Videocontent kan de betrokkenheid en de conversieratio verhogen, maar vereist meestal meer middelen. De nieuwste fotografiemachines voor e-commerce kunnen het proces stroomlijnen, waardoor studio's in één sessie grotere volumes multimedia-content kunnen maken. De StyleShoots Live-machine, die hier is afgebeeld, is speciaal ontworpen voor het fotograferen van modellen en het maken van video's, met gemotoriseerde camerabeweging op drie assen en ingebouwde Canon-camera's. © StyleShoots
De online fashionindustrie zit nooit stil en heeft een onverzadigbare honger naar beelden. Tijdens de COVID-19-pandemie vond er een aanzienlijke verschuiving plaats naar online shoppen, waarbij de behoefte aan beelden nog groter werd. Er is een toegenomen vraag naar dynamische digitale middelen die naadloos kunnen worden geïntegreerd in de platforms van fashionmerken en retailers. Daarbij moet deze integratie zo efficiënt en schaalbaar mogelijk worden uitgevoerd.
Zulke uitdagingen zijn gesneden koek voor workflowspecialisten op het gebied van digitale middelen, waaronder SpinMe. "In de meeste gevallen voeren we onze werkzaamheden voor klanten uit door hun huidige systemen, apparatuur en software onder de loep te nemen", legt CEO David Brint uit. "Daarna kijken we naar knelpunten en geven we tips waarmee de bedrijven hun processen kunnen stroomlijnen."
Een belangrijk onderdeel van het proces is ervoor zorgen dat klanten de juiste camera-apparatuur hebben. Met Canon's Software Development Kit (SDK) kunnen camera's zoals de Canon EOS R5 worden geïntegreerd in grote systemen voor e-commercefotografie zoals de fotografiemachines van StyleShoots, waarbij de resultaten worden geüpload naar de systeemsoftware voor een soepele workflow.
Het uitgebreide klantenbestand van SpinMe bestaan onder andere uit Harrods, Macy's en Selfridges & Co. Het bedrijf heeft de handen ineengeslagen met Canon om klanten te voorzien van uitzonderlijke beelden. Zo kunnen de betreffende merken zich onderscheiden en kunnen conversies worden gemaximaliseerd.
David van SpinMe en Richard Harvey, Canon UK Industry Pro/B2B Sector Manager, delen hun inzichten in de huidige uitdagingen en trends in de wereld van de fashionproductfotografie.