Verpakkingen nader bekeken

Inzicht in een onstuitbare groeimarkt

Download het rapport

Woman receiving a present

Canon’s onderzoek naar de rol van verpakkingen

Hoe kijken merkeigenaren, reclamebureaus en verpakkingsproducenten naar digitale productie? Hoe kan je kapitaliseren op de potentie van digitaal geproduceerde verpakkingen? Met ’Canon’s onderzoek naar de rol van verpakkingen’ brengt Canon u op de hoogte van de huidige stand van zaken, gebaseerd op expertinterviews en publicaties.


”PRINT OP ALLERLEI MATERIALEN MAAKT EEN UNIEKE ‘UNBOXING EXPERIENCE’ MOGELIJK. DENK VOORAL OUT OF THE BOX EN GA OP ZOEK NAAR HET PLEZIER VAN HET UITPAKKEN IN PLAATS VAN ZO GOEDKOOP MOGELIJK INPAKKEN.”


Wilco Verheij, Country Director Document Solutions van Canon

71% van de consumenten

is bereid meer voor een gepersonaliseerde verpakking te betalen (bron: Stuart-Turner, 2017) 

en een gepersonaliseerde verpakking kan 31% meer winst genereren (bron: McGee, 2017)

Download het rapport

71% van de consumenten

Potentie voor grafische bedrijven

Voor grafische bedrijven zijn verpakkingen meestal een specialiteit binnen hun totale portfolio. De lagere volumes en het incidentele karakter voor verpakkingen voor MKB- klanten, maken digitale productie daarom zeer geschikt. Kennis en inspiratie zijn nodig om de markt te ontwikkelen. Grafische bedrijven kunnen uitstekend klanten bedienen voor wie de stap naar een verpakkingsproducent te groot is.

Business development 

Meters maken in digitale productie betekent voor grafische bedrijven dat zij een verdienmodel rond de snelheid en flexibiliteit in kleine oplagen moeten ontwikkelen. Het snel kunnen verwerken van veel kleine opdrachten die bij elkaar voldoende bezettingsgraad opleveren is de strategie voor digitaal. Canon heeft veel expertise in business development voor grafische ondernemingen, met diverse programma’s.

Zien is geloven 

Het is al meer gezegd, maar bij een fysiek product als verpakkingen is de impact van zien, voelen en vasthouden van doorslaggevend belang. Succes wordt bepaald op de as van creativiteit en innovatieve technologie. Voor de meeste klanten is dit niet hun core business. Daarom spreken tastbare voorbeelden tot de verbeelding met een ‘wow-effect’ en zetten ze aan om iets origineels voor het eigen bedrijf te willen hebben. Presentaties, mailings en online aanwezigheid zijn de middelen om de kracht van digitale verpakkingen te laten zien.

Case study: Elwe Special Promotions B.V.

"We willen overstappen op een continu 24/7-productieproces. het gebruik van een robot in combinatie met onze Arizona is een grote stap in die richting."

Ewald Elfrink, Eigenaar van Elwe Special Promotions B.V.

Lees verder en bekijk de video >

Elwee Special Promotions

Canon, uw partner in de totale packaging workflow

Om in te kunnen spelen op de vraag naar snel leverbare, gepersonaliseerde verpakkingen, prototypes en POS-materiaal biedt Canon een end-to-end oplossing.

Meer weten

Packaging propositie visual
Laat u inspireren door Canon’s onderzoek naar de rol van verpakkingen

Onze oplossingen

Ontdek meer

Blijf de concurrentie voor in een snel veranderende markt met Canon's oplossingen voor geprinte verpakkingen.

Praat met het team van Canon

Privacybeleid

Praat met een expert tijdens kantooruren

Heeft u een vraag of bent u op zoek naar informatie? Voer hieronder uw gegevens in en een van onze experts neemt tijdens kantooruren* contact met u op.

* Ook wanneer er niemand beschikbaar is, kunt u een terugbelverzoek indienen. Onze experts nemen de volgende werkdag contact met u op.

Klik hier voor technische ondersteuning voor uw Canon-product

  • Zo snel mogelijk
  • 10:00 - 11:00
  • 11:00 - 12:00
  • 12:00 - 13:00
  • 13:00 - 14:00
  • 14:00 - 15:00
  • 15:00 - 16:00
  • 16:00 - 17:00
  • +31

Heeft u verder nog informatie voor ons, die onze expert kan helpen

Dank u wel

Eén van onze experts neemt telefonisch contact met u op

[TIME]

Graag tot ziens

Sorry

Fout