Printproblemen snel opgelost

Ook de Hogeschool Utrecht ervaart de samenwerking als zeer positief. Dora Spronk, contractmanager bij Hogeschool Utrecht, zegt dat het fijn is voor de medewerkers van zowel de hogeschool als van Vebego Cleaning Services. “Door het combineren van de werkzaamheden kunnen de meldingen voor de printers sneller worden verholpen en onze gebruikers dus weer sneller printen,” aldus Dora. “Ook merk je dat de medewerkers het leuk vinden om andere werkzaamheden te leren wat het werkplezier en de werkgelegenheid voor onze schoonmaakmedewerkers ten goede komt. Een win-win-win situatie voor iedereen.”

Gerelateerde oplossingen

Ontdek meer

Optimaal samenwerken met uw printpartner?