A close-up of a Canon EOS 7D body showing the sensor inside

Canon Professional Service Centre

Aanstaande systeemovergang

Canon heeft als doel u de beste en meest effectieve service te bieden wanneer u reparaties of support nodig hebt. Daarom heeft Canon onlangs een programma gestart om haar Professional/Factory Servicecentra te moderniseren en hier nieuwe, toonaangevende systemen te introduceren.


Canon is momenteel bezig met de overstap naar dit nieuwe systeem en aanvragen kunnen op dit moment iets langer duren. Als uw aanvraag niet dringend is, raden we u aan het verzenden van uw product tijdens deze overgangsperiode uit te stellen. 


Canon doet er alles aan om ervoor te zorgen dat service- en reparatieaanvragen zo snel mogelijk worden uitgevoerd. Bedankt voor uw medewerking en geduld tijdens deze overgang. 

Bezoek deze pagina regelmatig voor meer informatie. Uw begrip en medewerking tijdens deze overgangsperiode wordt zeer op prijs gesteld. Canon doet er alles aan om dit proces zo naadloos mogelijk te laten verlopen.

Als u dringend support nodig hebt of zich zorgen maakt over uw eigen case, kunt u contact opnemen met Canon. Ons supportteam is altijd beschikbaar.

Waarom zou u gebruikmaken van Canon Professional Service Centre?

Canon Professional Service Centre (PSC) zijn servicefaciliteiten in eigendom van Canon. Canon is er als fabrikant van overtuigd dat klanten de beste klantenservice en support verdienen.

Elke Canon PSC beschikt over goed opgeleide technici en de nieuwste tools en apparatuur. De geavanceerde centra zijn ingericht om een breed scala aan services aan te bieden voor het gehele productassortiment van Canon.

Reparatie

Afhankelijk van het feit of u een bedrijf of particulier bent, kunt u als volgt een reparatie voor uw product regelen:

Als u een organisatie bent:
  • Als u een service- of reparatieverzoek bij Canon wilt indienen, moet u over een actief zakelijk account beschikken.
  • U kunt zich registreren voor een zakelijk account of u kunt zich ook aanmelden als u al een zakelijk account hebt.
  • Zodra u zich hebt aangemeld bij uw zakelijk account, kunt u uw service- of reparatieverzoek indienen.

Als u een particuliere klant bent:

Als de periode van uw commerciële Canon-garantie is verstreken of de aard van het defect niet wordt gedekt, biedt Canon een aantal reparatiemogelijkheden tegen betaling (reparatie tegen vaste prijs, maximumbedrag voor reparaties of een offerte voor arbeidsloon en kosten), afhankelijk van uw product(en).

  • Reparatie tegen vaste prijs: u wordt over de hoogte van de vaste prijs geïnformeerd voordat u uw product(en) naar een Canon Professional Service Centre stuurt. Deze vaste prijs is inclusief de kosten van alle benodigde reserveonderdelen, arbeidsloon en retourzending.
  • Reparatielimiet: u kunt een reparatielimiet (d.w.z. maximale reparatiekosten) instellen voordat u uw product(en) naar een Canon Professional Service Centre stuurt. Er geldt echter wel een minimumwaarde. Hiermee geeft u Canon toestemming om door te gaan met de reparatie; er wordt geen offerte verstrekt. Als de reparatie kan worden voltooid tegen lagere kosten dan de opgegeven reparatielimiet, wordt alleen het lagere bedrag in rekening gebracht. Het instellen van een reparatielimiet kan leiden tot een snellere doorlooptijd van de reparatie. Ook zullen er dan voor uw reparatie geen afwijzingskosten in rekening worden gebracht (van toepassing als u een offerte voor tijd en kosten aanvraagt)
  • Offerte voor tijd en kosten: u kunt een offerte voor tijd en kosten aanvragen, waarbij na ontvangst bij een Canon Professional Service Centre een technische diagnose wordt uitgevoerd. U ontvangt vervolgens een offerte met de verwachte kosten voor de reparatie van uw product(en) die u kunt accepteren of afwijzen voordat er met de reparatiewerkzaamheden wordt begonnen. Als u de offerte afwijst, kunnen er afwijzingskosten in rekening worden gebracht om de inspectiekosten te dekken.

Voor alle reparatieopties tegen betaling gelden de service- en reparatievoorwaarden van Canon.

Services die Canon biedt

Producten die Canon repareert

Onze PSC in Nederland verwerkt de volgende producten:

  • Televisielenzen
  • PRO-displays
 
 
Onze PSC in Duitsland verwerkt de volgende producten:
  • Camera's en lenzen (EOS, IXUS, PowerShot)
  • Videocamera's en lenzen (Cinema EOS-, LEGRIA-, XA/XF/ME-serie)
  • Op afstand te bedienen PTZ
  • Verrekijkers
  • Projectoren
  • Andere producten (Zoemini, rekenmachines, presenters, enz.)
 Houd er rekening mee dat Canon bepaalde services voor sommige producten mogelijk niet aanbiedt, bijvoorbeeld als er geen reserveonderdelen meer voor beschikbaar zijn.

Canon Professional Services

PSC Nederland

Canon Europa N.V.

Professional Service Centre,
Bovenkerkerweg 59,
1185 XB Amstelveen,
The Netherlands

Tel: + 31 (0) 20 545 8884

OpeningstijdenMa - Vr: 9.00 - 17.00

Alleen reparatiegerelateerde problemen - bezoek voor andere vragen onze ondersteuningswebsite voor nuttige informatie.

PSC Germany

Canon Deutschland GmbH

Professional Service Center
Europark Fichtenhain A10
47807 Krefeld

Tel: +31 20 721 9103

OpeningstijdenMa - Do: 8.00 - 17.00,  Vr: 8.00 - 14.00

Alleen reparatiegerelateerde problemen - bezoek voor andere vragen onze ondersteuningswebsite voor nuttige informatie.

Canon Professional Services

Voorwaarden

Lees Canon's Service- en reparatievoorwaarden voordat u uw product verzendt naar een Canon Professional Servicecentrum.

Als u een product van Canon wilt lenen, lees dan de gebruiksvoorwaarden voor de leenservice.

Dit is wellicht ook iets voor jou...